Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Болмыс және адам философиясы

Содержание

Болмыс ұғымы – философияның ең ежелгі әрі маңызды категорияларының бірі. Ол жалпылай алғанда «бар болу», «өмір сүру» проблемасын қамтиды. Бар болудың қарама-қарсы ұғымы, әрине, жоқ болу. Ендеше, болмыс туралы айтқанда болмыссыздық ұғымын қоса еске алған жөн.
Тақырып: Болмыс және адам философиясыЖоспар:Философия тарихындағы болмыс мәселесі.Болмыстың мәні мен формасыМатерия мен Болмыс ұғымы – философияның ең ежелгі әрі маңызды категорияларының бірі. Ол жалпылай Философия тарихында болмыс ұғымын тұңғыш пайдаланып, оны мәселе ретінде қарастырған көне грек Неміс классикалық философиясының аса ірі өкілі Г. Гегель шынайы болмыс – «абсолютті Болмыстың 3 мәні және 4 формасы бар.1 Мәні : 1 – болмы Идеалистер дүниенің бірлігі ойлаудан тұрады– біз ойлаймыз дүние бірлікте. Ол туралы Энгельс 4 болмыстың түрі: дүние, сана, адам, қоғам.   1) Дүние болмысы 2 деңгей- объективтірілген сана- қоғам санасы, ол субъективті- объективті сипатта. Мысалы, Құрманғазының Болмыстың 3 түрі – адам болмысы, ол да 2 деңгейде өмір сүреді. 2 деңгей – жандық –руханилық. Ол жан және рух Рухтың 3 түрі: Эстетикалық(дүниені сұлу не сұрықсыз деп түсінеді), Этикалық (дүниені Болмыстың 4 түрі – қоғам болмысы екі деңгейде Материя- дүниенi адамның санасынан тыс, әрi тәуелсiз объективтi шындық деп қарайтын дүниетанымның Қозғалыс-материяның ең маңызды, жалпыға ортақ атрибуты, оның өмiр сурү тәсiлi. Дүниеде қозғалыссыз Егер қозғалыс болса, ол “бiрдеменiң” қозғалысы, “ештененiң” қозғалысы емес, қозғалыс “өзiнен өзi” Кеңiстiк пен уақыт материяның ажырамас қасиеттерi, атрибуттары; өмiр сүру формалары. әлемде қозғалыстағы Субстанционалдық тұғырнама- көне грек атомистерiнең басталған (Евклид геометриясы, Демокрит пен Материяны ұйымдастыру деңгейлеріЭлем. бөлшектерАтомдар МолекулаларМакротелаПолимерлік деңгейгалактикаМетагалактикаКлеткалықКөп клеткалықАдамТобырлық келбетПопуляция, түрБиоценозБиосфераРу мен тайпаҚоғам дәстіріиндустриалдықпостиндустр Философиядағы антропология мынаны зерттейді:Адам табиғатыАнтропогенезАдамның өмір сүру проблемасыАдамның рухани дамуыЭволюцияның перспективті жақтарыАдамның Ежелгі Шығыстағы адам мәселесі: Көне Греция философиясындағы адам мәселесіСофисттер:“Адам барылқ заттың шегі» (Человек есть мера всех Ортағасырлық христиандық адам концепциясыАдам- құдай орнатқан әлемнің бір бөлігі ретінде қарастырылады;Адам “Құдай Қайта өрлеу және Жаңа заман философиясындағы адам мәселесі.Адам әлемде орталық орынды алады. Неміс классикалық философиясы адам жайлы:Адам – философиядағы негізгі сұрақ, адам әлемдегі басты Антропогенез негізгі концепциялары: Адамның биологиялық және әлеуметтік дамуының қарым қатынасыБиологиялық эволюция қазіргі уақытта өзінің өзектілігін Адамның әлеуметтік және биологиялық дамуындағы көзқарастар; ПАНБИОЛОГИЗМ- Адамдардың мүкіндігі толықтай генмен байланысты Адамның спецификалық ерекшелігіБарлық тірі ағзалар, соның ішінде адамды да, барлығына ортақ жүйлі Адам феноменіАдам феномені «Тұлға» ұғымыәлеуметтік қасиетінің толықтығы«Индивид» түсінігіАдамдар тегіне жататынынкөрсетеді «Адам» ұғымы- Назарларыңызғарахмет!!!
Слайды презентации

Слайд 2 Болмыс ұғымы – философияның ең ежелгі әрі маңызды

Болмыс ұғымы – философияның ең ежелгі әрі маңызды категорияларының бірі. Ол

категорияларының бірі. Ол жалпылай алғанда «бар болу», «өмір сүру»

проблемасын қамтиды. Бар болудың қарама-қарсы ұғымы, әрине, жоқ болу. Ендеше, болмыс туралы айтқанда болмыссыздық ұғымын қоса еске алған жөн. Олар өзара тұтастықта, ажырамас ауыспалы диалектикалық байланыста.

