Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Художньо-публіцистичний цикл “Листи з хутора”

ПАНТЕЛЕЙМОН КУЛІШ
Художньо-публіцистичний цикл “Листи з хутора”ПАНТЕЛЕЙМОН КУЛІШ ПАНТЕЛЕЙМОН КУЛІШ Постать Пантелеймона Олександровича Куліша в українській фольклористиці другої половини ХІХ століття одна Літературно-художню, наукову творчість П. Куліша вважають за подвижницьку та новаторську: він першим Художньо-публіцистичний цикл “Листи з хутора” (1861) прикметний критичною оцінкою кожної “Листи з хутора” Куліш відомий своїм негативним ставленням до козацтва. Проте своєрідною антитезою йому він Саме з хутором на його думку, пов'язаний і той тип цивілізації й ПАНТЕЛЕЙМОН КУЛІШ Наївним видається бажання П. Куліша творити ідеальну націю, в якій не було З цього огляду Куліш протиставляє хутір як осередок життя людини, не зіпсованої Справжнім охоронцем українського народного духу є селянин, хуторянин. “Це не чорнороб-пахарь, а “Листи з хутора” “Листи з хутора” П. Куліша – це чи не перші памфлети в Пантелеймон Куліш зробив великий внесок у розвиток української науки та культури. Рано
Слайды презентации

Слайд 2 ПАНТЕЛЕЙМОН КУЛІШ

ПАНТЕЛЕЙМОН КУЛІШ

Слайд 3 Постать Пантелеймона Олександровича Куліша в українській фольклористиці другої

Постать Пантелеймона Олександровича Куліша в українській фольклористиці другої половини ХІХ століття

половини ХІХ століття одна з найзначніших. Це дивовижний талант

універсального типу, чия багатогранна діяльність ще належним чином не вивчена і не спопуляризована. Коли називаємо ім’я Пантелеймона Куліша, то в контексті зі словами “робота”, “творчість” органічно вживаємо поняття “вперше” та “Україна”.

ПАНТЕЛЕЙМОН КУЛІШ


Слайд 4 Літературно-художню, наукову творчість П. Куліша вважають за подвижницьку

Літературно-художню, наукову творчість П. Куліша вважають за подвижницьку та новаторську: він

та новаторську: він першим почав писати українською мовою наукові

праці, чим заклав основи української наукової мови; став “батьком” українського роману й одним із перших творців російської історичної романістики (знамениту “Чорну раду” видав українською та російською мовами); запровадив новий фонетичний правопис (“кулішівку”), яким, із незначними змінами, користуємося і нині.

ПАНТЕЛЕЙМОН КУЛІШ


Слайд 5 Художньо-публіцистичний цикл “Листи з хутора” (1861)

Художньо-публіцистичний цикл “Листи з хутора” (1861) прикметний критичною оцінкою кожної

прикметний критичною оцінкою кожної цивілізації з погляду моральних і

національних критеріїв: письменник-культорософ із русоїстською далекоглядністю застеріг від захоплення урбанізацією і розриву зв'язків із природою, вказав на небезпеку денаціоналізації через нівеляційний науково-технічний прогрес, звеличив хутір як осередок національної самобутності, опоетизував патріархальні мораль і побут, протиставивши їх новим “цивілізаторам”, у яких “усе тілько сбит і потребленіє на умі”, високу етику простих хуторян.

“Листи з хутора”


Слайд 6 “Листи з хутора”

“Листи з хутора”

Слайд 7 Куліш відомий своїм негативним ставленням до козацтва. Проте

Куліш відомий своїм негативним ставленням до козацтва. Проте своєрідною антитезою йому

своєрідною антитезою йому він вважав український хутір, ідеалізацію хутора

й хуторянина він протиставляє ідеалізації козацтва. Антитеза хутір – козацтво тягне за собою низку інших: праця протиставляється розбишацтву, порядок – анархії, освіта – неуцтву. Куліш витворює позитивну хутірську філософію на противагу філософії козацької волі, яка у його свідомості межує із вседозволеністю і має суто негативний характер.

“Листи з хутора”


Слайд 8 Саме з хутором на його думку, пов'язаний і

Саме з хутором на його думку, пов'язаний і той тип цивілізації

той тип цивілізації й культури, що його пропагує П.

Куліш. Ця цивілізація і ця культура має оборонний характер, тому є ретроградською, консервативною. Письменник проти прогресу, бо переконаний: “Коли треба на щось, щоб одні люде, як-то ангеляне, попереду всіх ішли, то, мабуть, і те треба, щоб інші, як-от ми, українські хуторяни, позаду оставалися”.

“Листи з хутора”


Слайд 9 ПАНТЕЛЕЙМОН КУЛІШ

ПАНТЕЛЕЙМОН КУЛІШ

Слайд 10 Наївним видається бажання П. Куліша творити ідеальну націю,

Наївним видається бажання П. Куліша творити ідеальну націю, в якій не

в якій не було б “погані”. Наївним є його

протест проти цивілізації і вимога залишити українців зосібна для майбутнього відродження людської породи: “Цивілізація, кажуть, веде чоловіка до всякого щастя… А як же ні?… Що тоді, панове? Де тоді возьмете людей, свіжих душею і міцних здоровім, щоб іншим робом зопсовану по всій землі жизнь поправити?… Так покиньте ж хоч нас, будьте ласкаві, по хуторах про запас: може, ми вашим правнукам згодимося” .

“Листи з хутора”


Слайд 11 З цього огляду Куліш протиставляє хутір як осередок

З цього огляду Куліш протиставляє хутір як осередок життя людини, не

життя людини, не зіпсованої ворожою її душі цивілізацією, де

вона може здійснювати безпосереднє спілкування з природою, з вічним й сталим, і чужому українській культурі місту.

“Листи з хутора”


Слайд 12 Справжнім охоронцем українського народного духу є селянин, хуторянин.

Справжнім охоронцем українського народного духу є селянин, хуторянин. “Це не чорнороб-пахарь,

“Це не чорнороб-пахарь, а людина в повнім значенні слова.

Його не вдосконалила сучасна освіченість. Він нічого не бачив, крім свого села. Він не знає грамоти, зайнятий лише польовими й хатніми роботами. Слово Божіє, яке він чує в церкві, укорінюється в ньому одними лише явищами природи, які він любить несвідомо, як немовля свою годувальницю. Але в усіх його поняттях і діях від погляду на самого себе до поводження з сусідами, вражає нас саме якась велич, в якій відчуваєш природне благородство натури людської” .

“Листи з хутора”


Слайд 13 “Листи з хутора”

“Листи з хутора”

Слайд 14 “Листи з хутора” П. Куліша – це чи

“Листи з хутора” П. Куліша – це чи не перші памфлети

не перші памфлети в українській літературі, в яких автор

з філософської точки зору підносить вимогу своєрідного цивілізаційного й культурного розвитку українства, на шляху якого широка освіта і знання чужого мають поєднуватись із збереженням власної традиції. Саме за такої умови хуторянство, тобто українство, не зазнає виродження і, за П. Кулішем, складатиметься таки з людей, а не паненят.

“Листи з хутора”


  • Имя файла: hudozhno-publіtsistichniy-tsikl-“listi-z-hutora”.pptx
  • Количество просмотров: 109
  • Количество скачиваний: 0