Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Тома Аквінський(1225-1274)

ГОЛОВНІ ТВОРИ:Про суще та сутність (1256) – розгляд основних проблем метафізики: співвідношення сутності та існування, акту та потенції, родо-видової диференціації.Сума проти язичників (1259-1264) – фізика, етика метафізика, психологія, теологія.Сума теології (1266-1272) – поглиблений розгляд основних проблем,
Тома Аквінський (1225-1274) Місце навчання: Неапольський та Паризький університети, Кельн. В Кельні ГОЛОВНІ ТВОРИ:Про суще та сутність (1256) – розгляд основних проблем метафізики: співвідношення Що я можу знати?Два типи знання:1. Revelatum – знання, дане через Одкровення; Через розмежування відомого самого по собі та відомого для нас:  Відоме Через ототожнення сутності та існування Бога.  “Те, більше чого не можна Ми нічого не можемо знати про Бога a priori, лише з 1. Усі речі рухомі, отже, щось має бути Першорушієм.2. Усі речі мають Esse (лат. дієслово - бути) – найвищий порядок буття, Буття як таке, Слово “сутність” має подвійний аспект:Онтологічна: essentia – як те, що дозволяє Дефініція речі передбачає вказування на найближчий рід речі та її Esse Чим більше істота наділена буттям, тим більш вона блага. Проблема благості та Людина від природи блага, скільки націлена на Благо. Проте вона Вкладена Богом в розум людини властивість виносити моральні судження.	Синдерезис допомагає Створена Богом.Єдність душі та тіла, де тіло є матеріальним, а душа – Чуттєве пізнання є початком пізнання взагалі, оскільки наш розум від народження є Неотомістичні напрями  Домініканський неотомізм – Й. Гредт, М. Швальм;  Трансцендентальний
Слайды презентации

Слайд 2 ГОЛОВНІ ТВОРИ:
Про суще та сутність (1256) – розгляд

ГОЛОВНІ ТВОРИ:Про суще та сутність (1256) – розгляд основних проблем метафізики:

основних проблем метафізики: співвідношення сутності та існування, акту та

потенції, родо-видової диференціації.

Сума проти язичників (1259-1264) – фізика, етика метафізика, психологія, теологія.

Сума теології (1266-1272) – поглиблений розгляд основних проблем, викладених в “Сумі проти язичників”.

Про єдність інтелекту проти авероїстів (1270) –
полемічний твір проти авероїстичного тлумачення Арістотелевого вчення про душу.


Слайд 3 Що я можу знати?
Два типи знання:
1. Revelatum –

Що я можу знати?Два типи знання:1. Revelatum – знання, дане через

знання, дане через Одкровення; стосується віри.
2. Revelabile – знання,

отримане з науки; стосується розуму.

Людські можливості знати Бога обмежені. Ми можемо знати Його лише настільки, наскільки Він сам відкриває себе .

Знання, отримане з наук, передує розумінню Одкровення, тому філософія необхідна, оскільки обґрунтовує віру.


Слайд 4 Через розмежування відомого самого по собі та відомого

Через розмежування відомого самого по собі та відомого для нас: Відоме

для нас:
Відоме саме по собі передбачає такі

визначення, в яких суб’єкт містить в собі предикат. Наприклад, визначення, що стосуються сутності.

Отже, ми не можемо знати, чи існує Бог, виходячи з самого лише поняття про нього, бо поняття це не є очевидним для нас.

Спростування онтологічного доказу буття Божого


Слайд 5 Через ототожнення сутності та існування Бога.
“Те,

Через ототожнення сутності та існування Бога. “Те, більше чого не можна

більше чого не можна помислити” – вказує на сутність.

Однак, якщо сутність – лише мислима, то й існування лише мислиме. Не можна виводити буття з мислення. Перед тим, як говорити ЩО таке річ, треба довести, що вона є.


Спростування онтологічного доказу буття Божого


Слайд 6 Ми нічого не можемо знати про Бога

Ми нічого не можемо знати про Бога a priori, лише

a priori, лише з наслідків його діяльності, тобто з

тварного світу, на якому Бог залишив свій відбиток.

Метод має бути індуктивний (a posteriori) – від одиничних речей досвіду до вторинних причин, від вторинних причин до Першої Причини.