Слайд 3 Философия тарихында болмыс ұғымын тұңғыш пайдаланып, оны мәселе

Философия тарихында болмыс ұғымын тұңғыш пайдаланып, оны мәселе ретінде қарастырған көне

ретінде қарастырған көне грек ойшылы Парменид (б.з.б. VI-V) еді.

Оның пікірі бойынша, болмыс дегеніміз – бар болу, өмір сүру, одан басқа ештеңе жоқ, ал жоқ болу – болмыссыздық.. Парменид әлемнің болмыс есебінде тұтастығына, тұрақтылығына, мәңгілігіне, ең бастысы бар болуына, өмір сүретіндігіне көңіл бөледі.

Слайд 4 Неміс классикалық философиясының аса ірі өкілі Г. Гегель

Неміс классикалық философиясының аса ірі өкілі Г. Гегель шынайы болмыс –

шынайы болмыс – «абсолютті идея» деп тұжырымдады. Платон арнасын

жалғастыра отырып, болмыс мәселесіне объективті идеализм тұрғысынан келгенімен, ең бастысы, болмыс ұғымына диалектикалық сипат беріп, даму процесінде қарастырды. К. Маркс пен Ф. Энгельс философияға «қоғамдық болмыс» деп аталатын жаңа түсінік енгізді. Қоғамның қызмет атқаруы, өзгерісі мен дамуы объективті заңдылықтарға бағынады және оның материалдық негізі бар, деп тұжырымдады олар.

Слайд 5 Болмыстың 3 мәні және 4 формасы бар.
1 Мәні

Болмыстың 3 мәні және 4 формасы бар.1 Мәні : 1 –

: 1 – болмы – болу, бар болу, өмір

сүру. «Я есть» ескі славян тілінде, «болмыс» қазақша.
2 Мәні: болмыс мәселесі өмір мен өлім мәселесі сұрақтарын қарастырады.
3 Мәні: дүниенің бірлігң мәселесі. Дүние көп түрлі, ал осы көп түрліліктің бірлігі бар ма? Екі жауап беріледі: «Иә» не «Жоқ». «Иә» деп материализм, идеализм, біртұтас дүниеге көзқарастағылар жауап береді..
Материалистер дүниенің бірлігі оның материалдығында, яғни, оның объективтік өмір сүруінде. (адамнан тәуелсіз).

Слайд 6 Идеалистер дүниенің бірлігі ойлаудан тұрады– біз ойлаймыз дүние

Идеалистер дүниенің бірлігі ойлаудан тұрады– біз ойлаймыз дүние бірлікте. Ол туралы

бірлікте. Ол туралы Энгельс әзілдеп былай деді: біз етік

щеткасын сүт қоректілермен бір қатарға қойсақта оның сүт бездері өсіп шықпайды. Біртұтас дүниеге көзқарастағылар дүниенің бірлігі оның материалдығының және руханилығының бірлігінде деп түсіндіреді.
«Жоқ» - деп дуализмдегілер жауап берді. Декарт екі субстанцияны – табиғат пен Құдайды қарастырады, сол себепті дүниенің бірлігі болмайды.


Слайд 7 4 болмыстың түрі: дүние, сана, адам, қоғам.

4 болмыстың түрі: дүние, сана, адам, қоғам.  1) Дүние болмысы

1) Дүние болмысы екі деңгейде: 1 деңгей –

бірінші табиғат болмысы, ол объективті сипатта, адамзаттан және адамнан тәуелсіз.
2 деңгей – болмыстың 2ші деңгейі адам келбетті табиғат, объективті-субъективті-әлеуметтік сипатта. Адам жасаған әлеуметтік дүние туралы.
2) Сана болмысы 2 деңгейде: 1 деңгейде – индивидтің жекеленген санасы. Ол қоғамдық сананы тудырады.

