Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему импрессионизм

Содержание

Імпресіоні́зм (від фр. impression — враження) — мистецька течія у живописі, а також в літературі та музиці, котра виникла в 1860-х роках та остаточно сформувалася на початку 20 століття у Франції. Засновники імпресіонізму — як і символізму та експресіонізму —
Імпресіонізм Підготувала:Студентка 1 курсу ННІ іноземних мов Демченко Аліна Імпресіоні́зм (від фр. impression — враження) — мистецька течія у живописі, а також в Історія Закладена за часів Людовика XIV, Королівська академія живопису і скульптури, з . Завдяки працям французького хіміка Шеврола в 1839 році було сформульовано описано Образотворче мистецтво Дещо про назву Французький імпресіонізм історично ведуть від художньої виставки Була ще одна стаття (автор Еміль Кардон) і ще одна назва — «Виставка Переваги  До переваг імпресіонізму як течії відноситься і демократизм. За інерцією, Замість того з'явилося бачення буденності і сучасності. Художники часто малювали людей у Недоліки імпресіонізму  Французький імпресіонізм не підіймав філософських проблем і навіть не Дивізіонізм Генеральним творчим методом імпресіоністів був дивізіонізм — накладання різних барв з таким Головні представники живопису  Едуар Мане  Каміль Піссарро  Клод Моне Натюрморти в творчості французьких імпресіоністів Каміль Піссарро. «Хрізантеми в китайській вазі», 1873 р. Клод Моне. «Натюрморт з порцеляною, динею та фруктами», 1872 р. Музей Калуста Гульбенкяна, Імпресіонізм в скульптурі   Деякі принципи імпресіонізму — передача миттєвого руху, плинність Музика Найяскравіше музичний імпресіонізм знайшов своє втілення у творчості К. Дебюссі та М. Равеля. Імпресіонізм у літературі Стосовно до літератури імпресіонізм розглядається широко — як стильове явище, Дякую за увагу!
Слайды презентации

Слайд 2 Імпресіоні́зм (від фр. impression — враження) — мистецька течія у

Імпресіоні́зм (від фр. impression — враження) — мистецька течія у живописі, а також

живописі, а також в літературі та музиці, котра виникла

в 1860-х роках та остаточно сформувалася на початку 20 століття у Франції. Засновники імпресіонізму — як і символізму та експресіонізму — діяли на противагу реалізму (особливо неокласицизму, а також і натуралізму). Імпресіоністи намагаються у своїх творах відтворити шляхетні, витончені особисті враження та спостереження мінливих миттєвих відчуттів та переживань, природу, схопити мінливі ефекти світла — проте на відміну від неокласицизму не зобов'язувалися об'єктивно відображати реальність, а натомість поділитися власними почуттями з спостерігачем твору, вплинути на нього. Термін уперше використовувався в негативному значенні при критичній оцінці твору Моне «Враження, схід сонця» (1872).

Клод Моне: «Враження, схід сонця (фр. Impression, soleil levant)» (1872) Ця картина надала назву стилю


Слайд 3 Історія Закладена за часів Людовика XIV, Королівська академія живопису

Історія Закладена за часів Людовика XIV, Королівська академія живопису і скульптури,

і скульптури, з самого початку робила акцент на вишколі

майстерності згідно з чітко окресленою академічною доктриною. Одним з чинників, що підготували революційні зміни у відношенні імпресіоністів до живопису був розвиток науки і техніки. У XIX столітті з'явилися нові види пензлів: тверді, пласкі, зміцнені сталевою оправою (раніше застосовувалися тільки круглі пензлі з м'якого волосу), що дозволяли застосовувати міцніші кроки. У продажу з'явилися також значно дешевші синтетичні барви — стали більше застосовувати блакитного кольору, який до тієї пори був дуже дорогим (виготовляли з лазуриту). Почали вживати пленерні мольберти та переносні коробки для фарб і пензлів — це полегшило вихід на природу.

