Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Дерев’яна архітектура України в стилі бароко 17-18 ст.

Содержание

Хрестовоздвиженська церква Церква стоїть на підмурку, щоб під час повені вода Смотрича не заливала її.. Розташована біля підніжжя фортеці, церква - одна з найоригінальніших пам'яток Подільського дерев'яного зодчества. Для цієї невеликої тридільної однобанної (тобто
Дерев’яна архітектура України в стилі бароко 17-18 ст. Хрестовоздвиженська церква   Церква стоїть на підмурку, щоб під час повені Микитинська церква 1666 року Покровська церква (1645) в Костриній Церква св. Юра (Георгія), не пізніше 1747 Вознесенська церква в Чорткові. Барокова церква св. Андрія у Києві збудована 1744-1767 р. за проектом Б. Ікона “Апостол Андрій”“Вибір віри князем володимиром” Маріїнський палац зведений у Києві (1750-1755 р.) за зразком палацу який проектував Інтер'єр Маріїнського палацу Інтер'єр Маріїнського палацу Львів собор святого юраВважається перлиною Української пізньоборокової архітектури (1744-1764). Зводився за проектом Собор св. Юра Собори Чернігівщини Собор Різдва Богородиці у Козельці (1752-1763), споруджений на замовлення графині Собори ЧернігівщиниТроїцький собор у Чернігові (1679-1695) споруджений коштами гетьмана І. Самойловича за Собори ПолтавщиниАрх. Й. Баптіст і М. Томашевський спорудили Преображенський собор Мгарського монастиря Спасо-преображенський Мгарський монастир Собори ТернопільщиниУспенський собор Почаївської Лаври (1771-1782), арх. Г. Гофман схожий за стилем Києво-Печерська лавра Дзвіниця Миколаївський собор святогірського монастиряМиколаївський собор у Ніжині Михайлівський золотоверхий собор у києвіЦерква всіх святих над економічною брамою Києво-Печерської лаври Іконопис України 17-18 ст.Найвизначнішими пам'ятками монументального живопису в кінці 17 ст. є Галицький майстер І. Рудкович відзначався доволі обмеженою палітрою: вишневий, кіноварний, жовтий, синьо-зелений. Відомий іконописець Й. Кодзелевич – ієромонах Білостоцького монастиря що поблизу Луцька наполегливо Важливим осередком релігійного марялства Києва і Лівобережжя була малярська майстерня Києво-Печерської Лаври. Ікони божої матеріВолинськаЧернігівська Ікони божої матеріСлобожанськаСуржська Козацькі “Покрови”У продовж 17-18 ст. поширення в Україні набула ікона Покрову Богородиці. Українські козаки молилися до Богородиці, щоб вона захищала їх від смерті, покривала Портретний живописПерехідне місце між іконописом і світським портретним живописом посідали парсуни – Ктиторський портрет – зображення меценатів храму. У вівтарній частині Успенського собору Києво-Печерської Князь ігор чернігівськийКороль Георгій 2 Гетьман і. МазепаМитрополит Петро могила Гетьман б. хмельницькийКнязь Олексій Михайлович У 18 ст. стає популярним так званий парадний портрет. Його функція – Отаман війська донського        г. ГамаліяГанна гойська Народна картина “козак мамай”У 18 ст. в Українському живописі поширився жанр народної Згадки про козака Мамая можна зустріти серед народних легенд, приказів, примовок. Його На картинах іншого типу козак Мамай зображений з іншими персонажами: паном, корчмарем, Мистецтво гравюри в Україні в 17-18 ст.У 17-18 ст. найбільшим центром стала Провідною графічною технікою стає гравюра на міді (мідьорит) та інших металах, що Видатним гравером початку 17 ст. був майстер Ілля. Він працював у Львові,а Г. Левицький є автором близько 40 гравюр релігійного й алегоричного змісту, гравюр
Слайды презентации

Слайд 2 Хрестовоздвиженська церква
Церква стоїть на підмурку,

Хрестовоздвиженська церква  Церква стоїть на підмурку, щоб під час повені

щоб під час повені вода Смотрича не заливала її..

Розташована біля підніжжя фортеці, церква - одна з найоригінальніших пам'яток Подільського дерев'яного зодчества. Для цієї невеликої тридільної однобанної (тобто однокупольної) споруди характерне тонко знайдене співвідношення бічних зрубів і центральної бані наметового типу.