Слайд 8 2 деңгей- объективтірілген сана- қоғам санасы, ол субъективті-

2 деңгей- объективтірілген сана- қоғам санасы, ол субъективті- объективті сипатта. Мысалы,

объективті сипатта. Мысалы, Құрманғазының “Балбырауын” күйі объективтірілген санаға айналған.

Автор жоқ, ал күй өмір сүруде. Объективтенген санаға: саяси, құқықтық, моральдық, эстетикалық, діни, философиялық.

Слайд 9 Болмыстың 3 түрі – адам болмысы, ол да

Болмыстың 3 түрі – адам болмысы, ол да 2 деңгейде өмір

2 деңгейде өмір сүреді. 1 деңгей- адамның физикалық болмысы,

оның тән саулығы. А.Шопенгауэр “Денсаулық өмірдің барлық байлығының ең жоғарысы, шындығында, сау қайыршы, ауру патшадан бақытты.” деп айтқан
Кеңес үкіметі кезеңінде денсаулық мемлекеттік құндылық болған жоқ.


Слайд 10 2 деңгей – жандық –руханилық.

2 деңгей – жандық –руханилық. Ол жан және рух

Ол жан және рух ұғымдары арқылы түсіндіріледі.
Жан

– адамның дүниеге деген психоэмоциялық қатынасы. Жанның 3 түрі бар – романтикалық (дүниені сұлу не сұрықтыс ретінде қарастырады), адамгершілік(дүниені мейірімді не зұлым ретінде түсінеді), прагматикалық (ситуациялық). Рухтың 3 түрі бар. Рух – адамның дүниеге теориялық қатынасы.

Слайд 11 Рухтың 3 түрі: Эстетикалық(дүниені сұлу не сұрықсыз

Рухтың 3 түрі: Эстетикалық(дүниені сұлу не сұрықсыз деп түсінеді), Этикалық

деп түсінеді), Этикалық (дүниені мейірімді не зұлым ретінде түсінеді),

ғылымилық (дүниені мейірімді не зұлым ретінде нақты жағдайды есепке ала отырып түсінеді).
Адам руханилық пен материалдықтың бірлігі.

Слайд 12 Болмыстың 4 түрі –

Болмыстың 4 түрі – қоғам болмысы екі деңгейде өмір

қоғам болмысы екі деңгейде өмір сүреді: адам болмысы индивид

ретінде – жалпы қоғам тұрмысы мен болмысы – ол материалдық құндылықтарды өндіру


Слайд 13 Материя- дүниенi адамның санасынан тыс, әрi тәуелсiз объективтi

Материя- дүниенi адамның санасынан тыс, әрi тәуелсiз объективтi шындық деп қарайтын

шындық деп қарайтын дүниетанымның түп қазығы, мән мағынасы болып

табылатын, және сана арқылы бейнеленетiн әмбебап категория.
Бұл анықтамада материяның негiзгi белгiлерi айқын көрсетiледi: 1) материя адам санасына тәуелсiз өмiр сүредi; 2) ол адам санасында бейнеленедi; 3) материя санаға қарағанда бiрiншi, бастапқы екендiгiн бiлдiредi; 4) материалдық дүниенi танып бiлуге болатындығын көрсетедi.

Слайд 14 Қозғалыс-материяның ең маңызды, жалпыға ортақ атрибуты, оның өмiр

Қозғалыс-материяның ең маңызды, жалпыға ортақ атрибуты, оның өмiр сурү тәсiлi. Дүниеде

сурү тәсiлi. Дүниеде қозғалыссыз материяның болмайтыны сияқты, материясыз қозғалыстың

болуы да мүмкiн емес.

Слайд 15 Егер қозғалыс болса, ол “бiрдеменiң” қозғалысы, “ештененiң” қозғалысы

Егер қозғалыс болса, ол “бiрдеменiң” қозғалысы, “ештененiң” қозғалысы емес, қозғалыс “өзiнен

емес, қозғалыс “өзiнен өзi” болмайды. Кеңее беретiн Ғаламда планеталар

әр түрлi жақтарға “екпiндейдi”, оларды (спутниктар) серiктер айналып жүредi, (кометалар) құйрықты жұлдыздар мен метеориттер жан-жаққа зымырайды, шексiз ғарышта әр түрлi толқындар сейiледi. Органикалық жүйелер де үздiксiз қозғалыста болады: зат алмасу, информация алмасу, ұрықтау және көбейю, қарапайым физиологиялық және күрделi биологиялық өзгерiстер өтiп жатады. Әлеуметтiк жүйе де өзгерiстерге ұшырайды, мұнда ең бiрiншiдең адамның өзгерiстерi және онто- және филогенез процесстерiндегi адамзат өзгерiстерi.


