Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Генезис культури

Содержание

Типологія культуриТипологія культури - вчення про видові відмінності культур, основні типи світової культури.Типологія є одним із найважливіших засобів і прийомів теоретичного аналізу культури. Типологічний аналіз дає можливість виявити найбільш загальні і найбільш істотні характеристики, ознаки, сторони культури.
Генезис культури 1. Типологія культури2. Особливості первісної культури Типологія культуриТипологія культури - вчення про видові відмінності культур, основні типи світової культури.Типологія Різні критерії можуть покладатися в основу типології культур, зокрема:зв’язок з релігією; належність Типологія за принципом господарювання:·     Культура мисливців та збиральництва·     Культура городництва й фермерів·     Культура скотарів·     Культура землеробів·     Промислова (індустріальна) культура  Критерії класифікації культури Проте це не означає, що одні з них є більш вірними, а Регіональна типологія світової культури ·  Європейсько-північно-американський культурний регіон· Далекосхідний культурний регіон· Індійський культурний регіон·  Тропічно-африканський культурний Типологія на основі цивілізаційно-конфесіонального принципу: ·        Конфуціансько-даоський тип культури·        Індо-буддійський тип культури·    Форми культури – це такі сукупності правил, норм, моделей поведінки людей, котрі не є автономними утвореннями; вони також не Типи культури – це такі сукупності норм, правил, моделей поведінки людей, котрі утворюють відносно замкнені Види культури - сукупності правил, норм, моделей поведінки, котрі є різновидами культури загалом (домінуюча (загальнонаціональна) культуру, субкультура й контркультура). Елітарна культура (англ. High culture) — культура, що ґрунтується на існуванні специфічних форм мистецтва, зрозумілих Масова культура (або: маскульт, маскультура поп-культу́ра, популярна культура) — культура, популярна серед широких Риси масової культуриЗагальнодоступністьЛегкість сприйняттяСпрощеністьРозважальстьБагатоликість Елітна та масова культура Субкультура — це частина загальної культури нації, яка в окремих аспектах відрізняється Інші класифікації культуриНімецький філософ Ф. Ніцше (1844 —1900) для розрізнення типів культур використовує міфологічні Аполлонійське начало: раціональне, міра, золота середина, іллюзійно-оптимістичне, стан спокою, індивідуальність.  Діонісійське начало: ірраціональне, надмірне буйство, трагічно-героїчне, порушення спокою, неспокій, нівелювання індивідуальності через містичну єдність. Саме ці протилежні за своєю природою начала у концепції Ніцше покладаються в В ХХ ст. увага дослідників вже зосереджується не на дослідженні констант, що Змінився власне предмет культурологічного дослідження: не культура людства стала предметом, а конкретні культури. Циклічні теорії культурного розвиткуПід культурними циклами при цьому розуміють певну послідовність фаз зміни НАПРИКЛАДО.Шпенглер у найвідомішій своїй праці «Присмерк Європи», розглядав культуру не як єдину загальнолюдську, 8 культурно-історичних типів:єгипетська, індійська, вавилонська, китайська, «аполлонівська» (греко-римська), «магічна» (візантійсько-арабська), «фаустівська» (західноєвропейська) і культура майя.  2. Особливості первісної культуриПервісна культура у часі є найдовшим періодом у розвитку культури. Хронологічні Найзначнішими епохами всесвітнього культурного процесу є: культура збиральництва і полювання, епоха неолітичної Риси первісної культури:Злитість людини із природоюЗлитість індивіда із колективомАнтропоморфізм – олюднення природиЧуттєве Ранні форми релігії:Магія – це дії та обряди, що здійснюються з метою  Фетишизм ( від португальського: талісман,ідол)— наділення предметів (фетишів) чарівною здатністю умисно впливати на Фетиш – матеріальний предмет,який обирається людиною або плем’ям за божество,особливо поширений у відсталих Тотемізм – віра в тварину або рослину, яку давні люди вважали предком роду, Тотему приписувалися надприродні можливості, йому поклонялися. Тотемізм набув значного поширення, він існував Анімізм – віра в існування душ і духів.Анімістичні образи – це, по–перше, Табу — категорична заборона. Табу можуть належати як до окремих осіб, так Племя Каян Культ предків — одна з ранніх форм релігії, що полягає у поклонінні душам померлих В пізньому палеоліті відбулась поява мистецтва, окремі перші прояви якого відбувались ще у Кам'яна́ Моги́ла — світова пам'ятка давньої культури в Україні поблизу Мелітополя смт. Мирне уЗапорізькій області над річкою Молочною, Національний історико-археологічний заповідник. Петро́гліфи (наскельні зображення) — висічені зображення на кам'яній основі (грец. πέτρος - камінь і грец. γλυφή - різьблення), що є важливим історичним джерелом ЦІКАВО ЗНАТИ: Стоунхендж Найбільш дивовижною давньою пам'яткою є Стоунхендж у Великій Британії. Тут Споруди Стоунхенджа слугували давнім жителям цих місць для визначення часу рівнодення, змін
Слайды презентации