Клод Моне, Гранд-канал, 1908


Слайд 4 . Завдяки працям французького хіміка Шеврола в 1839

. Завдяки працям французького хіміка Шеврола в 1839 році було сформульовано

році було сформульовано описано явище одночасного кольорового контрасту: око,

бачачи якусь барву, завжди відтворює барву доповнювальну, а наслідком цього явища є те, що покладені на малюнку поруч дві одвільні барви око бачить як взаємно максимально розрізнені. Іншим наслідком є практична настанова: якщо на малюнку поруч зіставлено дві протилежні барви, то вони відрізнятимуться більше за всі інші зіставлення барв. Імпресіоністи використовували лише сім барв кольорового спектру і першими стали змішувати їх безпосередньо на полотні, а не на палітрі, як їх попередники. Великий вплив на імпресіоністів мав винахід і поширення фотографії. Оглядаючи фотознімки, вони почали подібно компонувати свої малюнки: їх композиції були відкритими, часто справляли враження випадкових фрагментів цілості. Люди чи дерева, усічені посередині, викликали справжню революцію на салонах. З'явившись в образотворчому мистецтві, імпресіонізм заклав фундамент і для аналогічних течій в інших видах мистецтв — музиці, літературі.

Худ. Гюстав Кайботт. На мосту Європи.


Слайд 5 Образотворче мистецтво Дещо про назву Французький імпресіонізм історично ведуть від

Образотворче мистецтво Дещо про назву Французький імпресіонізм історично ведуть від художньої

художньої виставки навесні 1874 року, що відкрилася в майстерні

фотографа Надара. А вже 25 квітня 1874 р. маловідомий нині репортер Леруа надрукував в гумористичному виданні «Шаріварі» статтю з назвою «Виставка імпресіоністів». Осудлива назва Леруа набула популярності, а пізніше стала історичною. Назва «імпресіонізм» досить беззмістовна на відміну від назв «Барбізонська школа» чи «Школа Фонтенбло», де хоча б є позначка географічного розташування художнього угруповання. Ще менше ясності з кількома художниками, які формально не входили в коло перших імпресіоністів, хоча їх технічні прийоми і засоби цілком «імпресіоністичні» — (Вістлер ,Едуар Мане, Ежен Буден тощо.) До того ж технічні засоби імпресіоністів були відомі задовго до 19 століття і їх (частково, обмежено) використовували ще Тиціан і Веласкес, не пориваючи з панівними ідеями своєї доби.

П'єр-Огюст Ренуар. «Фазан і куріпка». 1881 р.


Слайд 6 Була ще одна стаття (автор Еміль Кардон) і

Була ще одна стаття (автор Еміль Кардон) і ще одна назва —

ще одна назва — «Виставка бунтівників», цілком лайлива і несхвальна.

Саме вона точно відтворювала несхвальне ставлення буржуазної публіки і критики до художників (імпресіоністів), яке панувало протягом років. Імпресіоністів одразу звинуватили в аморальності, бунтівних настроях, неспроможності бути добропорядними. Зараз це викликає здивування, бо незрозуміло, що аморального в пейзажах Каміля Піссарро, Альфреда Сіслея, побутових сценах Едгара Дега, натюрмортах Моне і Ренуара. Пройшли десятиліття. І нова генерація художників прийде до справжнього розвалу форм і зубожіння змісту. Тоді і критика, і публіка побачила в засуджених імпресіоністах — реалістів, а трохи згодом і класиків французького мистецтва.

Худ. Сіслей. Річка Сена біля Буживаля


Слайд 7 Переваги До переваг імпресіонізму як течії відноситься і демократизм.

