Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Філософія середніх віків і відродження

Содержание

ОСНОВНІ ІДЕЇ ХРИСТИЯНСЬКОГО СВІТОГЛЯДУ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯІдея троїстості Бога як Творця, Спасителя і Святого Духа.Ідея свободи вибору Добра або зла.Ідея посмертної віддяки і Божественного милосердя.Ідея апокаліптичного завершення світової історії.
ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНІХ ВІКІВ І ВІДРОДЖЕННЯОсновні ідеї християнського світогляду. Основні риси епохи Середньовіччя.Проблема ОСНОВНІ ІДЕЇ ХРИСТИЯНСЬКОГО СВІТОГЛЯДУ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯІдея троїстості Бога як Творця, Спасителя і Святого ХАРАКТЕРНІ РИСИ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯТеоцентризм – будь-яка проблема розглядається в контексті БогаТеодицея – ПЕРІОДИЗАЦІЯ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ (2-ге ст. – 14-15 ст.)Апологетика – період союзу між МЕТОД ЕКЗЕГЕЗИНижчий ступінь - семантичний або етимологічний аналіз, тобто аналіз слів, з ГНОСТИЦИЗМГностицизм - релігійно-філософське вчення, що поєднувало елементи християнства, іудаїзму, античного язичництва, а ПАТРИСТИКАЕпоха патристики - це епоха релігійно-філософських доктрин так званих отців церкви, час ПРОБЛЕМА УНІВЕРСАЛІЙ У СЕРЕДНЬОВІЧНІЙ ФІЛОСОФІЇ Універсалії – загальні родові поняттяРеалісти – вважають, РАННЯ СХОЛАСТИКА (Іоанн Скот Еріугена, „Про поділ природи”)- природа, яка творить і АНСЕЛЬМ КЕНТЕРБЕРІЙСЬКИЙ („Діалог про істину”) П”ЄР АБЕЛЯР ( номіналізм – концептуалізм ) ВИСОКА СХОЛАСТИКА (ФОМА АКВІНСЬКИЙ – „Сума теології”, „Сума проти язичників”, „Питання”)віра і ЗНАЧЕННЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ФІЛОСОФІЇвідкрило вчення про безсмертну людську особистість, яка прагне до поєднання ОСНОВНІ РИСИ ФІЛОСОФІЇ ЕПОХИ ВІДРОДЖЕННЯантропоцентризм – принцип, відповідно до якого людина є ГЕРМАНСЬКЕ ВІДРОДЖЕННЯ ( Альбрехт Дюрер, Ієронім Босх, Пітер Брейгель)Містицизм - віра домінує МАРСІЛІО ФІЧІНО: творче злиття з БогомУтвердження богоподібності людини, творча активність людини в КОЖНА ЛЮДИНА НЕСЕ В СОБІ ВСЮ ПОВНОТУ ФОРМ ЛЮДСЬКОЇ ПРИРОДИ (Мішель Монтень) Тебе не стримують жодні непоборні межі,, тобі самій доведеться визначати свою природу... ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ МАРТІНА ЛЮТЕРАДомінанта віри.Можливість особистого спілкування з Богом.Абсолютний авторитет Біблії.Проголошення збагачення
Слайды презентации

Слайд 2 ОСНОВНІ ІДЕЇ ХРИСТИЯНСЬКОГО СВІТОГЛЯДУ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
Ідея троїстості Бога як

ОСНОВНІ ІДЕЇ ХРИСТИЯНСЬКОГО СВІТОГЛЯДУ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯІдея троїстості Бога як Творця, Спасителя і

Творця, Спасителя і Святого Духа.
Ідея свободи вибору Добра або

зла.
Ідея посмертної віддяки і Божественного милосердя.
Ідея апокаліптичного завершення світової історії.