Слайд 16 Кеңiстiк пен уақыт материяның ажырамас қасиеттерi, атрибуттары; өмiр

Кеңiстiк пен уақыт материяның ажырамас қасиеттерi, атрибуттары; өмiр сүру формалары. әлемде

сүру формалары. әлемде қозғалыстағы материя ғана бар дедiк, ендеше

ол қозғалыс кеңiстiкте және уақытта ғана iске асады, өзiн айқындайды, мәнге ие болады. Философия мен ғылымда бұл мәселеге әр түрлi қөзқарастар болды.

Слайд 17 Субстанционалдық тұғырнама- көне грек атомистерiнең басталған

Субстанционалдық тұғырнама- көне грек атомистерiнең басталған (Евклид геометриясы, Демокрит пен

(Евклид геометриясы, Демокрит пен Эпикур кеңiстiктi атомдарды орналастыратың бос

қуыс деп ұқты) кейiнгi ф-тар мен ғалымдар идеяларында жалғасын тапты, олар әлем жайында механистiк көзқарысты ұстады – кеңiстiк бұл барлық заттар жойылғаннаң кейiн қалатының бәрi. Ол- бос құыс, оның қасиеттерi қашықтықта созылу және өзiнде бүкiл бар материяны сыйдыру. Ал, уақыт- ештенеге қатысы жоқ, ағым, бәрi де пайда болып және жойылып жататың бiркелкi ұзақтық.

Слайд 18 Материяны ұйымдастыру
деңгейлері
Элем. бөлшектер
Атомдар
Молекулалар
Макротела
Полимерлік деңгей
галактика
Метагалактика
Клеткалық
Көп клеткалық
Адам
Тобырлық
келбет
Популяция,

Материяны ұйымдастыру деңгейлеріЭлем. бөлшектерАтомдар МолекулаларМакротелаПолимерлік деңгейгалактикаМетагалактикаКлеткалықКөп клеткалықАдамТобырлық келбетПопуляция, түрБиоценозБиосфераРу мен тайпаҚоғам дәстіріиндустриалдықпостиндустр

түр
Биоценоз
Биосфера
Ру мен тайпа
Қоғам дәстірі
индустриалдық
постиндустр


Слайд 19 Философиядағы антропология мынаны зерттейді:
Адам табиғаты
Антропогенез
Адамның өмір сүру проблемасы
Адамның

Философиядағы антропология мынаны зерттейді:Адам табиғатыАнтропогенезАдамның өмір сүру проблемасыАдамның рухани дамуыЭволюцияның перспективті

рухани дамуы
Эволюцияның перспективті жақтары
Адамның бостандық және міндеттемлері;
Антропологиялық биоэтика проблемалары


Слайд 20 Ежелгі Шығыстағы адам мәселесі:

Ежелгі Шығыстағы адам мәселесі:

Слайд 21 Көне Греция философиясындағы адам мәселесі
Софисттер:
“Адам барылқ заттың шегі»

Көне Греция философиясындағы адам мәселесіСофисттер:“Адам барылқ заттың шегі» (Человек есть мера

(Человек есть мера всех вещей”) (Протагор);
релятивизм және субъективизм;
Ақиқаттың экзистенциальді

мағынасы ашылды
Сократ:
Этикалық рационализм;
Платон:
Тән мен Жанның антопологиялық дуализімі;
Жан ол жаңа ойларға бағытталған субстанция болады, ал ол өз алдында адамды адам етеді.
Аристотель:
“Адам- сана қабілеті дарыған, қоғамдық жануар» (Человек – это общественное животное, наделенное разумом”);

Слайд 22 Ортағасырлық христиандық адам концепциясы

Адам- құдай орнатқан әлемнің бір

Ортағасырлық христиандық адам концепциясыАдам- құдай орнатқан әлемнің бір бөлігі ретінде қарастырылады;Адам

бөлігі ретінде қарастырылады;
Адам “Құдай образы және оған ұқсас»;
Құдаймен салыстырғанда

