Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Основні прийоми програмування графіки на Паскалі. (Тема 2)

Содержание

План:2.1. Графічний режим Паскаля2.2.  Робота з покажчиком в графічному режимі 2.3. Малювання основних графічних примітивів і фігур2.4. Зафарбовування фігур
Тема 2:Основні прийоми програмування графіки на Паскалі План:2.1. Графічний режим Паскаля2.2.  Робота з покажчиком в графічному режимі 2.3. Малювання основних Графічний модульTurbo Pascal – файл graph.tpu;Pascal ABC – файл graph.abc. Підключення:Uses Graph; Ініціалізація графічного режиму:InitGraph(var Driver, Mode: integer; Path: string);де Driver – змінна, яка Типи графічних драйверів: Графічні режими: Перевірка результату ініціалізації:GraphResultGrOk =0; {нет ошибок}GrInitGraph =-14..-1 Завершення роботи графічного режимуCloseGraph Структура програми:Підключення графічного модуля;Визначення графічного драйвера;Встановлення графічного режиму;Ініціалізація графічного режиму;Побудови;Закриття графічного режиму. Приклад заготовки програми:Program primer;  Uses Graph;  Var d , m : integer На практиці використовуєтьсяrx?ryрозрізняльна здатність:320?200;640?480;800?600;1024?768;1280?1024. rx?ryГрафічні координати(0,0)rxry Переведення координат (x,y) в графічні (xg,yg)xg=sx? ⎣x⎦+dx,yg=ry-sy? ⎣y⎦-dyде ⎣x⎦ і ⎣y⎦ – Визначення розміру екрануФункції:GetMaxX: Integer;GetMaxY: Integer Визначення поточних координат точкиФункції:GetX: Integer;GetY: Integer Переміщення поточного покажчикаПроцедури:MoveTo(X, Y: Integer);MoveRel(DX, DY: Integer) Очищення зображенняПроцедури:ClearDevice;ClearViewPort Константи кольору – змінна С Встановлення поточного кольоруПроцедури:SetBkColor(С: Word)SetColor(С: Word) Повернення поточного кольоруФункції:GetBkColorGetColorGetPixel(X, Y: Integer) Відображення точки на екраніПроцедура:PutPixel(X,Y: Integer,C:Word)MoveTo(X, Y: Integer) Прикладbegin  setbkcolor(15); {Обрання кольору фону}  randomize; {Побудова точок} Виведення текстового рядка в графічному режиміПроцедури:OutText(Str: String)OutTextXY(X,Y: Integer, Str: String) Настроювання параметрів форматування текстуПроцедуриSetTextJustify(h, v: word)SetTextStyle(f: word; d: word; S: Char) Приклад SetColor(3);   for i:=0 to 10 do   begin Параметри лінії задаєпроцедура:SetLineStyle (Type, Pattern, Thick: word)де Type – тип лінії значення: Побудова прямоїПроцедури:Line(X1, Y1, X2, Y2 : Integer); LineTo(X,Y: Integer);LineRel(Dx,Dy) ПрикладMoveTo(200, 200);LineTo(GetMaxX, GetMaxY); Приклад:s:=100;for i:=0 to 3 dobeginSetLineStyle (i,0,1);Line (s,20,s,300);s:=s+50;end; Побудова прямокутникаПроцедура:Rectangle (X1, Y1, X2, Y2: Integer) (X1,Y1)(X2,Y2) Побудова багатокутникаПроцедура:DrawPoly(NumPoints : Word; Var PolyPoints) Приклад:Const Triangle:Array[1..4] Of PointType=((X: 50; Y: 100), Побудова кривихПроцедури:Circle(X,Y:integer; R: word)Arc(X,Y, Ugol_begin, Ugol_end, R: integer) Побудова кривихПроцедури:Ellipse(X,Y:integer; Ugol_begin, Ugol_end, Rx, Ry: word) Sector (X,Y: integer; Ugol_begin, Ugol_end, Rx, Ry: word) Визначення стилю та кольору зафарбовуванняПроцедура:SetFillStyle(Style, Color: Word) Стилі зафарбовування Стилі зафарбовування Зафарбовування довільної замкненої фігуриПроцедура:FloodFill(X,Y, Border:word) Процедури для побудови зафарбованих фігур:Bar Bar3D PieSlice Sector FillEllipse
Слайды презентации

Слайд 2 План:
2.1. Графічний режим Паскаля
2.2.  Робота з покажчиком в

План:2.1. Графічний режим Паскаля2.2.  Робота з покажчиком в графічному режимі 2.3. Малювання

графічному режимі
2.3. Малювання основних графічних примітивів і фігур
2.4. Зафарбовування фігур



Слайд 3 Графічний модуль
Turbo Pascal – файл graph.tpu;
Pascal ABC –

Графічний модульTurbo Pascal – файл graph.tpu;Pascal ABC – файл graph.abc. Підключення:Uses Graph;

файл graph.abc.
Підключення:
Uses Graph;


Слайд 4 Ініціалізація графічного режиму:
InitGraph(var Driver, Mode: integer; Path: string);
де

Ініціалізація графічного режиму:InitGraph(var Driver, Mode: integer; Path: string);де Driver – змінна,

Driver – змінна, яка визначає тип графічного драйвера;
Mode –

змінна, яка задає режим роботи графічного адаптера;
Path – ім’я файлу драйвера і шлях до нього.

