Слайд 2
Кіномистецтво - вид мистецтва, твори якого створюються за
допомогою кінозйомки реальних, спеціально інсценованих або відтворених засобами мультиплікації
подій дійсності.
Слайд 3
Історія розвитку світового кіно
Слайд 4
На першому в світі публічному кіносеансі в Парижі
у грудні 1895 р. демонстрували фільм "Вихід із заводу":
з воріт виходили чоловіки й жінки, потім виїжджали в екіпажі хазяї, і сторож замикав за ними ворота. Ось і вся "кінокартина".
Слайд 5
Показували тоді і "кінокомедію": садівник поливає з шланга
квіти; хлопчик непомітно наступає ногою на шланг, і вода
перестає текти. Садівник, гадаючи, що шланг забився, заглядає в отвір, тоді хлопчик прибирає ногу, і вода б'є в обличчя садівникові. Ця "художня" картина - "Политий поливальник" - викликала особливе захоплення у публіки.
Слайд 6
Для глядача було новим і незвичним, що фотографії
"оживають", рухаються.
У ті роки знімання було дуже просте. Знімальний
апарат встановлювали нерухомо, і все, що відбувалося перед ним, фіксувалося на плівці "з однієї точки", як говорять кінематографісти, на зразок того як ми бачимо, коли сидимо в театрі і дивимось на сцену.
Перше десятиріччя XX ст. характеризувалось бурхливим зростанням кіно у Франції, Італії, США. Правда, основну масу кінопродукції тоді становили посередні розважальні фільми.
Слайд 7
У Франції кінодіяч Жан Мельєс починає робити трюкові
зйомки - всякого роду зникнення і появи. Він знімає
"привидів", літаючих звірів, екранізує відомі опери: "Фауст", "Севільський цирульник".
Слайд 8
Особливо швидкими темпами розвивалась кінематографія в США. За
три-чотири дні американці ухитрялися знімати цілу картину. Це були
в основному пригодницькі фільми, комедії і сентиментальні драми, нічим не примітні з художнього боку.
Серед американських кінорежисерів того часу багато зробив для розвитку кіномистецтва Д. Гріффітс. Він творчо застосував уже відомий італійцям прийом знімання, що полягав у пересуванні знімальної камери. Камеру присували близько до актора і знімали його крупним планом, тобто так, що його обличчя заповнювало весь кадр, а потім склеювали з планом, знятим з більш далекої відстані ("загальний план").
Слайд 9
Величезний вплив на передове зарубіжне кіно вже пізніше,
в 20-х рр., почала робити гуманна і високоідейна радянська
кінематографія. Світове визнання дістали фільми, зняті чудовими радянськими кінорежисерами С. Ейзенштейном і В. Пудовкіним.
Слайд 10
У 20-х рр. всесвітньої популярності досяг англійський актор
Чарлз Чаплін, який працював тоді в США. Він створив
образ невдахи і бродяги - доброго, життєрадісного і, незважаючи на свої невдачі і злигодні, бадьорого, по-своєму щасливого, веселого і разом з тим сумного. Нема в світі країни, де не посміхалась би з екрана маленька зворушлива людина в котелку і великих черевиках, з паличкою і вусиками.
Слайд 12
У 30-х рр. Ч. Чаплін виступив уже не
тільки як актор, а й як режисер-сценарист. Його фільми
"Вогні великого міста", "Нові часи", "Диктатор" відомі в усіх країнах світу. Особливо великий успіх мав фільм "Нові часи", в якому Чаплін виступає з різкою критикою "американського способу життя", заснованого на владі грошей і власної вигоди. У фільмі "Диктатор" він гнівно викриває Гітлера і фашизм.
Слайд 14
Кінемато́граф (від грец. κινεμα, род. в. грец. κινεματος —
рух та грец. γραφο — писати, зображати) — це галузь культури
та економіки, що об'єднує всі види професійної діяльності, пов'язаної з виробництвом, розповсюдженням, зберіганням та демонструванням фільмів, а також навчально-наукову роботу.
Слайд 15
Причина існування кіно полягає в тому, що люди
досі прагнуть пригод, захоплення, гумору, ризику та емоційних змін.
Цивілізація розвивається і змінюється, принаймні у поверхневих особливостях, і тому прагнення постійного оновлення художніх засобів відповідає цим бажанням. Кіно забезпечує їм доступний і потужний шлях.
Слайд 16
Класифікація фільмів
Ігрове кіно
Документальне кіно
Науково-популярне кіно
Кіносеріал
Телесеріал
Німе кіно
Звукове кіно
Чорно-біле кіно
Мюзикли
Експериментальне
кіно
Традиційне кіно
Професійне кіно
Аматорське кіно
Слайд 17
«Німе кіно» — назва кінематографа перших 30-ти років його
існування. Німе кіно характерне специфікою, пов'язаною з відсутністю синхронного
записаного звуку, експресивною манерою гри акторів, зовнішньою виразністю міміки й жесту, наявністю титрів, що пояснювали дії.