Переваги До переваг імпресіонізму як течії відноситься і демократизм. За інерцією,

За інерцією, мистецтво і в 19 столітті вважалося монополією

аристократів, вищих верств населення. Саме вони виступали головними замовниками на стінописи, монументи, саме вони — головні покупці картин і скульптур. Сюжети з важкою працею селян, трагічні сторінки сучасності, ганебні сторони воєн, бідності, суспільних негараздів засуджувались, не схвалювались, не купувались. Критика блюзнірської моралі суспільства в картинах Теодора Жеріко, Франсуа Мілле знаходила відгук лише у прихильників художників і небагатьох знавців. Імпресіоністи в цьому питанні займали досить компромісні, проміжні позиції. Були відкинуті біблійні, літературні, міфологічні, історичні сюжети, притаманні офіційному академізму .З другого боку вони палко бажали визнання, поваги, навіть нагород. Показовою є діяльність Едуара Мане, що роками домагався визнання і нагород від офіційного Салона і його адміністрації.

Ренуар. Танок під час перебування в селі


Слайд 8 Замість того з'явилося бачення буденності і сучасності. Художники

Замість того з'явилося бачення буденності і сучасності. Художники часто малювали людей

часто малювали людей у русі, під час забави чи

відпочинку, представляли вигляд даного місця при даному освітленні, мотивом їх робіт була також природа. Бралися сюжети флірту, танців, перебувань в кафе і театрі, прогулянок на човнах, на пляжах і в садах. Якщо судити за картинами імпресіоністів, то життя — це черга маленьких свят, вечірок, приємних часів за містом чи в приятельському оточенні (низка картин Ренуара, Мане і Клода Моне). Імпресіоністи одні з перших почали малювати на повітрі, не допрацьовуючи своїх робіт у майстерні.

Ренуар. Сніданок веслярів


Слайд 9 Недоліки імпресіонізму Французький імпресіонізм не підіймав філософських проблем і

Недоліки імпресіонізму Французький імпресіонізм не підіймав філософських проблем і навіть не

навіть не намагався проникати під кольорову поверхню буденності. Натомість

імпресіонізм зосереджується на поверхневості, плинності миті, настрою, освітленні чи куту зору. Як і мистецтво ренесансу (Відродження), імпресіонізм будується на особливостях і навичках сприйняття перспективи. Разом з тим ренесансне бачення підривається доведеною суб'єктивністю і відносністю людського сприйняття, що робить колір і форму автономними складовими образу. Для імпресіонізму не так важливо, що зображено на малюнку, але важливо як зображено. Їх картини представляли лише позитивні сторони життя, не порушували суспільних проблем, оминали й такі проблеми як голод, хвороби, смерть. Це призвело пізніше до розколу серед самих імпресіоністів.

Едуар Мане. Прогулянка в човні.


Слайд 10 Дивізіонізм Генеральним творчим методом імпресіоністів був дивізіонізм — накладання різних

Дивізіонізм Генеральним творчим методом імпресіоністів був дивізіонізм — накладання різних барв з

барв з таким розрахунком, щоб з певної відстані барви

сприймалися злитими в певний колір. Тіні також малювали за допомогою основних кольорів, без ужиття чорного. Дивізіонізм не став однак обов'язковим правилом, як і жодне інше правило. Тому ця засада застосовувалася більшою чи меншою мірою

К. Піссарро.Село Вуазен


Слайд 11 Головні представники живопису Едуар Мане Каміль Піссарро Клод Моне

Головні представники живопису Едуар Мане Каміль Піссарро Клод Моне П'єр-Оґюст Ренуар

П'єр-Оґюст Ренуар Альфред Сіслей Дега Едгар Поль Сезанн Берта Морізо

Марі Бракмон Арман Гійомен Франсіс Пікабіа Гюстав Кайботт та інші. Відомі також художниці-імпресіоністи — жінки художниці: Марі Бракмон, Єва Ґонзалес, Мері Кассат, Берта Морізо. В 1880-1910-х рр. Імпресіонізм вплинув на багатьох живописців інших країн (М. Ліберман, Л. Корінт у Німеччині; Костянтин Коровін, Серов Валентин, Е. Грабарь, ранній М. В. Ларіонов у Росії й ін.), що виявилося в освоєнні нових сторін дійсності, в оволодінні ефектами пленеру, висвітлюванні палітри, ескізності манери, засвоєнні окремих технічних прийомів.

