Слайд 2
Жанри образотворчого мистецтва:
Портрет.
Натюрморт.
Пейзаж.
Баталії.
Побутовий.
Історичний.
Міфологічний.
Анімалістичний.
Маріністичний.
Види образотворчого мистецтва
Архітектура
Живопис
Скульптура
Графіка:
Декоративно-ужиткове мистецтво
Слайд 3
Якщо бачиш - на картині
Намальована ріка,
Чи то іній
на ялинці,
Чи хмаринка здалека,
Чи засніжена рівнина,
Чи вузький провулок наш,
То,
звичайно, ця картина
Називається … (пейзаж).
Слайд 4
Якщо бачиш, що з картини
Ніби дивиться на нас
Принц
в одежі старовинній,
Чи сучасний верхолаз,
Льотчик, вчений балерина,
Чи художник, чи
поет,
Так і знай, що ця картина
Називається … (портрет).
Слайд 5
Якщо художник зобразив
Лицарів, що у поході,
Або війни чи
стихію,
Що колись була в природі,
Чи принцес і королів,
Воїнів з
мечем незвичним,
Жанр цей зветься …
(історичним)
Слайд 6
Смуток, радість і любов –
Художник все відображає,
І красу
людей у праці
Він чудово розкриває.
Все, що діється навкіл,
Відтворить завжди
готовий.
Ці роботи потрапляють в жанр,
Що зветься … (побутовий).
Слайд 7
Ось ти бачиш на картині:
Вовк з вовчицею сидять,
Лев
– цар звірів – у савані
З левенятами лежать.
Бачиш іншого
ти звіра,
Що зовсім нам є незвичний,
Як назвати жанр робіт цих?
Жанр цей -…(анімалістичний).
Слайд 8
Анімалістичний жанр — це різновид образотворчого мистецтва, що
зображує тварин. Митців, які спеціалізуються в цьому жанрі, називають
анімалістами.
Слайд 9
Зображення тварин -- одна з головних тем в
мистецтві первісної людини. З часом виділився особливий жанр зображення
тварин -- анімалістичний. Це вид мистецтва, в якому провідним мотивом є зображення тварин. "Анімалізм є особливою, самостійною спеціальністю, вибраною художником за схильностями та інтересами, пристрастю до зображення тварин. Тварина є головною темою, «героєм» твору, його зображення є основною метою художника...".
Слайд 12
Анімалістичний жанр - зображення тварин в живописі, скульптурі
і графіці - є, мабуть, найдавнішим. Саме із зображення
тварини в палеоліті (цей період продовжувався з часу виникнення людини до X тисячоліття до н. е.), по суті, і починається історія образотворчого мистецтва. І вже тоді виникла якщо не головна суперечність, то принаймні головна особливість цього жанру - поєднання природничо-наукового і художнього начал.
Слайд 13
У різних культур ця межа виявляється по-різному. Досить
пригадати магічне декоративне мистецтво скіфів (I тис. до н.е.),
що отримало назву «Звіриного стилю» із-за великої кількості образів тварин; мистецтво Стародавнього Китаю, де кожна тварина ніби живе і рухається, немов схоплена легкими штрихами або мазками пензля. Відомі чудові перуанські керамічні судини, як, наприклад, судина у вигляді ягуара, що нагадує малюнок тигра Євгенія Чарушина.
Слайд 14
Зображення тварин можна зустріти в живопису, скульптурі, графіці,
декоративно-прикладному мистецтві, ілюстраціях до книг. Відомі імена багатьох художників
і скульпторів-анімалістів: О. Барщ, О.Лаптєв, П. Чистяков, Н. Кардовський, П. Клодт, Є. Лан-сере, В.Ватагін, Є. Чарушин. В ілюстраціях до казок, байок тварин часто «олюднюють», тобто наділяють людськими рисами, зображують у костюмах.
Слайд 17
Художники-анімалісти завжди намагалися не тільки зобразити тварину реалістично
(для цього вивчали її анатомію), а й передати її
внутрішній світ.
Один із найвідоміших художників-анімалістів Василь Олексійович Ватагін вважав, що недостатньо передати зовнішню схожість зображуваної тварини з натурою, необхідно пізнати всю складність характеру тварини. Спостережлива людина помітить «пихатість» гордовитого лева, «благородність» вірного собаки.
Слайд 18
Художники-анімалісти вивчають тварин із записником і олівцем у
руках, роблять дуже багато начерків. Це розвиває спостережливість і
гостроту зору, уважність, швидкість рук, уміння точно схоплювати головне і відкидати свідомо другорядне.
Починати робити начерки краще всього з нерухомої натури — опудала. Це дає змогу вивчити натуру і не поспішаючи, конструктивно виконати малюнок: дотримуючись анатомії скелета, передати рухи, пропорції фігури, забарвлення, добре закомпонувати зображення.