Слайд 2
Виникнення ритмопластики.
Органічне поєднання музики і руху —основа
методу Эміля Жака Далькроза ( 1865-1950), який розробив на
її основі вже на початку XX ст. систему музично-ритмічного виховання дітей. Ця система стала відома в багатьох країнах Европи і в Росії. Сучасність та актуальність цієї методики, настільки широко використовуються багатьма спеціалістами по фізичному і музичному вихованню і сьогодні. Заслуга Далькроза, перш за все ,в тому, що він бачив в музично-ритмічних вправах універсальний засіб розвитку у дітей музичного слуху, памяті, уваги, виразності рухів, творчої уяви.на його думку, «з перших років життя дитину бажано виховувати «мязове чуття», що в свою чергу допомагає «більш живій та успішній роботі мозку». При цьому Далькроз вважа важливим і те, як організованний сам процес заняття з дітьми, який повинен "приносити дітям радість, інакше він втратить половину своєї цінності"
Слайд 3
ЗАВДАННЯ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ: ПРОФІЛАКТИКА ПСИХОЕМОЦІЙНОЇ НАПРУГИ
1.
Розвиток музичності: • відчувати її настрій, характер,розуміти її;
• розвиток музичного слуху, почуття ритму;• розвиток пізнавального інтересу до мистецтва звуків;•розвиток музичної памяті
2. Розвиток рухових якостей і умінь: • роз-к спритності,координації рухів; • роз-к пластичності; вихованнявитривалості,роз-к сили; •формування правильної осанки,гарної ходи; •розвиток уміння орієнтуватися в прсторі; • збагачення рухового досвіду різноманітними видами рухів
3. Розвиток творчих здібностей: •уяви і фантазії; • здатність до імпровізації
4. Розвиток і тренування психічних процесів: • вміння виражати емоції в міміці,пантоміміці; •розвиток сприймання,уваги,волі,памяті, мислення;
5. Розвиток морально-комунікативних якостей :• вміння переживати людям,тваринам ; •виховання вміння вести себе в групі під час рухів,формування почуття такту і культурних навичок в процесі групового спілкування з друзями,дорослими.
Слайд 4
ЗА ФУНКЦІОНАЛЬНИМ ПРИЗНАЧЕННЯМ РИТМОПЛАСТИКУ ПОДІЛЯЮТЬ НА :
* ОЗДОРОВЧУ
( ДЛЯ ДІТЕЙ,МОЛОДІ,
ЛЮДЕЙ СЕРЕДНЬОГО ТА ПОХИЛОГО
ВІКУ);
*ЛІКУВАЛЬНУ;
*ПРИКЛАДНУ.
Стосовно переважній
якості занять виокремлюють : танцювальну, атлетичну та психорегулятивну ритмічну гімнастику
На практиці різноманітні види ритмопластики використовуються не так часто. Зазвичай вони зустрічаються в змішанному вигляді, однак перевага в комплексі елементів танцю або вправи на силу або на гнучкість і та ін. дозволяє віднести його до того чи іншого виду.
Слайд 5
Образи казкових та літературних героїв ;
Оточуючі предмети;
Свої відчуття
та емоції;
Відношення до себе;
Повадки різних тварин, птахів;
Своє розуміння про
рослини;
Рух ;
Міміку;
Жести;
Пози;
Пластичність;
ПРИЗНАЧЕННЯ – РОЗВИТОК У ДІТЕЙ ХУДОЖНЬОГО ВІДЧУТТЯ СВІТУ
через
передається
Слайд 6
Визначення
Ритмопластика –це особлива організаційна форма фізичного виховання , яка
представляє собою комплекс фізичних загальнорозвиваючих вправ, елементів сучасних танців
, ходьби, бігу, які виконуються під різноманітні мелодії.
Слайд 7
Для заняття необхідні зручні для дитини взуття та
форма (чешки, балетки, легкі кросівки, футболка, шорти або спортивні
купальники і спіднички).
