Слайд 2
Оголошення змінних
Змінні використовуються в програмі для зберігання даних.
Будь-яка змінна має три базових характеристики:
ім'я;
тип;
значення.
Слайд 3
Характеристики змінних
Ім'я унікально ідентифікує змінну і дозволяє до
неї звертатися в програмі.
Тип описує, які величини може зберігати
змінна.
Значення - поточна величина, що зберігається в змінної на даний момент.
Робота зі змінною завжди починається з її оголошення (declaration). Звичайно, воно має включати в себе ім'я оголошуваної змінної.
У Java будь-яка змінна має строгий тип, який задається при оголошенні і ніколи не змінюється.
Слайд 4
Типи змінних (1 з 2)
Змінні примірника (Instance Variables)
- значення змінної екземпляра класу, унікальне для кожного екземпляра
класу
Змінні класу (Class Variables) - всі змінні які оголошені як статичні (за допомогою модифікатора static).
Існує всього одна копія статичної змінної в незалежності від кількості екземплярів класу
Слайд 5
Типи змінних (2 з 2)
Змінні методу (Local Variables)
- подібно до того, як об'єкт зберігає свій стан
в полях, методи часто зберігають їх тимчасовий стан в локальних змінних.
Параметри методів
Слайд 6
Правила іменування
Ім'я повинно бути допустимим ідентифікатором.
Ім'я не повинно
бути ключовим словом, логічним літералом (true або false), або
зарезервованим словом null.
Ім'я повинно бути унікальним в своїй області видимості.
Слайд 7
Оголошення змінних
type identifier [ = value ][, identifier
[= value]]
Значення може бути зазначено одразу (ініціалізація):
статична ініціалізація:
int d = 3, e, f = 5;
динамічна ініціалізація: double c = Math.sqrt (4.);
У більшості випадків завдання початкової
величини можна і відкласти:
int d, e, f;
Слайд 8
Примітивні типи даних
У мові Java існує вісім примітивних
типів.
Всі вони визначені специфікацією мови та є ключовими словами:
Слайд 9
Примітивні типи даних byte
byte являє собою 8-бітове число.
має
мінімальне значення -128 і максимальне значення 127 (включно).
тип даних
може бути корисним для економії пам'яті у великих масивах, де така економія дійсно має значення.
може бути використаний замість int, де його обмеження допомагають уточнити код: той факт, що діапазон змінної обмежений може служити формою документації.
Слайд 10
Примітивні типи даних short
short являє собою 16-бітове число.
має
мінімальне значення -32768 і максимальне значення 32767 (включно).
область застосування
типу аналогічна з областю застосування типу byte.
Слайд 11
Примітивні типи даних int і long
int являє собою
32-бітове число.
має мінімальне значення -2,147,483,648 і максимальне значення 2,147,483,647
(включно).
застосуємо в більшості випадків як тип за замовчуванням для цілих чисел.
у випадку якщо довжини типу не достатньо необхідно використовувати long.
long являє собою 64-бітове число.
мінімальне значення -9,223,372,036,854,775,808 і максимальне значення 9,223,372,036,854,775,807 (включно).
Слайд 12
Примітивні типи даних float і double
float — тип
даних з плаваючою комою одинарної точності розміром 32 біта.
визначений стандартом IEEE 754
тип даних може бути корисним для економії пам'яті у великих масивах замість double.
double - тип даних з плаваючою комою подвійної точності розміром 64 бита.
заборонено використовувати float та double для зберігання точних величин (наприклад, кількості грошей)
Слайд 13
Примітивні типи даних boolean
boolean має лише два значення:
true або false
використовуйте цей тип даних в якості простого
прапора істина/хиба в умовах.
цей тип даних являє один біт інформації, але його "розмір" чітко не визначений.
Слайд 14
Примітивні типи даних char
Тип даних символ являє собою
один символ в кодуванні Unicode.
Розмір типу 16 біт.
мінімальне значення
'\ u0000' і максимальне значення '\ uffff '.
Слайд 15
Тип даних String
введений для підтримки рядків.
будь-який текст укладений
у подвійні лапки "" являє собою екземпляр класу java.lang.String.
String s = "це рядок";
Слайд 16
Значення за замовчуванням
Змінні примірника і класу автоматично ініціюються
значеннями за замовчуванням.
Слайд 17
Закінчення типів літералів
За замовчуванням тип цілочисельного літерала int
Якщо
літерал закінчується на l або L то його тип
long
За замовчуванням тип литерала з плаваючою точкою double
Якщо літерал з плаваючою точкою закінчується на f або F то його тип float
Якщо літерал закінчується на d або D то його тип double
Слайд 18
Масиви
Масив — це кінцева послідовність впорядкованих елементів одного
типу, доступ до кожного елементу в якій здійснюється за
його індексом.
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Довжина масиву 10
Перший індекс
Елемент з індексом 7
Слайд 19
Оголошення масивів
Варіанти оголошення масиву:
тип [] ім'я;
тип ім'я [];
тип
[] ім'я = new тип [розмір];
тип [] ім'я =
{ел0, ел1, ..., елN};
Наприклад:
a = new int [10]; // Масив з 10 елементів типу int
int n = 5;
ar1 = new double [n]; // Масив з 5 елементів double
Слайд 20
class ArrayDemo
class ArrayDemo {
public static void
main(String[] args) {
int[] anArray; // declares an array of integers
anArray = new int[10]; // allocates memory for 10 integers
anArray[0] = 100; // initialize first element
anArray[1] = 200; // initialize second element
anArray[2] = 300;// etc.
System.out.println("Element at index 0: " + anArray[0]);
System.out.println("Element at index 1: " + anArray[1]);
System.out.println("Element at index 2: " + anArray[2]);
System.out.println("Element at index 3: " + anArray[3]);
System.out.println("Element at index 4: " + anArray[4]);
}
}
Слайд 21
Розмір масиву
Для визначення розміру масиву використовується властивість length
System.out.println (anArray.length);
Слайд 22
Багатовимірні масиви
У Java багатовимірні масиви це одномірні масиви
з елементами у вигляді масивів
тип [] [] ім'я; або
тип ім'я [] [];
тип [] [] ім'я = new тип [розмір] [розмір];
тип [] [] ім'я = {{...}, {...}, {...}, {...}}
[0,0]
[0,1]
[0,2]
[0,3]
[0,4]
[1,0]
[1,1]
[1,2]
[1,3]
[1,4]
[2,0]
[2,1]
[2,2]
[2,3]
[2,4]
Правий індекс визначає номер стовпчика
Лівий
індекс
визначає
номер рядка
int[][] twoD = new int[3][5]