Слайд 2 Типологія культури
Типологія культури - вчення про видові відмінності культур,

Типологія культуриТипологія культури - вчення про видові відмінності культур, основні типи світової

основні типи світової культури.
Типологія є одним із найважливіших засобів

і прийомів теоретичного аналізу культури.
Типологічний аналіз дає можливість виявити найбільш загальні і найбільш істотні характеристики, ознаки, сторони культури.

Слайд 3 Різні критерії можуть покладатися в основу типології культур,

Різні критерії можуть покладатися в основу типології культур, зокрема:зв’язок з релігією;

зокрема:
зв’язок з релігією;
належність культури;
регіонально-етнічна особливість;
належність до

історичного типу суспільства;
господарювання;
сфера суспільства або вид діяльності;
зв’язок з територією;
спеціалізація;
рівень майстерності й тип аудиторії (висока, чи елітарна, народна, масова культура).

Слайд 4 Типологія за принципом господарювання:
·     Культура мисливців та збиральництва
·     Культура городництва й

Типологія за принципом господарювання:·     Культура мисливців та збиральництва·     Культура городництва й фермерів·     Культура скотарів·     Культура землеробів·     Промислова (індустріальна) культура 

фермерів
·     Культура скотарів
·     Культура землеробів
·     Промислова (індустріальна) культура 


Слайд 5 Критерії класифікації культури

Критерії класифікації культури

Слайд 6 Проте це не означає, що одні з них

Проте це не означає, що одні з них є більш вірними,

є більш вірними, а інші – ні,
питання оцінювання

тут не може виникати, бо йдеться про плюралізм знання, можливість інтерпретацій з різних точок зору.

Слайд 7 Регіональна типологія світової культури
·  Європейсько-північно-американський культурний регіон
· Далекосхідний культурний регіон
· Індійський

Регіональна типологія світової культури ·  Європейсько-північно-американський культурний регіон· Далекосхідний культурний регіон· Індійський культурний регіон·  Тропічно-африканський

культурний регіон
·  Тропічно-африканський культурний регіон
·  Латиноамериканський культурний регіон
·  Арабо-мусульманський культурний регіон


Слайд 8 Типологія на основі цивілізаційно-конфесіонального принципу:
·        Конфуціансько-даоський тип культури
·        Індо-буддійський

Типологія на основі цивілізаційно-конфесіонального принципу: ·        Конфуціансько-даоський тип культури·        Індо-буддійський тип культури·   

тип культури
·      Ісламський тип культури
·      Християнський тип

культури


Слайд 9 Форми культури – це такі сукупності правил, норм, моделей поведінки людей,

Форми культури – це такі сукупності правил, норм, моделей поведінки людей, котрі не є автономними утвореннями; вони також

котрі не є автономними утвореннями; вони також не є складовою частиною якого-небудь цілого

(Елітарна культура, народна культура і масова культура).

