Слайд 2
Життєве кредо: “ Сильним, досвідченим стає
педагог, який вміє аналізувати свою працю”
Педагогічне кредо: “Розвивати творчий
потенціал кожної дитини, а не відібраних, адже кожна дитина талановита від народження”
Слайд 3
Загальні відомості
Старинська Тетяна Петрівна закінчила Рівненський державний гуманітарний
університет – в 2016 році по спеціальності музичне мистецтво.
Овітньо-кваліфікаційний
рівень - спеціаліст
-Загальний стаж - 28років.
Педагогічний стаж 8 років.
Слайд 4
Проблемне питання: “Розвиток творчих здібностей учнів на уроках
музичного мистецтва”
Мета: Визначити творчі здібності учнів на уроках музичного
мистецтва. Виховувати патріотизм , уміння усвідомлювати основні принципи музичної форми, як стійкого та інтелектуального, розвинутого майбутнього члена суспільства.
Об’єкт: Педагогічний процес, а саме процес розвитку творчих здібностей учнів у музичній діяльності через емоційне сприймання музики
Завдання: Розкрити теоретичну сутність поняття «творчі здібності» визначити складові компоненти, фактори розвитку творчих здібностей, теоретичні засади їх розвитку у музичній діяльності. Шляхи, напрямки, умови ефективного розвитку через емоційність.
Слайд 5
Закономірності музичного навчання і виховання
Музика може
виконати свою естетичну, пізнавальну і виховну роль тільки тоді,
коли діти навчаються по справжньому чути її й роздумовувати про неї.
Мета музичного виховання реалізується тільки при цілеспрямованій взаємодії вчителя й учнів.
Ефективність музичного навчання залежить від ставлення до особистості учня до основної ланки педагогічного процесу.
Педагогічний вплив учителя залежить від уміння зацікавити дітей музикою, обрати доцільну форму спілкування.
Слайд 6
Розвиток творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтва.
принцип творчої свободи учня в художній інтерпритації твору;
принцип хцдожньо-творчого
спілкування на уроці музичного мистецтва;
принцип досягнення естетичної насолоди від спілкування з музичним мистецтвом;
принцип орієнтації на духовний розвиток особистості засобами музики;
принцип орієнтації на художньо-естетичні потреби й смаки
учнів.
Ладове чуття – це здатність розрізняти ладові функції звуків
мелодії, відчувати виразність звуковисотного руху.
Слухове уявлення – це здатність вільно оперувати слуховими уявленнями, що відображають звуковисотний рух.
Музично - ритмічне чуття – це здатність відчувати виразність музичного ритму і точно відтворювати його.
Слайд 8
Структура здібностей до музичної діяльності
Слайд 9
Принципи музичного навчання
Для розвитку музичного слуху застосовується метод
ладової сольмізації, завдяки якому в учні
в ефективно розвиваються музичні
здібності, виникає інтерес і активність під час уроків музики.
Принцип взаємодії вчителя й учнів у музично-освітньому процесі.
Принцип опори на життєвий і художній досвід учнів.
Принцип зв”язку музики з життям.
Принцип урізноманітнення музичної діяльності учнів
Слайд 10
Вокально-хорові навички
це комплекс автоматизованих дій
різних частин голосо-дихального апарату, які відбуваються під час співу
і підкоряються волі співака, його виконавським бажанням, узгодженого співу в колективі.
Вироблення вокально-хорових навиків проходить в тісній взаємодії з розвитком музичного слуху учнів.
Хоровий спів вимагає не тільки вокальних навиків, а й володіння навичками хорового строю і ансамблю.
В хоровому співі розрізняють ансамбль ритмічний, темповий, динамічний, інтонаційний, тембровий, художній, виконавський.
Слайд 11
Інноваційні технології
викладання музичного мистецтва
ІКТ
Особистісно
зорієнтовані
Особистісно
розвивальні
Інтерактивні
Проектні
Слайд 12
Використовую форми роботи
Індивідуальні
Фронтальні
Парні
Картки
“Веселі нотки,
“Музичний пароль”,
випереджальні завдання,
Імпровізація…
“
Ритмічні диктанти”
Дуети
“ Музична розминка”
“ Мозкова атака”
“ Мікрофон”
“ Навчаючи
вчуся”
“Незакінчена думка”
Музично-дидактичні ігри,
та ін.
“Акваріум”
“ Карусель”
“ Музичний калейдоскоп”
“ Форте – піано”
“ Музичні ребуси”
Групові
Слайд 13
Методи навчання
демонстративний,
проблемно-пошуковий,
евристичний,
діалогічний,
монологічний;
Методи викладання
інформаційно-повідомлюючий, пояснювальний,
стимулюючий, спонукаючий, інструктивний;
Методи роботи учнів
виконавський,
частково-пошуковий,
проблемно-пошуковий,
творчий
Методи та
форми опитування учнів
виконання вправ
індивідуальні
групові
фронтальні
усні
Формування та розвиток вокально-хорових навиків учнів є
важливою проблемою музичної педагогіки й одним з її головних пріоритетів, що відображено у найвагоміших здобутках педагогічної науки.
Розвиток вокально-хорових здібностей учнів відбувається шляхом їх залучення до активної музично-творчої діяльності, розвитку художньо-образної уяви, організації різноманітної художньо-змістовної та емоційно наповненої діяльності на уроці музичного мистецтва.
Слайд 17
Музика надихає увесь світ,
постачає душу крилами,
сприяє польоту
уяви,
музика додає життя і
веселощів всьому існуючому.
Її можна назвати
втіленням
всього прекрасного
і всього піднесеного.