Ритмопластика проводиться як:
Самостійне заняття .
Складова частина фізичного і музичного заняття.
Заняття проводяться 1 раз в тиждень по 30 хв. Також ритмопластику можна використовувати під час ранкової гімнастики.
Слайд 8
ПРИЙОМИ ОРГАНИЗАЦІЇ ЗАНЯТЬ З РИТМОПЛАСТИКИ:
1.ВКАЗІВКА.
2. ФЗИЧНА ДОПОМОГА.
( НАПРИКЛАД, ПРИ ЗАСВОЄННІ РУХУ ГРУДНОЇ КЛІТКИ ВПРАВО (ВЛІВО), РУХИ
ТАЗОМ, СТІЙКИ НА ЛОПАТКАХ ТА ІНШ.)
3. САМОКОНТРОЛЬ. ДОПОМОГАЄ ДЗЕОКАЛО ПРИ РОБОТІ .
4.ВИПРАВЛЕННЯ.
5. ПОКАЗ.
В РАБОТІ РИТМОПЛАСТИКИ ВИДІЛЯЮТЬ ДЕКІЛЬКА ЦИКЛІВ:
-ЗАСВОЄННЯ КОМПЛЕКСУ( НАВЧАННЯ ),
-ТРЕНУВАННЯ.
Слайд 9
РИТМОПЛАСТИКА ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ :
при підготовці спортсменів в різноманітних видах
спорту, а також артистів балету і цирку;
ритмопластика може
широко використовуватися в лікувальній фізкультурі, зокрема при кардіологічних,захворювань легень, неврозах, психічних порушеннях, периферичних порушень опорно-рухового апарату.
Слайд 10
РИТМОПЛАСТИКУ ПРОВОДЯТЬ :
В закритих приміщеннях;
На повітрі
(стадіонах,майданчиках,
парках);
у воді (гідроаеробіка).
При цьому рухи можуть виконуватися:
стоячи,
сидячи на стільці,
на лаві,
на килимку ( лежачи на животі, спині та ін.).
З використанням предметів (скакалки, мяча, палиць).
Слайд 11
СТРУКТУРА ПРОВЕДЕННЯ :
1.ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (5-10 % ВІД ОБСЯГУ
ЗАНЯТТЯ );
2. ОСНОВНА:
— ПІДЙОМИ НА ПОЛУ З РІЗНОМАНІТНИМИ РУХАМИ
РУК;
— НАПІВПРИСІД С РІЗНОМАНІТНИМИ ПОЛОЖЕННЯМИ ТА РУХАМИ РУК;
— РІЗНОВИДИ ХОДЬБИ (НА МІСЦІ,З ПЕРЕМІЩЕННЯМ);
—НАЙПРОСТІШІ ТАНЦЮВАЛЬНІ КРОКИ АБО НЕВЕЛИКІ ПОЄДНАННЯ (ОСНОВНИЙ КРОК ТАНЦІВ В СТИЛІ ДИСКО);
— НАХИЛИ;
— ВИПАДИ;
— БІГ, ПІДСКОКИ.
3.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА КОМПЛЕКСУ (ПРОВОДЯТЬСЯ ІГРОВІ ТАНЦІ , СПОРТИВНІ ІГРИ, ВПРАВИ НА РОЗСЛАБЛЕННЯ).
ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКІВ ПРИ ХОРЕОТЕРАПІЇ ОБИРАЮТЬСЯ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД КОРЕКЦІЙНОЇ МЕТИ:
ІНДИВІДУАЛЬНА ФОРМА ВИКОНАННЯ ТАНЦЮВАЛЬНИХ ВПРАВ;
ДУЕТ;
ТРІО, КВАРТЕТ;
ГРУПОВА;
МАСОВА.