Слайд 3 Микитинська церква 1666 року

Микитинська церква 1666 року

Слайд 4 Покровська церква (1645) в Костриній

Покровська церква (1645) в Костриній

Слайд 5 Церква св. Юра (Георгія), не пізніше 1747

Церква св. Юра (Георгія), не пізніше 1747

Слайд 6 Вознесенська церква в Чорткові.

Вознесенська церква в Чорткові.

Слайд 7 Барокова церква св. Андрія у Києві збудована 1744-1767

Барокова церква св. Андрія у Києві збудована 1744-1767 р. за проектом

р. за проектом Б. Растреллі-молодшого на честь відвідин Києва

імператрицею Єлизаветою на місці Хрестовоздвиженської церкви на Андріївській горі. Керівник будівництва І. Мічурін, інтер'єр О. Андропов Г. Левицький та ін. Однокупольний храм із п‘ятиглавим завершенням має форму хреста, у кутах якого розміщені декоративні вежі на масивних стовпах.

Слайд 8 Ікона “Апостол Андрій”
“Вибір віри князем володимиром”

Ікона “Апостол Андрій”“Вибір віри князем володимиром”

Слайд 9 Маріїнський палац зведений у Києві (1750-1755 р.) за

Маріїнський палац зведений у Києві (1750-1755 р.) за зразком палацу який

зразком палацу який проектував Б. Растреллі для гетьмана К.

Розумовського. Спорудженням палацу керував російський зодчий І. Мічурін. Головний фасад палацу “дивится” на Маріїнський парк, закладений у Пейзажному стилі. Із протилежного боку палацу - Міський (Царський) Сад, закладений на місці старовинного Регулярного саду (заснованого Петром 1). Його стиль – класичний регулярний.

Слайд 10 Інтер'єр Маріїнського палацу

Інтер'єр Маріїнського палацу

Слайд 11 Інтер'єр Маріїнського палацу

Інтер'єр Маріїнського палацу

Слайд 12 Львів собор святого юра
Вважається перлиною Української пізньоборокової архітектури

Львів собор святого юраВважається перлиною Української пізньоборокової архітектури (1744-1764). Зводився за

(1744-1764). Зводився за проектом Б. Меретена, завершив будівництво С. Фейнгер.

Архітектурний ансамбль складають митрополичі палати, дзвіниця, капітульні будинки, прекрашені скульптурами святих (автор М. Філевич). Складним декоративним мотивом цього собору є ажурні балюстради і Аттики, увінчані вазами, капітелі пілястрів.

Слайд 13

Собор св. Юра

Собор св. Юра


Слайд 14 Собори Чернігівщини
Собор Різдва Богородиці у Козельці (1752-1763),

Собори Чернігівщини Собор Різдва Богородиці у Козельці (1752-1763), споруджений на замовлення

споруджений на замовлення графині Н. Розумовської (арх. І. Григорович

– Барський і А. Квасов). Цей собор є прикладом п’ятизрубного і п’ятибанного архітектурного вирішення, зазнає впливу двірського рококо і класицизму що приходить йому на зміну.

Слайд 15 Собори Чернігівщини
Троїцький собор у Чернігові (1679-1695) споруджений коштами

Собори ЧернігівщиниТроїцький собор у Чернігові (1679-1695) споруджений коштами гетьмана І. Самойловича

гетьмана І. Самойловича за планом арх. Й. Баптіста. У

ньому поєднані композиційні принципи давньоруської, української та західноєвропейської архітектури. Він стрункий за пропорціями, динамічний за грою мас.

Слайд 16 Собори Полтавщини
Арх. Й. Баптіст і М. Томашевський спорудили

Собори ПолтавщиниАрх. Й. Баптіст і М. Томашевський спорудили Преображенський собор Мгарського

Преображенський собор Мгарського монастиря поблизу Лубен. Він поєднує риси

зодчества 11-12 ст. з українським бароко. На спорудження собору знадобилося 2100 золотих. Керували перебудовою монастиря полковник М. Ляшенко, сотники А. Гамалія та Р. Радченко, обозний А. Якович та інші козаки. У той час населення монастиря здебільшого складали запорозькі козаки, які під кінець свого життя знаходили спокій для душі.

Слайд 17

Спасо-преображенський Мгарський монастир

Спасо-преображенський Мгарський монастир


Слайд 18 Собори Тернопільщини
Успенський собор Почаївської Лаври (1771-1782), арх. Г.

Собори ТернопільщиниУспенський собор Почаївської Лаври (1771-1782), арх. Г. Гофман схожий за

Гофман схожий за стилем із Собором Святого Юра. Почаївська

Свято-Успенська Лавра – одна з найбільших святинь православ'я, історія якої починається з 13 ст., коли з'явилася Діва Марія і залишила на камені відбиток своєї стопи, звідки й досі б'є чудотворне джерело. Крім Успенського Собору, архітектурний комплекс Почаївської Лаври складають келії, архієрейський дім, дзвіниця (65м), надбрамний корпус, Троїцький собор.

