Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Вивчення лiричних та драматичних творiв на уроках зарубiжноi лiтератури

ВИВЧЕННЯ ЛІРИЧНИХ ТА ДРАМАТИЧНИХ ТВОРІВ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Зимний вечер (А.Пушкин) ВИВЧЕННЯ ЛІРИЧНИХ ТА ДРАМАТИЧНИХ ТВОРІВ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ Специфіка вивчення ліричних творів на уроках світової літератури Частина перша «Пережить творения поэта- значит переносить, перечувствовать в душе своей все Лаконізм та умовність віршованою форми, безсюжетність ліричних творів, зовнішня простота і в Особливості вивчення лірики зумовлені в першу чергу специфікою лірики як поетичного родуЛірика У шкільній практиці зустрічаються три основні шляхи вивчення ліричних творів:ПЕРШИЙ – тематичний.ДРУГИЙ Вивчення окремих віршів: Вступне слово вчителя.Перше читання лірики.Бесіда після читання вірша.АналізОсобливості аналізу:В Специфіка вивчення драматичних творів на уроках світової літератури Частина друга Треба пам”ятати, щопо-перше, в драмі відсутній оповідач, немає посередника між читачем та Методика роботи над драмоюОдин із шляхів роботи – читання вголос у класі Важливим моментом є створення на уроці емоційної атмосфери, що сприяє розумінню учнями Робота над рецензієюВивчення п”єси у класі.Підготовка до перегляду на сцені (бесіда про
Слайды презентации

Слайд 2 ВИВЧЕННЯ ЛІРИЧНИХ ТА ДРАМАТИЧНИХ ТВОРІВ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ

ВИВЧЕННЯ ЛІРИЧНИХ ТА ДРАМАТИЧНИХ ТВОРІВ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

ЛІТЕРАТУРИ


Слайд 3 Специфіка вивчення ліричних творів на уроках світової літератури

Специфіка вивчення ліричних творів на уроках світової літератури Частина перша


Частина перша


Слайд 4 «Пережить творения поэта- значит переносить, перечувствовать

«Пережить творения поэта- значит переносить, перечувствовать в душе своей все

в душе своей все богатство, всю глубину их содержания,

переболеть их болезнями, перестрадать из скорбями, переблаженствовать их радостью, их торжеством, их надеждами» (В.Г.Белинский)


Слайд 5 Лаконізм та умовність віршованою форми, безсюжетність ліричних творів,

Лаконізм та умовність віршованою форми, безсюжетність ліричних творів, зовнішня простота і

зовнішня простота і в той же час внутрішня багатозначність

створюють труднощі для розуміння лірики.

Підтримати в учнів інтерес до лірики, залучити їх до класичних зразків поезії, навчити розуміти глибокі поетичні узагальнення, діапазон яких буває безмежним, допомогти зрозуміти моральні та ідейні уроки поетів – завдання шкільного викладання лірики.


Слайд 9 Особливості вивчення лірики зумовлені в першу чергу специфікою

Особливості вивчення лірики зумовлені в першу чергу специфікою лірики як поетичного

лірики як поетичного роду
Лірика – той поетичний рід, який

нерідко створює у читача відчуття безпосереднього вираження авторських емоцій, її сприймають найчастіше саме як безпосередній відгук поета на ті чи інші факти його біографії. Але основна специфіка лірики скоріше в іншому – у тому, що вона відкрито веде розмову про основні людські цінності або про те, що їх знищує. Тому вона спроможна активно впливати на формування особистості.

Для шкільної методики важливо те, що у ліриці дійсність, життя створюється у формі безпосереднього переживання. Людське переживання – це предмет (об”єкт) лірики, і в кожній поезії воно не просто виражається автором, а ніби створюється на наших очах, стає художнім образом-переживанням. Для шкільної методики важливо те, що у ліриці дійсність, життя створюється у формі безпосереднього переживання. Людське переживання – це предмет (об”єкт) лірики, і в кожній поезії воно не просто виражається автором, а ніби створюється на наших очах, стає художнім образом-переживанням.


