Слайд 2
Походження давньогрецького театру
Розвинувся він з ритуального вистави, дійства
(драма - словоРозвинувся він з ритуального вистави, дійства (драма
- слово грецьке і означає дійство) на честь бога Діоніса, бога веселощів і вина. Ритуал зазвичай супроводжувався хороводами, танцями і дифірамбами (жанр давньогрецької хорової лірики). Змістом цих пісень було сказанняРозвинувся він з ритуального вистави, дійства (драма - слово грецьке і означає дійство) на честь бога Діоніса, бога веселощів і вина. Ритуал зазвичай супроводжувався хороводами, танцями і дифірамбами (жанр давньогрецької хорової лірики). Змістом цих пісень було сказання про пригоди Діоніса. Виконавці їх танцями і мімікою відтворювали це сказання. Учасники ритуалу надягали на себе маски з цапиними бородамиРозвинувся він з ритуального вистави, дійства (драма - слово грецьке і означає дійство) на честь бога Діоніса, бога веселощів і вина. Ритуал зазвичай супроводжувався хороводами, танцями і дифірамбами (жанр давньогрецької хорової лірики). Змістом цих пісень було сказання про пригоди Діоніса. Виконавці їх танцями і мімікою відтворювали це сказання. Учасники ритуалу надягали на себе маски з цапиними бородами і рогами, зображуючи супутників Діоніса - сатирів (звідси назваРозвинувся він з ритуального вистави, дійства (драма - слово грецьке і означає дійство) на честь бога Діоніса, бога веселощів і вина. Ритуал зазвичай супроводжувався хороводами, танцями і дифірамбами (жанр давньогрецької хорової лірики). Змістом цих пісень було сказання про пригоди Діоніса. Виконавці їх танцями і мімікою відтворювали це сказання. Учасники ритуалу надягали на себе маски з цапиними бородами і рогами, зображуючи супутників Діоніса - сатирів (звідси назва - сатирова драма). Ритуальні уявлення відбувалися під час діонісійРозвинувся він з ритуального вистави, дійства (драма - слово грецьке і означає дійство) на честь бога Діоніса, бога веселощів і вина. Ритуал зазвичай супроводжувався хороводами, танцями і дифірамбами (жанр давньогрецької хорової лірики). Змістом цих пісень було сказання про пригоди Діоніса. Виконавці їх танцями і мімікою відтворювали це сказання. Учасники ритуалу надягали на себе маски з цапиними бородами і рогами, зображуючи супутників Діоніса - сатирів (звідси назва - сатирова драма). Ритуальні уявлення відбувалися під час діонісій (свят на честь Діоніса). Ці ритуальні уявлення і є попередниками давньогрецького театру. Після ритуалу влаштовували хода, з іграми й танцями. Цікаво, що жарти, на думку древніх греків, любить бог Діоніс. Під час цих веселощів виникла комічно-побутова сценка. Ритуальні танці стали грецьке трагедієюРозвинувся він з ритуального вистави, дійства (драма - слово грецьке і означає дійство) на честь бога Діоніса, бога веселощів і вина. Ритуал зазвичай супроводжувався хороводами, танцями і дифірамбами (жанр давньогрецької хорової лірики). Змістом цих пісень було сказання про пригоди Діоніса. Виконавці їх танцями і мімікою відтворювали це сказання. Учасники ритуалу надягали на себе маски з цапиними бородами і рогами, зображуючи супутників Діоніса - сатирів (звідси назва - сатирова драма). Ритуальні уявлення відбувалися під час діонісій (свят на честь Діоніса). Ці ритуальні уявлення і є попередниками давньогрецького театру. Після ритуалу влаштовували хода, з іграми й танцями. Цікаво, що жарти, на думку древніх греків, любить бог Діоніс. Під час цих веселощів виникла комічно-побутова сценка. Ритуальні танці стали грецьке трагедією, а саме свято-давньогрецької комедією.
Слайд 3
Як виглядав давньогрецький театр?
Давньогрецький театр представляв собою відкрите
будівлю найбільших розмірів. Сцена складалася з довгої вузької платформи
і з трьох сторін була обнесена стінами, з яких задня (з навісом) називалася скеною, бічні - параскеніями, а сама сцена - предскеніем. Піднімався уступами півколо сидінь для глядачів називався амфітеатром, місце між сценою і амфітеатром - орхестрою; тут містився хор, який керувався корифеєм. Декорацій у давньогрецькому театрі не було
Слайд 4
Давньогрецька трагедія
Актори.
Актори носили маски, котурни і довгі
плащі (що цікаво, колір їх залежав від ролі -
царі, наприклад, носили червоні плащі). Все це повинно було надати акторові високий зріст і велич, уподібнює його Богу чи герою, яких він зображував. Від мімічних дифірамбів поступово перейшли до показу їх у дії.
