Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Музикаепохи Відродження

Содержание

Музика епохи Відродження або музика Ренесансу — період у розвитку європейської музики приблизно між 1400 (1430) і 1600 роками.
Музика  епохи ВідродженняПідготувала:учениця 11 групиПазюра Анастасія Музика епохи Відродження або музика Ренесансу — період у розвитку європейської музики приблизно між 1400 (1430) і 1600 роками. Як і в культурі взагалі, ренесанс в музиці характеризується прагненням відобразити багатоманіття Ренесансна естетика у своїх основних принципах заперечувала середньовічну, але як і раніше Провідне становище, як і раніше займала духовна музика, яка звучить під час церковного У теоретичних трактатах, як і раніше, підкреслювалася особлива актуальність числа, числової пропорції, У надрах Відродження визрівали деякі принципи, що ведуть до бароко, зокрема починали У музиці відбувалася динамізація просторів, характеристик (нові фактурні рішення — наскрізна імітаційність, вільні  Техніка композиції зазнала істотних змін у зв'язку з перетвореннями модальної системи — поширенням хроматизму, формуванням мажору й мінору, Ряд нових явищ у музиці був безпосередньо натхненний деякими ідеями античності. Зокрема Початок нотодруку, нові умови побутування музики (поява демократичної публіки, розквіт аматорського музикування) вели Зросла роль світських жанрів (фротола, віланелла,  вільянсико, шансон,мадригал, у кінці 16 ст. — опера, балет).Жанрове різноманіття Самостійною стала інструментальна музика (хоральні обробки, ричеркари, канцони, імпровізаційні п'єси — прелюдії, токати, фантазії), відродився Жанри і стилі музики відродження розрізнялися й залежно від їхньої соціальної функції — Витончена хроматика пізнього мадригалу призначалася «для сеньйорів і князів» (musica reservata).Жанрове різноманіття Фро́тола - в італійській музиці кінця XV — XVI початку століть (спочатку вокальна) п'єса Поетичну основу фротоли становили вірші (переважно любовна лірика) у різноманітних формах.Жанрове різноманіття. Фротола Шансоном називається поліфонічна французька пісня XV—XVI століть. Ранні шансони розвинулися з таких Мадрига́л (італ. madrigale, від лат. matricale — пісня рідною мовою) — світський літературний та музично-поетичний пісенний жанр епохи Відродження, Як літературний жанр, мадригал являв собою короткий ліричний (рідше — сатиричний) вірш на тему Нікола Буало у своєму трактаті писав: «Мадригал повинен дихати ніжністю, солодкістю й В епоху Відродження (15—16 ст.) Балет в Італії використовується під час придворних бенкетів, свят Канцо́на (італ. canzone — пісня) —пісня про лицарську любов, пов'язана з культом дами.Вишукана будова канцони була строго строфічною, Завершується епоха Відродження виникненням нових музичних жанрів: сольній пісні, ораторії і опери. В XVI ст. з'явилися нові музичні інструменти. Найбільшу популярність придбали тих з Віола да гамба (італ. viola da gamba — ножна віола), або просто віола — це старовинний струнний смичковий Лю́тня - родина різноманітних старовинних музичних інструментів, поширених в Європі та Малій Азіі зі стародавніх часів.Музичні інструменти. Лютня У лютні короткий корпус; верхня частина плоска, а нижня нагадує півсферу. До Блокфлейта, — музичний інструмент сімейства дерев'яних духових, різновид поздовжної флейти. Відрізняється від інших інструментів Клавесин - старовинний клавішний струнно-щипковий музичний інструмент, металеві струни якого защипуються плектром з Поступаючись фортепіано в силі і динаміці (струни фортепіано звучать в результаті ударів по них Ґійом Дюфаї (близько 1400 — 27 листопада 1474) — франко-фламандський композитор, один з родоначальників нідерландської школи. Жиль Гійом Дюфаї (близько 1400 — 27 листопада 1474) — франко-фламандський композитор, один з родоначальників нідерландської школи.Композитори епохи Відродження. Якоб Аркаде́льт (близько 1507, Намюр — 14 жовтня 1568, Париж?) — франко-фламандський композитор; працював переважно в Італії. Один Жоскен Депре (близько 1450 - 27 серпня 1521) — франко-фламандський композитор епохи Відродження, диригент церковних хорів.Композитори епохи Відродження. За допомогою математичних розрахунків нідерландським і фламандським композиторам вдалося вирахувати формулу поєднань Один з найяскравіших представників цієї школи Йоханнес Окегем на основі математичних обчислень В епоху відродження відбувалося активне формування національних шкіл — нідерландської , італійської, французької, німецької Нідерландська школа (трапляється також назва франко-фламандська школа) — найбільша композиторська школа в музиці епохи Відродження.Композиторські школи та представники Дякую  за перегляд!
Слайды презентации

Слайд 2 Музика епохи Відродження або музика Ренесансу — період у розвитку європейської

Музика епохи Відродження або музика Ренесансу — період у розвитку європейської музики приблизно між 1400 (1430) і 1600 роками.

музики приблизно між 1400 (1430) і 1600 роками.