Слайд 12
ЗАНЯТТЯ СКЛАДАЄТЬСЯ З ТРЬОХ ЧАСТИН:
Перша частина
Використовуються прийоми,
які створюють сприятливу, позитивну атмосферу, націлюючи дітей на діяльність,
концентрація їх уваги;
Діти вчаться;
Входження в образи героїв, передавання їх стан, відчуття;
Умови для заняття:
1) обов’язковий музичний супровід ( краще «жива музика» );
2) використання різноманітних картин,
ілюстрацій,
поетичних творів, фольклору.
Слайд 13
ДРУГА ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ : РОЗМИНКА
Включається виконання різноманітних фізичних
і танцювальних вправ, біг, імітація руху та повадок тварин,
птахів;
Діти вчаться;
Розуміння та передача свого власного стану;
Орієнтування на позитивне сприйняття навколишнього світу;
Навчання дітей прямо і вільно триматись, легко ходити, бігати, стрибати, а також підготувати їх до активного розуміння нового матеріалу.
Слайд 14
ТРЕТЯ ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ :
Необхідно, щоб діти через розуміння
живих істот, себе, оточуючих предметів змогли зрозуміти навколишній
світ
у всіх його проявах;
Діти вчаться;
Входження в стан спокою, радості, гармонії,
«скидати» негативне;
Допомога свободі самовираження, пробудження
творчих сил;
Формування у дітей гарного відношення до оточуючого.
Слайд 15
ЦІКАВИМИ ТА ЗМІСТОВНИМИ МОЖУТЬ СТАТИ ДЛЯ ДІТЕЙ ІГРИ
НА РОЗВИТОК РУХОВИХ ЗДІБНОСТЕЙ
Гра «Мурашки». Основне завдання — під
музику рухатися хаотично, заповнюючи собою увесь простір та не торкаючись один одного.
Гра «Кактус та верба». Під музику діти вільно пересуваються у просторі. На слово «кактус» — завмирають, напружуючи тіло. Руки — догори, пальці — це напружені колючі голки кактуса, що стирчать у різні боки. На слово «верба» — завмирають, розслаблюють тіло. Руки звисають додолу, вони м’які та розслаблені, як гілки у верби.
Гра «Пальма». Діти виконують роль пальми, супроводжуючи розповідь дорослого відповідними рухами. Основне завдання — зуміти точно відтворити ті стани про які йдеться у розповіді: Пальма виросла... Вона велика та величезна... Зав’яли листочки пальми (рухи кисті рук)... Зав’яли гілочки (руки до ліктя)... Зав’яла уся пальма (працюємо всією рукою).
Слайд 16
“САМЕ КРАЩЕ, ЩО Є В ЖИТТІ –
ЦЕ ВІЛЬНІСТЬ
РУХУ ПІД МУЗИКУ”
А.І. БУРЕНІНА
НА ДУМКУ Д. СОКОЛОВА,
ЦІЛЮЩІСТЬ РИТМОПЛАСТИКИ ПОЛЯГАЄ В ПІДСТРОЮВАННІ ДО СТАНУ ПОТЕНЦІЙНОГО СЛУХАЧА. І НЕ СЛІД ПОБОЮВАТИСЯ, ПЕРЕДАВАТИ СТАНИ ЛІНІ, СТРАХУ, ЖАДНОСТІ І ІНШИХ ЛЮДСЬКИХ ПОЧУТТІВ. НЕОБХІДНО УЧИТИ ДІТЕЙ РОЗБИРАТИСЯ З НАЙСУМНІШИМИ СТОРОНАМИ ЛЮДСЬКОГО ЖИТТЯ. ЧЕРЕЗ УСВІДОМЛЕННЯ І СИТУАТИВНЕ ПЕРЕЖИВАННЯ ЇХ В СТВОРЮВАНИХ
КАЗКОВИХ СИТУАЦІЯХ ДИТИНА ДАЄ ЇМ
ВІРНУ ОЦІНКУ.