Слайд 2
План Біографія Літературна діяльність Провідні жанри Найвідоміші твори Значення і вплив на розвиток
літератури
Слайд 3
Біографія Стендаль народився на півдні Франції, у містечку Гренобелі,
в освіченій і заможній родині. Велика Французька революція порушила
звичайний розпорядок життя, а смерть матері завершила руйнацію родинного вогнища.
Слайд 4
Єдиною людиною, яка розуміла і підтримувала хлопця, був
його дід. Саме він і познайомив онука з творчістю
Вольтера, Дідро, Гельвеція. Його вподобання позначились на світогляді й творчості Стендаля.
Слайд 5
Освіту Стендаль добував у гренобельській школі, та провчившись
лише три роки він їде до Парижу з наміром
вступати у Політичну школу. Але замість цього він поступає на службу в діючу армію. Стендаль брав участь у поході Наполеона в Росію в 1812 році, був у Москві, Смоленську, Могильові.
Слайд 6
Поступово розчарувавшись у Наполені, він подає у відставку
і живе протягом наступних трьох років у Парижі, займаючись
самоосвітою, вивчаючи філософію, літературу і англійську мову. Як випливає з щоденників того часу, майбутній Стендаль мріяв про кар'єру драматурга, «нового Мольєра»
Слайд 7
Літературна діяльність Творчий шлях Стендаля починається з творів «Життєпис
Гайдна, Моцарта і Метастазіо» (1815), «Історія живопису в Італії»
(1817), «Рим, Неаполь і Флоренція в 1817 році».
Слайд 8
Невдовзі з’являється перший роман Стендаля «Арманс», повість «Ваніна
Ваніні», книга «Прогулянки по Риму», авантюрний роман «Пармський монастир». У
1830 році виходить у світ роман «Червоне і чорне»,що є найважливішим твором у творчому доробку письменника. Але є незвершені твори : роман «Червоне і біле», повісті «Життя Анрі Брюлара».
Слайд 11
Провідні жанри Романи Автобіографії Новели Есе
Слайд 12
Значення і вплив на розвиток літератури У той час,
коли Стендаль сформулював свої естетичні погляди, європейська проза перебувала
цілком під чарівністю Вальтера Скотта. Передові письменники воліли неспішне розгортання оповіді з грунтовною експозицією і просторовими описами. Рухома, динамічна проза Стендаля випередила свій час. Він сам передбачав, що його зможуть оцінити не раніше 1880. Андре Жид і Максим Горький характеризували стендалевской романи як «листи в майбутнє».