Слайд 3
Батик өнерінің отаны Қытай және
Үнді елі. Негізінен батик өнері ең алғаш рет
Индонезиядағы Ява және Бали аралдарында дамып, бүкіл әлемге таралған өнер.
«Batik» - Ba сөзі х. б. мата, ал tik – тамшы, нүкте деген мағынаны білдіреді. «batik» - матаға сурет салу, нүктелермен толтыру немесе мата бетінде штрихтау деген сөз. Бұл матаны ерекше әшекейлеу болып табылады.
Слайд 4
Батиктің үш түрі болады:
Түйінді батик
Салқын батик
Ыстық батик
Слайд 5
Батикті адамдар алғаш рет киім ретінде
пайдаланылған. Олар бастапқыда матаны түйіндеп байлау арқылы суреттер, кескіндер,
сызықтарды салуды ойлап тапты. Қытай елінде ҮІІ ғасырда матаны түйіндеу әдісі жақсы дамыған.
Түйінді батик матаға сурет салудың ең оңай түрі болып табылады. Матаның ерекше және керемет түстермен бояу сәнді түйіндерден небір әдемі сурет шығуы ол адамның фантазиясына бірден - бір байланысты болып табылады.
Слайд 6
Салқын батик.
Бұл тәсіл резервті тұйықталған сұлба түрінде
түсіріп, соның төңірегінде бояумен көркем сурет салуды тұспалдайды
батик.
Балқытылған резерв сурет сұлбасына түсіріледі немесе кенептің
жекелеген жерлерін жабады
Слайд 9
Гжель керамикасы — орыс халқының
қолөнерінің дәстүрлі керамика жасау әдісі. Ол өзінің ерекше стилімен
айқындалады.
Гжель – Гжелька өзені жағалауындағы ескі ауыл. Елді мекен атауы “жгель”, “жечь” немесе “обжечь”, яғни “өртеу” , “күйдіру” деген сөзден шыққан.
Слайд 10
Гжель бұйымдарның бояуы көк және ақ
түсті болады. Бұл тамаша түстер ерекше қанық болады. Кез-келген
жанды қайран қалдыратын гжель өрнектері бір-біріне ұқсамайды. Оның əрбір салынған бөлігі бірін-бірі айқындап, əрлеп, байыта түседі. Гжель бұйымдары көбіне өсімдік өрнектерімен əшекейленеді.
Слайд 14
Хохлома – ағашқа салынған сәнді
өрнек. Дәстүрлі хохлома өрнегі – өсімдіктерді: қойбүлдірген мен шетен
жидектері, бүршік атқан бұталарды бейнелейді. Құстар, балықтар және т.б бейнелер сирек кездеседі.
Хохлома өрнегінің басты ерекшелігі - суретші өрнектердің сұлбаларын алдын ала нақты салмайды. Тіпті жіңішке үзік сызықты қажет ететін ұсақ бөлшектері қарындашпен салынбай, бірден жұмсақ қылқаламмен боялады.
Слайд 18
Витраж(лат. vitrum -
шыны) – шыныға, әйнектерге сурет салу. Әдетте, терезеге, есікке,
арқалық қабырғаға панно түрінде салынады.
Витраж түрлі-түсті шыны арқылы өтетін жарық сәулелерінің құбылуы арқылы интерьерге көркем түр береді. Құрылыс тәжірибесінде ғимараттың түгел немесе ішінара әйнектелген қасбеті де Витраж деп аталады.
Витраждың қарапайым түрлері Ежелгі Мысырда б.з.б. 2 - мыңжылдықтан бастап жасалған. Орта ғасырлардағы Батыс Еуропа сәулет өнерінде ғибадатханалардың интерьерлерін безендіруде Витраж өнері шарықтау шегіне жетті. Витраж Қазақстанда 20 ғ-дың 60 - 70 жылдары қоғамдық ғимараттар, театр, кафе, бар, мектеп, кинотеатрлардың интерьерлерін безендіру арқылы белгілі бола бастады.