адам ұсақ әрі дәрменсіз жаратылыс;
Адамның мақсаты– Құдайға сену және Қиямет күні сол арқылы көмек табу;

Слайд 23 Қайта өрлеу және Жаңа заман философиясындағы адам мәселесі.
Адам

Қайта өрлеу және Жаңа заман философиясындағы адам мәселесі.Адам әлемде орталық орынды

әлемде орталық орынды алады. (Пико делла Мирандола);
Әр адам өз

бақытының басшысы –адам ой бостандықта болу керек;
Жалпықоғамдық бәсекелес - «адам-адамға - қасқыр» (Т.Гоббс);
Антропологиялық рационализм: «Мен ойлаймын, демек өмір сұремін» (Р.Декарт);
Адамға механикалық тұрғыдан қарау: «Адам- машина» (Ж.Ламетри)

Слайд 24 Неміс классикалық философиясы адам жайлы:
Адам – философиядағы негізгі

Неміс классикалық философиясы адам жайлы:Адам – философиядағы негізгі сұрақ, адам әлемдегі

сұрақ, адам әлемдегі басты құрылым (И.Кант);
Адам басқа тіршіліктен ойлаумен

ерекшеленеді. (И.Фихте);
Адам рухани субъек ретінде және жалпы жан және сананың иесі (тасушысы) (Г.Гегель);
антропологиялық монизм (Л.Фейербах)

Слайд 25 Антропогенез негізгі концепциялары:

Антропогенез негізгі концепциялары:

Слайд 26




Адамның биологиялық және әлеуметтік дамуының қарым қатынасы
Биологиялық эволюция

Адамның биологиялық және әлеуметтік дамуының қарым қатынасыБиологиялық эволюция қазіргі уақытта өзінің

қазіргі уақытта өзінің өзектілігін (актуальность) жоғалтты;
Сондықтан әлеуметтік –мәдени

эволюция арқылы адам дамуда;
Генетикалық ақпарат өз басты рөлін (значение) жоғалтып, және әлеуметтік ақпаратпен алмастырылуда;
Қазіргі уақыттағы адамға қауіпті дамыған әлемдегі экологиялық проблемалар;

Слайд 27
Адамның әлеуметтік және биологиялық дамуындағы көзқарастар;
ПАНБИОЛОГИЗМ
- Адамдардың

Адамның әлеуметтік және биологиялық дамуындағы көзқарастар; ПАНБИОЛОГИЗМ- Адамдардың мүкіндігі толықтай генмен

мүкіндігі толықтай генмен байланысты деп сандайды;
ПАНСОЦИОЛОГИЗМ
- Барлық адамдар

бірдей генетикалық құрылыммен дүиеге келеді, ал олардын мүмкіндіктерінің дамуына басты рөлді тәрбие мен білім алу ойнайды деп санайды;

Слайд 28



Адамның спецификалық ерекшелігі
Барлық тірі ағзалар, соның ішінде адамды

Адамның спецификалық ерекшелігіБарлық тірі ағзалар, соның ішінде адамды да, барлығына ортақ

да, барлығына
ортақ жүйлі түрде Байланысқан заңдылықтарға бағынады.
Және

жалпы биологиялық заңдылықтарға Бірақ адам
биологиялық құндылықпен қатар басқа да
құнлықпен еркешеледі

Сана

Колективтілік

Мәдениет

Таңдау еркі

Тұлға ретінде көрінуі

Өмірінің соңында
өлетіндігін мойындайтын
жалғыз биологиялық
организм



Басқа
организмдерден
адамның
ерекшелігі



Слайд 29 Адам феномені
Адам феномені
«Тұлға» ұғымы
әлеуметтік қасиетінің
толықтығы
«Индивид» түсінігі
Адамдар

Адам феноменіАдам феномені «Тұлға» ұғымыәлеуметтік қасиетінің толықтығы«Индивид» түсінігіАдамдар тегіне жататынынкөрсетеді «Адам»

тегіне жататынын
көрсетеді
«Адам» ұғымы
- Қоғамдық қарым қатынас
бірлестігі
«индивидуальділік» түсінгі
Басқалардан бөлек

онтогенез
кезінде алған
физикалық психологиялық
ерекшеліктері.
Осы индивидті басқалардан бөлуші

  • Имя файла: bolmys-zhәne-adam-filosofiyasy.pptx
  • Количество просмотров: 308
  • Количество скачиваний: 2