Слайд 2
Скульптура Давньої Греції
й Давнього Риму Узагальнений
ідеалізований образ людини. Зображення окремої людини у її
неповторності
й винятковості.
Слайд 3
Скульптура Давнього Риму Марк Аврелій Портретній пластиці Риму належить особливе
місце
в історії світового мистецтва.
Іще від початку естетична
концепція й художня мова римського портрета в корені відрізняється від грецького. Якщо грецький художник прояв індивідуальності бачив в емоційному стані, то римський скульптор фіксував зовнішню фізіономічну індивідуальність, уміючи виразити неповторність духовного світу людини.
Драматична міць
і життєва правдивість піздньореспубліканського періоду
повністю розкрилася в портреті Юлія Цезаря.
Вільний від усякої
ідеалізації й разом із тим внутрішньо значущий погляд розумної, вольової людини, охопленої втомленим роздумом.
Слайд 8
Імператор Коммод
в образі Геркулеса Поступово в римському портреті
сформувалося дві лінії – офіційна, придворна
й реалістична.
Офіційний
портрет одержав своє поширення в портретах імператорів, де пом’якшено трактовані портретні голови сполучаються з ідеальними торсами грецьких богів і героїв.
Слайд 9
У реалістичному портреті римські художники вперше звернулися до