Слайд 5 Типи графічних драйверів:

Типи графічних драйверів:

Слайд 6 Графічні режими:

Графічні режими:

Слайд 7 Перевірка результату ініціалізації:
GraphResult

GrOk =0; {нет ошибок}

GrInitGraph =-14..-1

Перевірка результату ініціалізації:GraphResultGrOk =0; {нет ошибок}GrInitGraph =-14..-1

Слайд 8 Завершення роботи графічного режиму
CloseGraph

Завершення роботи графічного режимуCloseGraph

Слайд 9 Структура програми:
Підключення графічного модуля;
Визначення графічного драйвера;
Встановлення графічного режиму;
Ініціалізація

Структура програми:Підключення графічного модуля;Визначення графічного драйвера;Встановлення графічного режиму;Ініціалізація графічного режиму;Побудови;Закриття графічного режиму.

графічного режиму;
Побудови;
Закриття графічного режиму.


Слайд 10 Приклад заготовки програми:
Program primer;  Uses Graph;  Var d , m

Приклад заготовки програми:Program primer;  Uses Graph;  Var d , m :

: integer : {переменные для установки драйвера, режима}  Begin     d:= detect;     InitGraph(d,

m, ‘’);     If GraphResult =0 then {если инициализация прошла успешно}     begin        <описание всех ваших построений>        closeGraph ;     end     else writeln (‘произошла ошибка при инициализации графики’);  end .

Слайд 11 На практиці використовується
rx?ry
розрізняльна здатність:
320?200;
640?480;
800?600;
1024?768;
1280?1024.

На практиці використовуєтьсяrx?ryрозрізняльна здатність:320?200;640?480;800?600;1024?768;1280?1024.

Слайд 12 rx?ry
Графічні координати


(0,0)


rx
ry

rx?ryГрафічні координати(0,0)rxry

Слайд 13 Переведення координат (x,y) в графічні (xg,yg)
xg=sx? ⎣x⎦+dx,
yg=ry-sy? ⎣y⎦-dy
де

Переведення координат (x,y) в графічні (xg,yg)xg=sx? ⎣x⎦+dx,yg=ry-sy? ⎣y⎦-dyде ⎣x⎦ і ⎣y⎦

⎣x⎦ і ⎣y⎦ – цілі частини x та y,
sx

та sy – масштабні множники
sx=(rx-1)\xmax; sy=(ry-1)\ymax (xmax і ymax – максимальні значення геометричних координат)
dx, dy – розмір зсуву.

Слайд 14 Визначення розміру екрану
Функції:
GetMaxX: Integer;
GetMaxY: Integer

Визначення розміру екрануФункції:GetMaxX: Integer;GetMaxY: Integer

Слайд 15 Визначення поточних координат точки
Функції:
GetX: Integer;
GetY: Integer

Визначення поточних координат точкиФункції:GetX: Integer;GetY: Integer

Слайд 16 Переміщення поточного покажчика
Процедури:
MoveTo(X, Y: Integer);
MoveRel(DX, DY: Integer)

Переміщення поточного покажчикаПроцедури:MoveTo(X, Y: Integer);MoveRel(DX, DY: Integer)

Слайд 17 Очищення зображення
Процедури:
ClearDevice;
ClearViewPort

Очищення зображенняПроцедури:ClearDevice;ClearViewPort

Слайд 18 Константи кольору – змінна С

Константи кольору – змінна С

Слайд 19 Встановлення поточного кольору
Процедури:
SetBkColor(С: Word)
SetColor(С: Word)

Встановлення поточного кольоруПроцедури:SetBkColor(С: Word)SetColor(С: Word)

Слайд 20 Повернення поточного кольору
Функції:
GetBkColor
GetColor
GetPixel(X, Y: Integer)

Повернення поточного кольоруФункції:GetBkColorGetColorGetPixel(X, Y: Integer)

Слайд 21 Відображення точки на екрані
Процедура:
PutPixel(X,Y: Integer,C:Word)
MoveTo(X, Y: Integer)

Відображення точки на екраніПроцедура:PutPixel(X,Y: Integer,C:Word)MoveTo(X, Y: Integer)

Слайд 22 Приклад
begin
setbkcolor(15); {Обрання кольору фону}
randomize;

Прикладbegin setbkcolor(15); {Обрання кольору фону} randomize; {Побудова точок}  for i:=1