Слайд 10 Типи культури – це такі сукупності норм, правил, моделей поведінки людей,

Типи культури – це такі сукупності норм, правил, моделей поведінки людей, котрі утворюють відносно

котрі утворюють відносно замкнені області, але не є частинами

одного цілого (національна етнічна, історична).

Слайд 11 Види культури - сукупності правил, норм, моделей поведінки, котрі є різновидами культури загалом

Види культури - сукупності правил, норм, моделей поведінки, котрі є різновидами культури загалом (домінуюча (загальнонаціональна) культуру, субкультура й контркультура).

(домінуюча (загальнонаціональна) культуру, субкультура й контркультура).


Слайд 14 Елітарна культура (англ. High culture) — культура, що ґрунтується на

Елітарна культура (англ. High culture) — культура, що ґрунтується на існуванні специфічних форм мистецтва,

існуванні специфічних форм мистецтва, зрозумілих лише невеликій групі людей, які

мають досить високий інтелектуальний рівень, відповідні духовні запити, особливу художню сприйнятливість.

Слайд 16 Масова культура (або: маскульт, маскультура поп-культу́ра, популярна культура) —

Масова культура (або: маскульт, маскультура поп-культу́ра, популярна культура) — культура, популярна серед

культура, популярна серед широких верств населення в даному суспільстві

та переважно комерційно успішна, елементи якої знаходяться в різних сферах життя: в кулінарії, одязі. 

Слайд 17 Риси масової культури
Загальнодоступність
Легкість сприйняття
Спрощеність
Розважальсть
Багатоликість

Риси масової культуриЗагальнодоступністьЛегкість сприйняттяСпрощеністьРозважальстьБагатоликість

Слайд 18 Елітна та масова культура

Елітна та масова культура

Слайд 19 Субкультура — це частина загальної культури нації, яка

Субкультура — це частина загальної культури нації, яка в окремих аспектах

в окремих аспектах відрізняється або протистоїть цілому — домінуючій

культурі, але в головних рисах вона погоджується й продовжує культуру націй. (хіпі, панки, хіп-хоп (брейкінг), готи)

Слайд 20 Інші класифікації культури
Німецький філософ Ф. Ніцше (1844 —1900) для розрізнення

Інші класифікації культуриНімецький філософ Ф. Ніцше (1844 —1900) для розрізнення типів культур використовує

типів культур використовує міфологічні образи богів грецького Олімпійського пантеону,

в основу, покладаючи – „аполлонійське” і ”діонісійське” начала (джерела буття та творчості).  У грецькому пантеоні боги Аполлон і Діоніс протилежні символічні типи, вони символізують протилежність небесного й земного начал.

Слайд 21 Аполлонійське начало: раціональне, міра, золота середина, іллюзійно-оптимістичне, стан спокою,

Аполлонійське начало: раціональне, міра, золота середина, іллюзійно-оптимістичне, стан спокою, індивідуальність. 

індивідуальність. 


Слайд 22 Діонісійське начало: ірраціональне, надмірне буйство, трагічно-героїчне, порушення спокою, неспокій,

Діонісійське начало: ірраціональне, надмірне буйство, трагічно-героїчне, порушення спокою, неспокій, нівелювання індивідуальності через містичну єдність.

нівелювання індивідуальності через містичну єдність.


Слайд 23 Саме ці протилежні за своєю природою начала у

Саме ці протилежні за своєю природою начала у концепції Ніцше покладаються

концепції Ніцше покладаються в основу типології культурних феноменів. У

такий спосіб також відрізняються мистецтва пластичних образів (апполонійські) і непластичне мистецтво музики (діонісійські).

Слайд 24 В ХХ ст. увага дослідників вже зосереджується не

В ХХ ст. увага дослідників вже зосереджується не на дослідженні констант,

на дослідженні констант, що існують у більш-менш незмінному вигляді

у всіх культурах і тим самим дають можливість говорити про культуру взагалі, а на різноманітності культурного оформлення людиною свого існування, відмінностях різних культур. 