Спростування онтологічного доказу буття Божого


Слайд 7 1. Усі речі рухомі, отже, щось має бути

1. Усі речі рухомі, отже, щось має бути Першорушієм.2. Усі речі

Першорушієм.
2. Усі речі мають свою причину, отже, має бути

Перша Причина.
3. Усі речі не є необхідно сущими. Потрібен гарант їхнього існування, тобто щось таке, що існує Необхідно.
4. Речі нерівнозначні у своїй благості, істинності і т.д. Тож повинне бути щось абсолютно істинне та благе, що уможливлює цю ієрархію і є причиною усіх досконалостей.
5. Більшість речей позбавлені розуму, але завжди націлені на якусь мету. Потрібен той, хто скеровуватиме суще.

Тома: 5 доказів буття Божого


Слайд 8 Esse (лат. дієслово - бути) – найвищий порядок

Esse (лат. дієслово - бути) – найвищий порядок буття, Буття як

буття, Буття як таке, що виступає першою причиною та

остаточною метою для сущого. Для Томи Esse і є Бог. Це таке буття, що є причиною свого існування, тому сутність та існування в Богові збігаються.
ENS (лат. дієприкметник – те, чому властиво бути) – поняття, яким Тома позначає тварне суще, що залежне від Esse. Оскільки тварний світ не є сам причиною свого існування, то сутність та існування для нього – різне.

ESSE та ENS


Слайд 9 Слово “сутність” має подвійний аспект:
Онтологічна: essentia –

Слово “сутність” має подвійний аспект:Онтологічна: essentia – як те, що

як те, що дозволяє речі бути тим, чим вона

є. В межах сущого вона стосується поєднання форми та матерії.
Логічна: quidditas (“щосність”, “щось”) – сутність, як вона проявляє себе в процесі дефініції речі, оскільки дозволяє відносити різноманітне суще до родів та видів.

Сутність та пізнання через визначення


Слайд 10 Дефініція речі передбачає вказування на найближчий

Дефініція речі передбачає вказування на найближчий рід речі та її

рід речі та її видову відмінність. А, отже, ми

не можемо дати дефініцію Богу, оскільки Він не є ані родом, ані видом.
Проте ми можемо давати визначення різним явищам сущого, а отже, виносити судження.

Сутність та пізнання через визначення


Слайд 11
Esse

Esse            Ens

Ens

Слайд 12 Чим більше істота наділена буттям, тим більш вона

Чим більше істота наділена буттям, тим більш вона блага. Проблема благості

блага.
Проблема благості та зла
Зло не є самодостатньою сутністю,

це дефіцит блага, тому притаманне воно лише менш досконалим істотам.

Слайд 13 Людина від природи блага, скільки націлена

Людина від природи блага, скільки націлена на Благо. Проте вона

на Благо. Проте вона може жадати і ті речі,

які лише здаються їй благом. Оскільки Бог дав людині свободу волі (liber arbitrium), то людина сама може обрати те чи інше земне благо. Але часто, як істота афективна, вона надає перевагу неістинному благу і в спробі здобути його може чинити зло.

Отже, в своїх діях людина завжди орієнтується на досягнення блага, яке не завжди тотожне Найвищому Благу.

Проблема благості та зла


Слайд 14 Вкладена Богом в розум людини властивість

Вкладена Богом в розум людини властивість виносити моральні судження.	Синдерезис допомагає

виносити моральні судження.

Синдерезис допомагає утриматися від зла, оскільки діє

пре-актуально, до того, як дію виконано.

Sinderesis


Слайд 15 Створена Богом.
Єдність душі та тіла, де тіло є

Створена Богом.Єдність душі та тіла, де тіло є матеріальним, а душа

матеріальним, а душа – формою тіла.
Постійно балансує між потенцією

та актом; до самої смерті не є актуалізованою повністю.
Наділена розумом та свободою, чим подібна до Бога.
Людська душа є органом пізнання і складається з вегетативної, чуттєвої та розумної частин.

Людина


Слайд 16 Чуттєве пізнання є початком пізнання взагалі, оскільки наш

Чуттєве пізнання є початком пізнання взагалі, оскільки наш розум від народження

розум від народження є tabula rasa.
В людині можна вирізнити

три етапи інтелекту, що співвідносяться як 1+1+1=1
Пасивний інтелект – приймає чуттєвий образ.
Активний інтелект - робить речі актуально інтелігібельними шляхом абстрагування видів із матеріальних умов.
Можливісний інтелект - уможливлює нашу видову приналежність. сприймає створені за допомогою активного інтелекту фантазми (образи) та творить поняття.

Процес пізнання


  • Имя файла: toma-akvіnskiy1225-1274.pptx
  • Количество просмотров: 212
  • Количество скачиваний: 0