К. Піссарро.Міст в Руані. Дощовий день


Слайд 12 Натюрморти в творчості французьких імпресіоністів
Каміль Піссарро. «Хрізантеми в

Натюрморти в творчості французьких імпресіоністів Каміль Піссарро. «Хрізантеми в китайській вазі», 1873 р.

китайській вазі», 1873 р.


Слайд 13 Клод Моне. «Натюрморт з порцеляною, динею та фруктами»,

Клод Моне. «Натюрморт з порцеляною, динею та фруктами», 1872 р. Музей Калуста

1872 р. Музей Калуста Гульбенкяна, Ліссабон.

Клод Моне. «Весняні квіти».

1864 р.

Слайд 14 Імпресіонізм в скульптурі Деякі принципи імпресіонізму — передача миттєвого руху,

Імпресіонізм в скульптурі  Деякі принципи імпресіонізму — передача миттєвого руху, плинність

плинність форми — у різному ступені позначилися в скульптурі 1880-1910-х

рр. (у Едгара Дега й Огюста Родена у Франції, М. Россо в Італії, П. П. Трубецького й А. С. Голубкіної у Росії); у той же час підвищена мальовничість імпресіоністичної скульптури вступала часом у протиріччя з відчутністю й тілесністю, властивій самій природі скульптурного образу.

Скульптор Оґюст Роден. Поцілунок


Слайд 15 Музика
Найяскравіше музичний імпресіонізм знайшов своє втілення у творчості

Музика Найяскравіше музичний імпресіонізм знайшов своє втілення у творчості К. Дебюссі та

К. Дебюссі та М. Равеля. Музику імпресіонізму зближує з імпресіонізмом у

живописі барвистість, прагнення до втілення швидкоплинних вражень, до одухотвореної пейзажності (наприклад «Післяполудневий відпочинок фавна», «Море» для оркестру, «Острів радості» для фортепіано К. Дебюссі, «Гра води», «Відображення» для фортепіано М. Равеля й ін.), до створення колоритних жанрових замальовок і музичних портретів («Перервана серенада», «Менестрелі», «Дівчина з волоссям кольору льону» для фортепіано Дебюссі).

Слайд 16 Імпресіонізм у літературі
Стосовно до літератури імпресіонізм розглядається широко —

Імпресіонізм у літературі Стосовно до літератури імпресіонізм розглядається широко — як стильове

як стильове явище, що виникло в останній третині 19

століття і охопило письменників різних переконань і методів, і вузько — як течія з певним методом і світовідчуванням, що тяжіли до декадентства, що склалося на рубежі 19-20 ст. Ознаки «імпресіоністичного стилю» — відсутність чітко заданої форми й прагнення передати предмет в уривчастих, миттєво фіксуючих кожне враження штрихах, що виявляли, однак, при огляді цілого, свою єдність і зв'язок. Як особливий стиль імпресіонізм із його принципом цінності першого враження давав можливості вести оповідання через такі, ніби схоплені навмання, деталі, що порушували строгу погодженість оповідального плану й принцип відбору істотного, але своєю «бічною» правдою надавали розповіді надзвичайну яскравість і свіжість, а художній ідеї — несподівану розгалуженість і багатоликість. Залишаючись стильовим явищем, імпресіонізм не означав, особливо у великих письменників (наприклад, А. П. Чехов, І. О. Бунін й ін.), ламання художніх принципів реалізму, а позначався в збагаченні цих принципів, описів. Особливості імпресіонізму проступають у творчості Р. Л. Стівенсона і Дж. Конрад, пізніше у С. Моема і Поля Верлена.

  • Имя файла: impressionizm.pptx
  • Количество просмотров: 147
  • Количество скачиваний: 0