Слайд 25

Змінився власне предмет культурологічного дослідження:
не культура людства

Змінився власне предмет культурологічного дослідження: не культура людства стала предметом, а конкретні культури.

стала предметом, а конкретні культури.


Слайд 26 Циклічні теорії культурного розвитку
Під культурними циклами при цьому розуміють

Циклічні теорії культурного розвиткуПід культурними циклами при цьому розуміють певну послідовність фаз

певну послідовність фаз зміни та розвитку культури, які закономірно

змінюють одна одну і при цьому мисляться як такі, що повертаються та повторюються.
Тут очевидною є аналогія з людським життям: дитинство, юність, зрілість, старість і смерть.

Слайд 28 НАПРИКЛАД
О.Шпенглер у найвідомішій своїй праці «Присмерк Європи», розглядав культуру

НАПРИКЛАДО.Шпенглер у найвідомішій своїй праці «Присмерк Європи», розглядав культуру не як єдину

не як єдину загальнолюдську, а як розколоту на окремі

культури, кожна з яких проявляється на основі власного унікального «прафеномену»

Слайд 29 8 культурно-історичних типів:
єгипетська, індійська, вавилонська, китайська, «аполлонівська» (греко-римська),

8 культурно-історичних типів:єгипетська, індійська, вавилонська, китайська, «аполлонівська» (греко-римська), «магічна» (візантійсько-арабська), «фаустівська» (західноєвропейська) і культура майя. 

«магічна» (візантійсько-арабська), «фаустівська» (західноєвропейська) і культура майя. 


Слайд 30 2. Особливості первісної культури
Первісна культура у часі є найдовшим періодом

2. Особливості первісної культуриПервісна культура у часі є найдовшим періодом у розвитку культури.

у розвитку культури.
Хронологічні рамки є приблизними: початок -

1,5-2 млн. років тому і завершення - рубіж IV - III тис. до н.е. 

Слайд 31 Найзначнішими епохами всесвітнього культурного процесу є:
культура збиральництва

Найзначнішими епохами всесвітнього культурного процесу є: культура збиральництва і полювання, епоха

і полювання,
епоха неолітичної революції і ранньої землеробської культури,


культура Стародавнього Сходу,
антична (грецька та римська) культура,
культура Середньовіччя,
культури Відродження,
культура Реформації,
культура Нового часу
культура ХХ-ХХІ ст.

Слайд 33 Риси первісної культури:
Злитість людини із природою
Злитість індивіда із

Риси первісної культури:Злитість людини із природоюЗлитість індивіда із колективомАнтропоморфізм – олюднення

колективом
Антропоморфізм – олюднення природи
Чуттєве сприйняття навколишньої дійсності
Фантастичність – нереальність
Ритуальність,

що слугувала впорядкуванню і стабілізації життєдіяльності соціуму




Слайд 34 Ранні форми релігії:
Магія – це дії та обряди,

Ранні форми релігії:Магія – це дії та обряди, що здійснюються з

що здійснюються з метою вплинути надприродним шляхом на довкілля,

тварин або людину.


Слайд 35  Фетишизм ( від португальського: талісман,ідол)— наділення предметів (фетишів) чарівною

 Фетишизм ( від португальського: талісман,ідол)— наділення предметів (фетишів) чарівною здатністю умисно впливати

здатністю умисно впливати на людину та її життя. Пережитки

Ф. зберігаються у вірі в амулети, талісмани, обереги.

Слайд 36 Фетиш – матеріальний предмет,який обирається людиною або плем’ям за

Фетиш – матеріальний предмет,який обирається людиною або плем’ям за божество,особливо поширений у

божество,особливо поширений у відсталих народів Африки та Австралії .

Це може бути дерево, море, каміння.