Слайд 10 У шкільній практиці зустрічаються три основні шляхи вивчення

У шкільній практиці зустрічаються три основні шляхи вивчення ліричних творів:ПЕРШИЙ –

ліричних творів:
ПЕРШИЙ – тематичний.
ДРУГИЙ – засвоєння ліричних творів разом

з біографією .
ТРЕТІЙ – шлях індивідуального підходу до кожної поезії. Вивчення ліричної поезії таким шляхом проходить через етапи:
орієнтовне заняття або етап (знайомство з характерними особливостями ліричної творчості поета;
вивчення окремих віршів (передбачених програмою);
заключне заняття або етап (значення ліричної творчості поета).


Слайд 11 Вивчення окремих віршів:
Вступне слово вчителя.
Перше читання лірики.
Бесіда після

Вивчення окремих віршів: Вступне слово вчителя.Перше читання лірики.Бесіда після читання вірша.АналізОсобливості

читання вірша.
Аналіз
Особливості аналізу:
В середніх класах
можлива заміна аналізу роботою

над виразним читання;
можливо також запропонувати учням зробити аналіз самостійно;
паралельно учні засвоюють теоретико-літературні поняття.
В старших класах:
проблемні запитання;
семінарські заняття


Слайд 12 Специфіка вивчення драматичних творів на уроках світової літератури

Специфіка вивчення драматичних творів на уроках світової літератури Частина друга


Частина друга


Слайд 13 Треба пам”ятати, що
по-перше, в драмі відсутній оповідач, немає

Треба пам”ятати, щопо-перше, в драмі відсутній оповідач, немає посередника між читачем

посередника між читачем та явищами життя, що зображуються;
по-друге, зображення

людини в драмі відрізняється більшим напруженням та визначеністю характеру;
по-третє, більша визначеність характеру у драмі і сильні почуття, що йому притаманні, відображають найбільш гострі протиріччя, найбільш гострі суспільні та психологічні конфлікти. Це зумовлює своєрідність драматургічного сюжету, який будується на більш гострих, і в той же час більш вузьких (по кількості дійових осіб, період часу тощо) протиріччях порівняно з епосом


Слайд 14 Методика роботи над драмою
Один із шляхів роботи –

Методика роботи над драмоюОдин із шляхів роботи – читання вголос у

читання вголос у класі перед вивченням драми
1 етап вивчення

– читання.
В середніх класах на першому уроці1 дію читають повністю, в старших вибірково з коментарями.
2 етап – аналіз.
Аналіз – за розвитком дії, розвитком конфлікту.
Аналіз мови персонажів. Функції мови:
важливий засіб розкриття драматичного образу, його розвитку;
двигун дії;
засіб індивідуалізації та типізації.
Аналіз авторської мови. Її форми: невеликі авторські характеристики дійових осіб, їх перелік, їх прізвища, вказівки перед кожною дією, авторські ремарки, назва п”єси.




Слайд 15 Важливим моментом є створення на уроці емоційної атмосфери,

Важливим моментом є створення на уроці емоційної атмосфери, що сприяє розумінню

що сприяє розумінню учнями двоєдиної природи драматичного твору. Цьому

сприяє звертання до різних прийомів, що пов”язані з театральним мистецтвом:

ознайомлення з афішами;
виразне читання дій, сцен, усне словесне малювання, “режисерський” коментар (пояснення загальної суті явища, сцени, психологічного стану героїв, їх взаємовідносин тощо) або створення мізансцен (конкретне розташування дійових осіб в той чи інший момент розвитку дії);
ознайомлення з історією п”єси;
рецензія на виставу;
драматичні гуртки


  • Имя файла: vivchennya-lirichnih-ta-dramatichnih-tvoriv-na-urokah-zarubizhnoi-literaturi.pptx
  • Количество просмотров: 92
  • Количество скачиваний: 0