Слайд 3 ХАРАКТЕРНІ РИСИ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
Теоцентризм – будь-яка проблема розглядається

ХАРАКТЕРНІ РИСИ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯТеоцентризм – будь-яка проблема розглядається в контексті БогаТеодицея

в контексті Бога
Теодицея – вченн, що розв”язує протиріччя між

ідеєю Бога і світового зла
Телеологіям – принцип, відповідно до якого все у світі є доцільним
Персоналізм – вчення про Бога як абсолютну особистість

Слайд 4 ПЕРІОДИЗАЦІЯ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ (2-ге ст. – 14-15 ст.)
Апологетика –

ПЕРІОДИЗАЦІЯ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ (2-ге ст. – 14-15 ст.)Апологетика – період союзу

період союзу між філософією і богоодкровенням
Патристика – розробка зусиллями

отців церкви християнського вчення
Рання схоластика – суперечка про універсалії
Висока схоластика – поєднання аристотелізму і християнської
філософії
Пізня схоластика – філософська і релігійна істини мають різне застосування

Слайд 7 МЕТОД ЕКЗЕГЕЗИ
Нижчий ступінь - семантичний або етимологічний аналіз,

МЕТОД ЕКЗЕГЕЗИНижчий ступінь - семантичний або етимологічний аналіз, тобто аналіз слів,

тобто аналіз слів, з яких складається текст
Вищий ступінь -

концептуальний аналіз, де предметом тлумачення є не слова, а думка тексту, що коментується
Найвищий ступінь - системно-творчий ступінь, коли вибрані місця тексту стають тільки приводом для розвитку автором власних філософських ідей і побудов

Слайд 8

ГНОСТИЦИЗМ
Гностицизм - релігійно-філософське вчення, що поєднувало елементи християнства,

ГНОСТИЦИЗМГностицизм - релігійно-філософське вчення, що поєднувало елементи християнства, іудаїзму, античного язичництва,

іудаїзму, античного язичництва, а також вавилонських, перських, єгипетських, індійських

філософських уявлень.
Завдання - спокута, досягнення порятунку, прагнення звільнитись від кайданів матеріального світу


ВЧЕННЯ ПРО ЛОГОС ФІЛОНА АЛЕКСАНДРІЙСЬКОГО
Значення, що витікають з античної філософії
Значення, виведені з Біблії
Смисли, надані вченню самим Філоном


Слайд 9 ПАТРИСТИКА
Епоха патристики - це епоха релігійно-філософських доктрин так

ПАТРИСТИКАЕпоха патристики - це епоха релігійно-філософських доктрин так званих отців церкви,

званих отців церкви, час утвердження догматів християнського віровчення і

основних мотивів середньовічної філософії.

Августин Аврелій (Блаженний) – автор основ християнської філософії, філософських творів „Сповідь” (вчення про пам”ять, роздуми про пізнання, про свідомість, про час, про самопізнання, про істину, про ідеї,, про любов, про свободу, про „град земний” і „град небесний”), „ Про царство Боже” ( вчення про теологію історії).

Слайд 11 ПРОБЛЕМА УНІВЕРСАЛІЙ У СЕРЕДНЬОВІЧНІЙ ФІЛОСОФІЇ
Універсалії – загальні

ПРОБЛЕМА УНІВЕРСАЛІЙ У СЕРЕДНЬОВІЧНІЙ ФІЛОСОФІЇ Універсалії – загальні родові поняттяРеалісти –

родові поняття
Реалісти – вважають, що загальні поняття не менш

реальні, як як усі одиничні речі ( Еріугена, Ансельм Кентерберійський, Фрма Аквінський)
Номіналісти – вважають, що реально існують лише конкретні речі, а універсалії – лише в людській свідомості ( Росцелін, Оккам)

Слайд 12 РАННЯ СХОЛАСТИКА (Іоанн Скот Еріугена, „Про поділ природи”)
-

РАННЯ СХОЛАСТИКА (Іоанн Скот Еріугена, „Про поділ природи”)- природа, яка творить

природа, яка творить і не є створена : Бог

як творець
- природа, яка створена і творить : божественні ідеї
- природа, яка створена і не творить :індивідуальні речі (творіння)
- природа, яка і не творить, і не створена: Бог у стані спокою припинив творити (кінцевої мети досягнуто)

Слайд 13 АНСЕЛЬМ КЕНТЕРБЕРІЙСЬКИЙ („Діалог про істину”)

АНСЕЛЬМ КЕНТЕРБЕРІЙСЬКИЙ („Діалог про істину”)

Слайд 14 П”ЄР АБЕЛЯР ( номіналізм – концептуалізм )

П”ЄР АБЕЛЯР ( номіналізм – концептуалізм )

Слайд 15 ВИСОКА СХОЛАСТИКА (ФОМА АКВІНСЬКИЙ – „Сума теології”, „Сума

ВИСОКА СХОЛАСТИКА (ФОМА АКВІНСЬКИЙ – „Сума теології”, „Сума проти язичників”, „Питання”)віра