{Побудова точок}
for i:=1 to 500 do

begin
PutPixel(random(GetMaxX),random(GetMaxY),random(14));
end;
end;

Слайд 23 Виведення текстового рядка в графічному режимі
Процедури:
OutText(Str: String)
OutTextXY(X,Y: Integer,

Виведення текстового рядка в графічному режиміПроцедури:OutText(Str: String)OutTextXY(X,Y: Integer, Str: String)

Str: String)


Слайд 24 Настроювання параметрів форматування тексту
Процедури
SetTextJustify(h, v: word)
SetTextStyle(f: word; d:

Настроювання параметрів форматування текстуПроцедуриSetTextJustify(h, v: word)SetTextStyle(f: word; d: word; S: Char)

word; S: Char)


Слайд 25 Приклад
SetColor(3);
for i:=0 to 10

Приклад SetColor(3);  for i:=0 to 10 do  begin

do
begin
SetTextStyle(i,0,4);

OutText('pascal ');
delay(1000);
end;

Слайд 26 Параметри лінії задає
процедура:
SetLineStyle (Type, Pattern, Thick: word)
де Type

Параметри лінії задаєпроцедура:SetLineStyle (Type, Pattern, Thick: word)де Type – тип лінії

– тип лінії значення: 0, 1, 2, 3, 4

Pattern=0
Thick – товщина лінії в пікселях

Слайд 27 Побудова прямої
Процедури:
Line(X1, Y1, X2, Y2 : Integer);
LineTo(X,Y:

Побудова прямоїПроцедури:Line(X1, Y1, X2, Y2 : Integer); LineTo(X,Y: Integer);LineRel(Dx,Dy)

Integer);
LineRel(Dx,Dy)


Слайд 28 Приклад
MoveTo(200, 200);
LineTo(GetMaxX, GetMaxY);

ПрикладMoveTo(200, 200);LineTo(GetMaxX, GetMaxY);

Слайд 29 Приклад:
s:=100;
for i:=0 to 3 do
begin
SetLineStyle (i,0,1);
Line (s,20,s,300);
s:=s+50;
end;

Приклад:s:=100;for i:=0 to 3 dobeginSetLineStyle (i,0,1);Line (s,20,s,300);s:=s+50;end;

Слайд 30 Побудова прямокутника
Процедура:
Rectangle (X1, Y1, X2, Y2: Integer)

(X1,Y1)
(X2,Y2)

Побудова прямокутникаПроцедура:Rectangle (X1, Y1, X2, Y2: Integer) (X1,Y1)(X2,Y2)

Слайд 31 Побудова багатокутника
Процедура:
DrawPoly(NumPoints : Word; Var PolyPoints)

Побудова багатокутникаПроцедура:DrawPoly(NumPoints : Word; Var PolyPoints)

Слайд 32 Приклад:
Const Triangle:Array[1..4] Of PointType=((X: 50; Y: 100),

Приклад:Const Triangle:Array[1..4] Of PointType=((X: 50; Y: 100),

(X: 100; Y:100),
(X: 150; Y: 150),
(X: 50; Y: 100));

SetColor(14);
SetLineStyle(0,0,10);
DrawPoly(SizeOf(Triangle) Div SizeOf(PointType), Triangle);




Слайд 33 Побудова кривих
Процедури:

Circle(X,Y:integer; R: word)

Arc(X,Y, Ugol_begin, Ugol_end, R: integer)

Побудова кривихПроцедури:Circle(X,Y:integer; R: word)Arc(X,Y, Ugol_begin, Ugol_end, R: integer)

Слайд 34 Побудова кривих
Процедури:

Ellipse(X,Y:integer; Ugol_begin, Ugol_end, Rx, Ry: word)

Sector

Побудова кривихПроцедури:Ellipse(X,Y:integer; Ugol_begin, Ugol_end, Rx, Ry: word) Sector (X,Y: integer; Ugol_begin, Ugol_end, Rx, Ry: word)

(X,Y: integer; Ugol_begin, Ugol_end, Rx, Ry: word)


Слайд 35 Визначення стилю та кольору зафарбовування
Процедура:
SetFillStyle(Style, Color: Word)

Визначення стилю та кольору зафарбовуванняПроцедура:SetFillStyle(Style, Color: Word)

Слайд 36 Стилі зафарбовування

Стилі зафарбовування

Слайд 37 Стилі зафарбовування

Стилі зафарбовування

Слайд 38 Зафарбовування довільної замкненої фігури
Процедура:
FloodFill(X,Y, Border:word)

Зафарбовування довільної замкненої фігуриПроцедура:FloodFill(X,Y, Border:word)

  • Имя файла: osnovnі-priyomi-programuvannya-grafіki-na-paskalі-tema-2.pptx
  • Количество просмотров: 109
  • Количество скачиваний: 0