Слайд 18
Мультипліка́ція (з лат. multiplicatio — розмноження, збільшення, зростання) або
аніма́ція (з лат. anima — душа і похідного фр. animation —
оживлення) — вид кіномистецтва, твори якого створюються шляхом зйомки послідовних фаз руху намальованих (графічна мультиплікація) або об'ємних (об'ємна мультиплікація) об'єктів.
Слайд 19
Кіносеріал (англ. Serial film, Serial movie, Movie serial,
Film serial) — багатосерійний кінотвір, призначений для демонстрації в
кінотеатрах (на відміну від телесеріалів, призначених для демонстрації по телебаченню).
Слайд 20
Ігрове кіно — вид кіномистецтва, побудований на грі
акторів. До ігрового кіно відносяться практично всі твори кінематографу
за винятком частини документального кіно. Твори цього виду мають назву художніх фільмів.
Слайд 21
Документальним називається фільм, в основу якого покладені зйомки
реальних подій та осіб. Темою для документальних фільмів найчастіше
стають історичні події, культурні та соціальні явища, відомі особистості та товариства.
Слайд 22
Класифікація фільмів
трагедія
комедія
трагікомедія
Слайд 23
Трагікомедія — вид драматичних творів, який має ознаки як
трагедії, так і комедії.
Трагікомічне світобачення, що лежить в основі
трагікомедії, пов'язане з відчуттям відносності існуючих критеріїв життя, абсурдності буття, відмовою від моральних абсолютів, непевності в духовних цінностях.
Слайд 24
Коме́дія (грец. komodia, від komos — весела процесія і
ode — пісня) — драматичний твір, у якому засобами гумору та
сатири викриваються негативні суспільні та побутові явища, розкривається смішне в навколишній дійсності чи людині.
Слайд 25
Траге́дія (грец. tragoedia, буквально: козлина пісня) — драматичний твір,
який ґрунтується на гострому, непримиренному конфлікті особистості, що прагне
максимально втілити свої творчі потенції, з об'єктивною неможливістю їх реалізації.
Слайд 27
На батьківщині кінематографа кіно ніколи не перебувало в
занепаді. Французьке кіномистецтво є одним з найбільш шанованих у
світі, і за популярністю поступається лише голлівудському. Сучасний вигляд французького кіно сформувався після Другої світової війни. Так звана "Нова хвиля" у французькому кіно вплинула на розвиток кіно в усьому світі.
Слайд 28
Зараз французьке кіно - це дуже витончене кіно,
в якому психологія та драматизм сюжету поєднуються з деякою
пікантністю та художньою красою зйомок. Стиль визначають модні режисери Люк Бессон, Жан-П'єр Жене, Франсуа Озон. Уряд Франції активно сприяє розвитку й експорту національного кінематографа.
Слайд 30
Голлівудський кінематограф безумовно є найпопулярнішим в світі. Він
представляє з себе гігантську кіноіндустрію, яка поширила свій вплив
на весь світ. Щорічно в Голлівуді створюються тисячі фільмів - це справжній налагоджений конвеєр.
Слайд 32
«Оскар» — найпрестижніша нагорода в кінематографі США та
щорічний приз із багатьма номінаціями. Вручається з 1929 року
Американською академією кіномистецтва (англ. Academy of Motion Picture Arts and Sciences), створеною Луїсом Маєром з кіностудії Metro-Goldwyn-Mayer у 1927. Сам приз — позолочена статуетка, знана з 1939 як «Оскар».
Слайд 33
Найперша статуетка дісталася Емілю Яннінгсу, який був визнаний
найкращим актором за ролі у фільмах «Останній наказ» (англ.
The Last Command, 1928) та «Шлях усякої плоті» (англ. The Way Of All Flesh, 1927). Цього 1929 року було видано 15 статуеток, і всі, крім однієї, дісталися чоловікам.
Слайд 34
Рекорд за кількість номінацій належить компанії Волта Діснея
(англ. Walt Disney) — 64 рази, ця ж компанія є
лідером за кількістю отриманих нагород — 26 «Оскарів».
Слайд 35
З акторів рекордсменами є Кетрін Хепберн та Меріл
Стріп у кожної по 12 номінацій.
Слайд 37
Голлівудська Алея Слави — тротуар вздовж Голівудського бульвару
і Вайн-стріт у Голлівуді (Лос-Анджелес, Каліфорнія, США), в якому
вкладено більше 2 600 п'ятикутних зірок з іменами знаменитих людей та вигаданих персонажів за їхній внесок в індустрію розваг.