Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Готика

Близько 1137 р. в абатстві Сент-Дені абат Сугерій розробляє вчення про Божественне світло й, щоб «впустити» світло у храм міняє конструкцію собору.Західний портал церкви абатства Сент-Дені із двома масивними вежами, трьома порталами, прикрашеними скульптурою тимпанів
Архітектура готики Близько 1137 р. в абатстві Сент-Дені абат Сугерій розробляє вчення про Божественне Готичні будівельники відмовилися від масивних конструкцій і перейшли до каркасної системи.Вітраж став Готичні зміни – це не просто архітектурні зміни, це зміни богословської думки.«Я Католицький (романський, готичний) храм ̶ це образ і модель світу.Символіка визначала план Головний портал розташовувався на західному боці, двері мали прямокутну форму. Над нею Три входи у храм символізують Трійцю.На стулках центральної брами зображувалися сцени зі Роза алхіміків (Нотр-Дам)Ще в романських храмах зʼявляються так звані «рози» ̶̶ круглі У вертикальній проекції три світи – земний, небесний і підземний.Небесний світ окреслений Будівля храму складається із трьох частин: притвору (нартекса), середньої частини  й Нотр-Дам, Париж Вертикаль перемогла горизонталь.Готичний собор усерединіІнтер'єр готичного собору став світлим  і просторим, Кентерберійський собор, Лондон Останній етап готичного стилю – полумʼяна готика . Назва з’явилася через особливий Готична скульптураДоповнює архітектуру готична скульптура, яка подолала скутість романських фігур. Її вирізняє
Слайды презентации

Слайд 2 Близько 1137 р. в абатстві Сент-Дені абат Сугерій

Близько 1137 р. в абатстві Сент-Дені абат Сугерій розробляє вчення про

розробляє вчення про Божественне світло й, щоб «впустити» світло

у храм міняє конструкцію собору.

Західний портал церкви абатства Сент-Дені із двома масивними вежами, трьома порталами, прикрашеними скульптурою тимпанів і віконною розою у верхньому ярусі, став прототипом фасадів готичних соборів. На відміну від романського собору, прикрашені всі три портали, а не тільки центральний. Три портали – три входи – Свята Трійця.


Слайд 4 Готичні будівельники відмовилися від масивних конструкцій і перейшли

Готичні будівельники відмовилися від масивних конструкцій і перейшли до каркасної системи.Вітраж

до каркасної системи.
Вітраж став основним елементом готичного собору завдяки

зміні конструкції.

Щоб полегшити склепіння, будівельники підсилили каркасні арки. Чим вищою й більш загостреною була арка, тим більший розпір вона створювала. Розпір компенсували за рахунок зовнішніх опорних стовпів – контрфорсів. Контрфорси відділяються від стіни й вибудовуються в ряд. Опорні стіни були замінені величезними віконними прорізами.

Система аркбутанів і контрфорсів


Слайд 5 Готичні зміни – це не просто архітектурні зміни,

Готичні зміни – це не просто архітектурні зміни, це зміни богословської

це зміни богословської думки.
«Я є світло!» ̶ говорить Бог,

значить треба впустити світло у храм. Вітражі готичного собору ̶ втілення Божественного світла. Скло пропускає крізь себе кольорове світло, що схоже на блискучі дорогоцінні камені й нагадує нам про небесний Єрусалим. Споглядаючи вітражі, віруючий відходив від тілесного, наближаючись до духовного, божественного.

Слайд 6 Католицький (романський, готичний) храм ̶ це образ і

Католицький (романський, готичний) храм ̶ це образ і модель світу.Символіка визначала

модель світу.
Символіка визначала план храму, порядок розпису, рельєфу, вітражів.

В основі храму лежав витягнутий хрест.

Слайд 7 Головний портал розташовувався на західному боці, двері мали

Головний портал розташовувався на західному боці, двері мали прямокутну форму. Над

прямокутну форму. Над нею було розміщене поле – тимпан,

багато прикрашений рельєфом.

Нотр-Дам (фасад)

Форма порталу складалася з півкола арки – символу неба і прямокутника дверей – символу землі. Двері символізували самого Ісуса Христа, який сказав: «Я є двері, хто ввійде Мною, той урятується…».



Слайд 8 Три входи у храм символізують Трійцю.
На стулках центральної

Три входи у храм символізують Трійцю.На стулках центральної брами зображувалися сцени

брами зображувалися сцени зі Старого й Нового Завітів. На

правій брамі ̶ місцевий вятий.

Для богослова храм – корабель порятунку, його керманич ̶ Христос, ніс корабля спрямований на схід (туди, де Єрусалим, де був розпʼятий Ісус), корма ̶ на захід, два керма – два Завіти, скріпи – церква, вітрила – дух із небес, залізні якорі (вони є насправді) – символ Христа – міцність віри й заповідей, які міцніші від заліза.

Слайд 9 Роза алхіміків (Нотр-Дам)
Ще в романських храмах зʼявляються так

Роза алхіміків (Нотр-Дам)Ще в романських храмах зʼявляються так звані «рози» ̶̶

звані «рози» ̶̶ круглі вікна великого розміру, що прикрашають

фронтони головного нефа. Символіка віконної рози: кругла форма символізує небо, а «Трояндою (лат. rosa) без шипів» називали Діву Марію.


Слайд 11 У вертикальній проекції три світи – земний, небесний

У вертикальній проекції три світи – земний, небесний і підземний.Небесний світ

і підземний.
Небесний світ окреслений склепінням і арками, земний –

церква, підземний – низ приміщення. Символізує зв'язок між людиною й Богом. Світ божественний і людський зустрічаються завдяки жертві Христа, тому в основі храму лежить хрест.

Слайд 13 Будівля храму складається із трьох частин: притвору (нартекса),

Будівля храму складається із трьох частин: притвору (нартекса), середньої частини й

середньої частини й вівтаря (сакральна частина),
що нагадує про

єдність людського, ангельського й божественного, а також про троїстість душі, тіла й духу. Найбільш священна частина храму – вівтар, що розміщується зі східного боку, з боку ранкового світла, ̶ присвячувалася Христу. Престол був символом Гробу Господнього. Західна частина храму символізувала прийдешній Страшний Суд, який був зображений на західному порталі. Узагалі, всі зображення собору читалися як книга, це була «Біблія для неписьменних». Північний бік символізував Старий Завіт, а південний – Новий Завіт.

Сторінка зі «Словника архітектурних термінів» (укладач Б. Я. Клепалов)


Слайд 14 Нотр-Дам, Париж

Нотр-Дам, Париж

Слайд 15 Вертикаль перемогла горизонталь.
Готичний собор усередині
Інтер'єр готичного собору став

Вертикаль перемогла горизонталь.Готичний собор усерединіІнтер'єр готичного собору став світлим і просторим,

світлим і просторим, стрілчасті форми виражали прагнення душі християнина

до Бога.

Слайд 16 Кентерберійський собор, Лондон

Кентерберійський собор, Лондон

Слайд 17 Останній етап готичного стилю – полумʼяна готика .

Останній етап готичного стилю – полумʼяна готика . Назва з’явилася через

Назва з’явилася через особливий характер декору, який нагадував полум’я.
Міланський

собор

  • Имя файла: gotika.pptx
  • Количество просмотров: 127
  • Количество скачиваний: 0