Слайд 5
Сюжет
Основний мотив грецької трагедії - страхОсновний мотив
грецької трагедії - страх перед фатумом, долею - на
думку Аристотеля повинен матиОсновний мотив грецької трагедії - страх перед фатумом, долею - на думку Аристотеля повинен мати результатом не просто боязнь потрапити в таке ж положення, а моральнеОсновний мотив грецької трагедії - страх перед фатумом, долею - на думку Аристотеля повинен мати результатом не просто боязнь потрапити в таке ж положення, а моральне очищенняОсновний мотив грецької трагедії - страх перед фатумом, долею - на думку Аристотеля повинен мати результатом не просто боязнь потрапити в таке ж положення, а моральне очищення від тих почуттів, які можуть його викликати. Звідси відбуваються три єдностіОсновний мотив грецької трагедії - страх перед фатумом, долею - на думку Аристотеля повинен мати результатом не просто боязнь потрапити в таке ж положення, а моральне очищення від тих почуттів, які можуть його викликати. Звідси відбуваються три єдності грецької трагедії: місця, дії і часу (дія могла відбуватися лише від сходу до заходу сонця), які повинні були посилити ілюзію реальності дії. Єдність часу і місця в значній мірі обмежувало характернеОсновний мотив грецької трагедії - страх перед фатумом, долею - на думку Аристотеля повинен мати результатом не просто боязнь потрапити в таке ж положення, а моральне очищення від тих почуттів, які можуть його викликати. Звідси відбуваються три єдності грецької трагедії: місця, дії і часу (дія могла відбуватися лише від сходу до заходу сонця), які повинні були посилити ілюзію реальності дії. Єдність часу і місця в значній мірі обмежувало характерне для еволюції роду розвитокОсновний мотив грецької трагедії - страх перед фатумом, долею - на думку Аристотеля повинен мати результатом не просто боязнь потрапити в таке ж положення, а моральне очищення від тих почуттів, які можуть його викликати. Звідси відбуваються три єдності грецької трагедії: місця, дії і часу (дія могла відбуватися лише від сходу до заходу сонця), які повинні були посилити ілюзію реальності дії. Єдність часу і місця в значній мірі обмежувало характерне для еволюції роду розвиток драматичних елементів за рахунок епічних. Про те, що відбувалося поза сцени розповідали так звані «вісники».
Слайд 6
Перші драматурги
Першими драматургамиПершими драматургами вважаються Феспіс і
Фрініх. Вони ввели актора. Драматичні твори давалися авторами зазвичай
в порядку змагань. Автори ж виконували головні ролі, самі писали музику для трагедій, керували танцями.
Слайд 7
Великі драматурги.
Есхіл — давньогрецький драматург, автор класичної
трагедії, перший із трьох великих афінських драматургів V ст. до
н. е. поряд із Софоклом — давньогрецький драматург, автор класичної трагедії, перший із трьох великих афінських драматургів V ст. до н. е. поряд із Софоклом та Евріпідом.
Як і всі драматурги до Софокла, сам виконував ролі у своїх драмах, наймав також і професійних акторів. Вважається, що саме Есхіл зробив надзвичайно важливий крок у розвитку драми, ввівши в дію другого актора (девтерагоні́ста).
Слайд 8
Софокл
Софо́кл (грец. (грец. Σοφόκλης, близько 496–406 до
н. е.) — давньогрецький трагік (грец. Σοφόκλης, близько 496–406 до н. е.) —
давньогрецький трагік, драматург (грец. Σοφόκλης, близько 496–406 до н. е.) — давньогрецький трагік, драматург, один із трьох найвизначніших трагічних поетів класичної Греції (грец. Σοφόκλης, близько 496–406 до н. е.) — давньогрецький трагік, драматург, один із трьох найвизначніших трагічних поетів класичної Греції, який займає за часом життя і характером творчості місце між Есхілом (грец. Σοφόκλης, близько 496–406 до н. е.) — давньогрецький трагік, драматург, один із трьох найвизначніших трагічних поетів класичної Греції, який займає за часом життя і характером творчості місце між Есхілом та Еврипідом.
Слайд 10
Актори
Число акторів не перевищувало трьох, хоча кожен
з них виконував більше ролей, ніж у трагедії. І
в комедії величезну роль грав хор. Особливістю останнього було те, що корифей хору говорив від імені самого автора, викладаючи його основні думки, які він проводив у комедії. Частина вистави актори танцювали. Несхожі були костюми акторів комедії на костюми акторів трагедії. Маски акторів мали підкреслити смішне і потворне в викриває герої (вони були з витріщеними очима, з ротом до вух і т. п.). Фігур акторів надавався не менш потворний вигля
Слайд 11
Сюжет
Поети брали сюжет з міфів, сатирично їх
ломлячи. Це співпало з епохою почався демократичного руху, поколебавшего
підвалини давньогрецької релігії. У роки Перікла комедіографи зображували вже у своїх комедіях громадську боротьбу проти окремих політичних діячів. На початку IV століття, комедія стає карикатурно-побутовий. Була вона для вищого прошарку населення. Так само з'явилися герої, як хвалькуваті воїни, паразити і хитрі раби.