Слайд 19 Києво-Печерська лавра Дзвіниця

Києво-Печерська лавра Дзвіниця        Троїцький собор

Троїцький собор

Слайд 20 Миколаївський собор святогірського монастиря
Миколаївський собор у Ніжині

Миколаївський собор святогірського монастиряМиколаївський собор у Ніжині

Слайд 21 Михайлівський золотоверхий собор у києві
Церква всіх святих над

Михайлівський золотоверхий собор у києвіЦерква всіх святих над економічною брамою Києво-Печерської лаври

економічною брамою Києво-Печерської лаври


Слайд 22 Іконопис України 17-18 ст.
Найвизначнішими пам'ятками монументального живопису в

Іконопис України 17-18 ст.Найвизначнішими пам'ятками монументального живопису в кінці 17 ст.

кінці 17 ст. є іконостаси: Єлецького Успенського монастиря в

Чернігові (1669-1676) Богородичянський – створений для Манявського скиту Й. Кодзелевичем з волині, іконостаси створені І. Рутковичем (1667- 1700) із Жовкви

Слайд 23 Галицький майстер І. Рудкович відзначався доволі обмеженою палітрою:

Галицький майстер І. Рудкович відзначався доволі обмеженою палітрою: вишневий, кіноварний, жовтий,

вишневий, кіноварний, жовтий, синьо-зелений. Він збагатив Український живопис новими

темами, сюжети запозичував із європейських та українських гравюр, сповнюючи їх образами і мотивами сучасного йому життя.

Слайд 24 Відомий іконописець Й. Кодзелевич – ієромонах Білостоцького монастиря

Відомий іконописець Й. Кодзелевич – ієромонах Білостоцького монастиря що поблизу Луцька

що поблизу Луцька наполегливо шукав нових виражальних засобів, відмовився

від зовнішньої декоративності, уміло відтворював найтонші порухи людської душі. В його іконах із Манявського скиту відсутня буденність.

Слайд 25 Важливим осередком релігійного марялства Києва і Лівобережжя була

Важливим осередком релігійного марялства Києва і Лівобережжя була малярська майстерня Києво-Печерської

малярська майстерня Києво-Печерської Лаври. У роботах Ф. Сеньковича, М.

Петрахновича, І. Рутковича помітна відмова від середньовічних естетичних канонів, вони стверджували реалістичність і жидтєрадісність. Московське духовенство не схвалювало творчого підходу українських художників.

Слайд 26 Ікони божої матері
Волинська
Чернігівська

Ікони божої матеріВолинськаЧернігівська

Слайд 27 Ікони божої матері
Слобожанська
Суржська

Ікони божої матеріСлобожанськаСуржська

Слайд 28 Козацькі “Покрови”
У продовж 17-18 ст. поширення в Україні

Козацькі “Покрови”У продовж 17-18 ст. поширення в Україні набула ікона Покрову

набула ікона Покрову Богородиці. У нижній частині таких ікон

реалістично зображували представників козацької старшини, кошових отаманів, гетьманів. Покрова здавна вважалася захисницею Запорізького козацтва і всієї Гетьманщини.

Слайд 29 Українські козаки молилися до Богородиці, щоб вона захищала

Українські козаки молилися до Богородиці, щоб вона захищала їх від смерті,

їх від смерті, покривала своїм покровом. Саме тому в

усі козацькі часи головний храм у центрі Січі був на честь Покрова Пресвятої Богородиці – свято вважалося престольним для козаків. Покрова Підпіленська Січ (17-18 ст)

Слайд 30 Портретний живопис
Перехідне місце між іконописом і світським портретним

Портретний живописПерехідне місце між іконописом і світським портретним живописом посідали парсуни

живописом посідали парсуни – твори портретного жанру, виконані із

використанням прийомів іконописної техніки. Сім‘ї козацької старшини масово замовляли парсуни.

Слайд 31 Ктиторський портрет – зображення меценатів храму. У вівтарній

Ктиторський портрет – зображення меценатів храму. У вівтарній частині Успенського собору

частині Успенського собору Києво-Печерської Лаври було зображено 85 історичних

осіб (серед них – портрети князів Острозьких, Вишневецьких, Сангушків, гетьманів Б. Хмельницького й І. Мазепи).