Слайд 38 Тотемізм – віра в тварину або рослину, яку давні

Тотемізм – віра в тварину або рослину, яку давні люди вважали предком

люди вважали предком роду, з якою зв'язували своє існування

і добробут. Частіше тотем був твариною, рідше – рослиною.

Слайд 39 Тотему приписувалися надприродні можливості, йому поклонялися. Тотемізм набув

Тотему приписувалися надприродні можливості, йому поклонялися. Тотемізм набув значного поширення, він

значного поширення, він існував у всіх народів на первісній

стадії.

Слайд 40 Анімізм – віра в існування душ і духів.Анімістичні

Анімізм – віра в існування душ і духів.Анімістичні образи – це,

образи – це, по–перше, душі живих людей; по–друге, духи

померлих пращурів (тому анімізм нерозривно пов'язаний з культом предків); по–третє, уособлення сил природи (душі озер, гаїв, вітрів тощо).

Звідси виникають погребальний культ, культ предків і розвиток вірувань в загробне існування душі, потойбічне життя.

Слайд 41 Табу — категорична заборона. Табу можуть належати як

Табу — категорична заборона. Табу можуть належати як до окремих осіб,

до окремих осіб, так і до суспільних груп у

цілому. За уявленнями давніх людей, порушення Табу каралося вищими силами. Табу було частиною загальної системи соціального контролю, найдавніших правових і моральних уявлень.


Слайд 42 Племя Каян

Племя Каян

Слайд 43 Культ предків — одна з ранніх форм релігії, що полягає

Культ предків — одна з ранніх форм релігії, що полягає у поклонінні душам

у поклонінні душам померлих пращурів, яким приписується здатність впливати

на життя нащадків.


Слайд 44 В пізньому палеоліті відбулась поява мистецтва, окремі перші прояви

В пізньому палеоліті відбулась поява мистецтва, окремі перші прояви якого відбувались ще

якого відбувались ще у попередньому періоді.
Пізньо-палеолітичні зображення в гроті

Мамонта з Кам`яної Могили.

Слайд 45 Кам'яна́ Моги́ла — світова пам'ятка давньої культури в Україні поблизу Мелітополя смт. Мирне уЗапорізькій області над

Кам'яна́ Моги́ла — світова пам'ятка давньої культури в Україні поблизу Мелітополя смт. Мирне уЗапорізькій області над річкою Молочною, Національний історико-археологічний

річкою Молочною, Національний історико-археологічний заповідник. Пагорб, що тисячоліттями служив людям

вівтарем для відправлення релігійних обрядів, містить декілька тисяч унікальних стародавніх наскельних зображень — петрогліфів.

Слайд 46 Петро́гліфи (наскельні зображення) — висічені зображення на кам'яній основі

Петро́гліфи (наскельні зображення) — висічені зображення на кам'яній основі (грец. πέτρος - камінь і грец. γλυφή - різьблення), що є важливим історичним джерелом

(грец. πέτρος - камінь і грец. γλυφή - різьблення), що є важливим історичним джерелом


Слайд 47 ЦІКАВО ЗНАТИ: Стоунхендж
Найбільш дивовижною давньою пам'яткою є Стоунхендж у

ЦІКАВО ЗНАТИ: Стоунхендж Найбільш дивовижною давньою пам'яткою є Стоунхендж у Великій Британії.

Великій Британії. Тут поєднано три споруди різного часу.
Найдавніша з

них – утворене валом і ровом коло діаметром 115 метрів.
Посередині кола – кільце із 56 м.
Пізніше посередині кільця були збудовані два кола з вертикально поставлених каменів (38пар).
Третю споруду було зведено в епоху бронзи, близько 3,5 тис. років тому. Це закопані в землю тесані камені висотою близько 8,5 м і масою близько 26 т. На них також лежать камені.

  • Имя файла: genezis-kulturi.pptx
  • Количество просмотров: 99
  • Количество скачиваний: 0
- Предыдущая