
Foreign radiostations

TIMOFEYEV U.A.



BBC World Service

• The British Broadcasting 
Corporation (BBC) is a 
British public service broadcaster. Its 
headquarters are at Broadcasting 
House in Westminster, London, and 
it is the world's oldest national 
broadcasting organization and the 
largest broadcaster in the world by 
number of employees. It employs 
over 20,950 staff in total, 16,672 of 
whom are in public sector 
broadcasting. The total number of 
staff is 35,402 when part-time, 
flexible, and fixed-contract staff are 
included.



Voice of America

• Voice of America (VOA) is a U.S. 
government-funded international 
multimedia agency which serves as 
the United States federal 
government's official institution for 
non-military, external broadcasting, 
the largest U.S. international 
broadcaster. VOA produces digital, 
TV, and radio content in more than 
40 languages which it distributes to 
affiliate stations around the globe. It 
is primarily viewed by foreign 
audiences, so VOA programming has 
an influence on public opinion 
abroad regarding the United States 
and its leaders.



Radio Free Asia

• Radio Free Asia (RFA) is a private, 
nonprofit international 
broadcasting corporation that 
broadcasts and publishes online 
news, information, and commentary 
to readers and listeners in East Asia. 
Its self-stated mission is "to provide 
accurate and timely news and 
information to Asian countries whose 
governments prohibit access to a free 
press.



Radio Romania 
International

• Radio România 
Internaţional (Romanian: Radi
o România Internaţional, 
or RRI) is a Romanian radio 
station owned by the Romanian 
public radio 
broadcaster Societatea Română 
de Radiodifuziune (SRR, the 
national public radio in 
Romania) that broadcasts 
abroad. Prior to 1989, the 
station was known as Radio 
Bucharest.



Radio Free 
Europe/Radio 
Liberty

• Radio Free Europe/Radio 
Liberty (RFE/RL) is a United States 
government-funded organization that 
broadcasts and reports news, 
information and analysis to countries 
in Easter  Europe, Central Asia and 
the Middle East where it says that 
"the free flow of information is either 
banned by government authorities or 
not fully developed". RFE/RL is 
a 501(c)(3) corporation supervised 
by the U.S. Agency for Globa Media, 
an agency overseeing all U.S. federal 
government international 
broadcasting services.



Voice of Turkey

• Voice of 
Turkey (Turkish: Türkiye'nin 
Sesi Radyosu) is the 
international service 
of Turkish state radio 
on shortwave, Turksat 3A 
satellite and the Internet. All the 
broadcasts are transmitted from 
single site near Emirler.



China Radio 
International

• China Radio International (CRI) is 
a state-owned international radio 
broadcaster of the People's Republic 
of China. It is currently 
headquartered in Babaoshan area 
of Beijing's Shijingshan District. It 
was founded on December 3, 1941, 
as Radio Peking. It later adopted 
the pinyin form Radio Beijing. CRI 
also publishes 
online dailies called Beijing 
News and Beijing International.



Radio Taiwan 
International

• Radio Taiwan 
International (RTI; Chinese: 中央
廣播電台; pinyin: Zhōngyāng 
Guǎngbō Diàntái) is the English 
name and call sign of the 
international radio service, 
the Central Broadcasting 
System (CBS) of the Republic of 
China, commonly known as Taiwan. 
It is a government-owned station that 
broadcasts in 13 languages around 
the world, with a majority emphasis 
on Mandarin-language broadcasts 
over shortwave into China.



QSL-cards from foreign radiostations



Official websites

• Radio Free Asia-www.rfa.org
• Voice of America-www.voanews.com
• China Radio International-www.cri.cn
• Radio Romania International-www.rri.ro
• Radio Free Europe/Radio Liberty-www.rferl.org
• Radio Taiwan International-ru.rti.org.tw



Questionnaire

• What radiostations do you often listen to?
• Are you Dxer?
• Have you ever got QSL cards?



Thank you for attention!