Слайд 32 Князь ігор чернігівський
Король Георгій 2

Князь ігор чернігівськийКороль Георгій 2

Слайд 33 Гетьман і. Мазепа
Митрополит Петро могила

Гетьман і. МазепаМитрополит Петро могила

Слайд 34 Гетьман б. хмельницький
Князь Олексій Михайлович

Гетьман б. хмельницькийКнязь Олексій Михайлович

Слайд 35 У 18 ст. стає популярним так званий парадний

У 18 ст. стає популярним так званий парадний портрет. Його функція

портрет. Його функція – показати певну особу в усій

красі та значущості. У парадному портреті більшого значення набувають елементи реалізму. Видатні майстри портретного живопису: Д. Левицький (1735-1773), В. Боровиковський (1757-1825) і А. Лосенко (1737-1773).

Слайд 36 Отаман війська донського

Отаман війська донського    г. ГамаліяГанна гойська

г. Гамалія
Ганна гойська


Слайд 37 Народна картина “козак мамай”
У 18 ст. в Українському

Народна картина “козак мамай”У 18 ст. в Українському живописі поширився жанр

живописі поширився жанр народної картини, героєм якої був Козак

Мамай (козак-бандурист). Один із най популярніших в Україні образів козака-лицаря, якого вважають космогонічним уособленням Українського народу. Його образ став настільки популярним, що позиціонувався в українській хаті на рівні за іконами.

Слайд 38 Згадки про козака Мамая можна зустріти серед народних

Згадки про козака Мамая можна зустріти серед народних легенд, приказів, примовок.

легенд, приказів, примовок. Його завжди малювали з кобзою –

символом співучої душі українського народу. Кінь символізував народну волю, дуб – його могутність. Зображення списа с прапорцем, козацького штофа і чарки пов'язані зі смертю козака – спис ставили на місці поховання, штоф і чарку клали до могили – вони нагадували про швидкоплинність життя та козацьку долю, у якій загроза смертю у бою була повсякденною реальністю.

Слайд 39 На картинах іншого типу козак Мамай зображений з

На картинах іншого типу козак Мамай зображений з іншими персонажами: паном,

іншими персонажами: паном, корчмарем, та ін. У цих образах

знайшов мистецьке втілення ідеал народного героя: вродливого, дужого, безстрашного, байдужого до смерті, мудрого й веселого.

Слайд 41 Мистецтво гравюри в Україні в 17-18 ст.
У 17-18

Мистецтво гравюри в Україні в 17-18 ст.У 17-18 ст. найбільшим центром

ст. найбільшим центром стала друкарня Києво-Печерської Лаври, де друкували

твори релігійного та свіцького змісту. У життєписах видатних майстрів гравюри доби бароко (17 ст.) зазначено, що Памва Беринда і друг його Земка були майстрами, спочатку, у Львові, потім у Києві. Деякі майстри з Києва рушили далі, до Чернігова або Почаєва у наслідок цього постійного пересування майстрів українська гравюра складає цілісну українську школу гравюри з інд. Ознаками майстрів.

Слайд 42 Провідною графічною технікою стає гравюра на міді (мідьорит)

Провідною графічною технікою стає гравюра на міді (мідьорит) та інших металах,

та інших металах, що витісняє поширену у 16 ст.

гравюру на дереві (дереворит). Змінюється художній стиль творів, адже гравюра на металі має більше можливостей для моделювання форм, відтворення повітряного середовища особливостей різноманітних фактур.

Слайд 43 Видатним гравером початку 17 ст. був майстер Ілля.

Видатним гравером початку 17 ст. був майстер Ілля. Він працював у

Він працював у Львові,а 1636 р. на запрошення митрополита

П. Могили переїхав до Києва, де виконав ілюстрації до Біблії, Великого требника П. Могили, Києво-Печерського патерика. У Києві працювали видатні художники та гравери – Н. Зубритський, О. і Л. Тарасевичі, І. Щирський.

Слайд 44 Г. Левицький є автором близько 40 гравюр релігійного

Г. Левицький є автором близько 40 гравюр релігійного й алегоричного змісту,

й алегоричного змісту, гравюр із портретними зображеннями, гербами, архітектурними

пам'ятками, тощо. Виконав цикл гравюр до лаврських видань “Євангелія” (1737) та “Апостола” (1737-1752).

  • Имя файла: derevyana-arhіtektura-ukraїni-v-stilі-baroko-17-18-st.pptx
  • Количество просмотров: 86
  • Количество скачиваний: 0
- Предыдущая Нормирование труда
Следующая - Н.С. Лесков