проти язичників”, „Питання”)
віра і розум не можуть суперечити одне

одному, бо обоє походять від Бога, хоча розрізняються методами;
одкровення повідомляє людині істини, котрі є необхідними для спасіння, але завжди залишається простір для самостійного дослідження речей;
Існує докорінна відмінність між дійсністю і можливістю;
Істина – це відповідність речі й розуму

Слайд 20 ЗНАЧЕННЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ФІЛОСОФІЇ
відкрило вчення про безсмертну людську особистість,

ЗНАЧЕННЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ФІЛОСОФІЇвідкрило вчення про безсмертну людську особистість, яка прагне до

яка прагне до поєднання з Творцем, але не до

розчинення в ньому;
дало початок герменевтиці ( сучасна наука про тлумачення тексту);
дало початок екзистенціалізму ( вченню про сутність існування)

Слайд 21 ОСНОВНІ РИСИ ФІЛОСОФІЇ ЕПОХИ ВІДРОДЖЕННЯ
антропоцентризм – принцип, відповідно

ОСНОВНІ РИСИ ФІЛОСОФІЇ ЕПОХИ ВІДРОДЖЕННЯантропоцентризм – принцип, відповідно до якого людина

до якого людина є завершенням еволюції світобудови і головною

категорією філософствування;
пантеїзм – принцип розуміння Бога як безособового начала, яке розчинене у світі і спонукає його до розвитку;
гуманізм – принцип, відповідно до якого людина, її вільний творчий розвиток є вищою цінністю світобудови;

Слайд 24
ГЕРМАНСЬКЕ ВІДРОДЖЕННЯ ( Альбрехт Дюрер, Ієронім Босх, Пітер

ГЕРМАНСЬКЕ ВІДРОДЖЕННЯ ( Альбрехт Дюрер, Ієронім Босх, Пітер Брейгель)Містицизм - віра

Брейгель)
Містицизм - віра домінує над розумом, містичне – первинне,

логічне – вторинне, Бог є більше реалістичним, ніж людина.
Фаталізм – спостерігання глибинних недосконалостей і вад людини, вихід із потойбічних сил.

РОМАНСЬКЕ ВІДРОДЖЕННЯ
( Данте, Джотто, Леонардо да Вінчі, Рафаель, Тиціан)
Висування на перший план художньої творчості як діяльності, шо найбільш адекватна людині.
Домінування творчого начала над пізнавальним.
Універсалізація людської сутності.


Слайд 25
МАРСІЛІО ФІЧІНО: творче злиття з Богом
Утвердження богоподібності людини,

МАРСІЛІО ФІЧІНО: творче злиття з БогомУтвердження богоподібності людини, творча активність людини

творча активність людини в процесі злиття з Богом.
Вчення про

„всезагальну релігію” : релігійна істина – сукупне надбання людства.

ДЖОРДАНО БРУНО І ГАЛІЛЕО ГАЛІЛЕЙ: два шляхи свободи
„Джордано Бруно вірив, Галілей – знав. Обидва вони були в однаковому становищі. Суд інквізиції вимагав від них під страхом смерті зречення своїх переконань...Є істина, яка страждає від зречення, і істина, яку не зачіпає зречення.”
Карл Яс перс


Слайд 26 КОЖНА ЛЮДИНА НЕСЕ В СОБІ ВСЮ ПОВНОТУ ФОРМ

КОЖНА ЛЮДИНА НЕСЕ В СОБІ ВСЮ ПОВНОТУ ФОРМ ЛЮДСЬКОЇ ПРИРОДИ (Мішель Монтень)

ЛЮДСЬКОЇ ПРИРОДИ (Мішель Монтень)


Слайд 27 Тебе не стримують жодні непоборні межі,, тобі самій

Тебе не стримують жодні непоборні межі,, тобі самій доведеться визначати свою

доведеться визначати свою природу... Я поставив тебе в центрі

світу, щоб ти поглянула звідти кругом себе і побачила все, що є у цьому світі... Тобі вільно опуститися до нижчого світу і стати на рівні з худобою. Але тобі так само вільно піднятися... у світ божественного... Піко делла Мірандола, „Промова про гідність людини”

  • Имя файла: fіlosofіya-serednіh-vіkіv-і-vіdrodzhennya.pptx
  • Количество просмотров: 128
  • Количество скачиваний: 0
Следующая - Видза олан