Слайд 3 Як і в культурі взагалі, ренесанс в музиці

Як і в культурі взагалі, ренесанс в музиці характеризується прагненням відобразити

характеризується прагненням відобразити багатоманіття світу та ідеями гармонії і

благозвуччя.

Слайд 4 Ренесансна естетика у своїх основних принципах заперечувала середньовічну,

Ренесансна естетика у своїх основних принципах заперечувала середньовічну, але як і

але як і раніше входила у квадривій поряд з арифметикою, геометрією

й астрономією.

Естетика


Слайд 5 Провідне становище, як і раніше займала духовна музика, яка

Провідне становище, як і раніше займала духовна музика, яка звучить під час

звучить під час церковного богослужіння. В епоху Відродження вона

зберегла основні теми середньовічної музики: хвалу Господу і Творцеві світу, святість і чистоту релігійного почуття.
Основу музичної культури становили меси, мотети, гімни і псалми. 

Естетика


Слайд 6 У теоретичних трактатах, як і раніше, підкреслювалася особлива

У теоретичних трактатах, як і раніше, підкреслювалася особлива актуальність числа, числової

актуальність числа, числової пропорції, симетрії для музичної композиції.
Естетика


Слайд 7 У надрах Відродження визрівали деякі принципи, що ведуть

У надрах Відродження визрівали деякі принципи, що ведуть до бароко, зокрема

до бароко, зокрема починали формуватися ефектне трактування слова та риторичні

фігури, що зближувало музику із системою трівія (граматика, риторика, діалектика).

Естетика


Слайд 8 У музиці відбувалася динамізація просторів, характеристик (нові фактурні

У музиці відбувалася динамізація просторів, характеристик (нові фактурні рішення — наскрізна імітаційність,

рішення — наскрізна імітаційність, вільні включення й вимикання голосів, антифони хорів, ефект

луни, протиставлення соло і хору, вокальних і інструментальних розділів).

Естетика


Слайд 9  Техніка композиції зазнала істотних змін у зв'язку з

 Техніка композиції зазнала істотних змін у зв'язку з перетвореннями модальної системи — поширенням хроматизму,

перетвореннями модальної системи — поширенням хроматизму, формуванням мажору й мінору, появою тонально-гармонічної функціональності, установленням нової

тризвукової концепції вертикалі.

Естетика


Слайд 10 Ряд нових явищ у музиці був безпосередньо натхненний

Ряд нових явищ у музиці був безпосередньо натхненний деякими ідеями античності.

деякими ідеями античності. Зокрема зародження опери й балету — зі

спробами реконструювати античний синтез мистецтв і монодію із супроводом.

Естетика


Слайд 11 Початок нотодруку, нові умови побутування музики (поява демократичної публіки,

Початок нотодруку, нові умови побутування музики (поява демократичної публіки, розквіт аматорського музикування)

розквіт аматорського музикування) вели до переосмислення її соціального статусу.



Жанрове різноманіття


Слайд 12 Зросла роль світських жанрів (фротола, віланелла,  вільянсико, шансон,мадригал, у кінці

Зросла роль світських жанрів (фротола, віланелла,  вільянсико, шансон,мадригал, у кінці 16 ст. — опера, балет).Жанрове різноманіття

16 ст. — опера, балет).

Жанрове різноманіття


Слайд 13 Самостійною стала інструментальна музика (хоральні обробки, ричеркари, канцони, імпровізаційні п'єси —

Самостійною стала інструментальна музика (хоральні обробки, ричеркари, канцони, імпровізаційні п'єси — прелюдії, токати, фантазії),

прелюдії, токати, фантазії), відродився інтерес до танцювального мистецтва.

Жанрове різноманіття


Слайд 14 Жанри і стилі музики відродження розрізнялися й залежно

Жанри і стилі музики відродження розрізнялися й залежно від їхньої соціальної

від їхньої соціальної функції — музика народна й «учена», церковна

і світська, для «недосвідчених аматорів» і для «вишуканих вух».

Жанрове різноманіття


Слайд 15 Витончена хроматика пізнього мадригалу призначалася «для сеньйорів і

Витончена хроматика пізнього мадригалу призначалася «для сеньйорів і князів» (musica reservata).Жанрове різноманіття

князів» (musica reservata).

Жанрове різноманіття


Слайд 16 Фро́тола - в італійській музиці кінця XV — XVI початку

Фро́тола - в італійській музиці кінця XV — XVI початку століть (спочатку вокальна)

століть (спочатку вокальна) п'єса на 3-4 голоси ліричного характеру.


Жанрове різноманіття. Фротола


Слайд 17 Поетичну основу фротоли становили вірші (переважно любовна лірика)

Поетичну основу фротоли становили вірші (переважно любовна лірика) у різноманітних формах.Жанрове різноманіття. Фротола

у різноманітних формах.
Жанрове різноманіття. Фротола


Слайд 18 Шансоном називається поліфонічна французька пісня XV—XVI століть. Ранні

Шансоном називається поліфонічна французька пісня XV—XVI століть. Ранні шансони розвинулися з

шансони розвинулися з таких жанрів народної музики, як балад, віреле,рондо, мистецтва

трубадурів.

Жанрове різноманіття. Шансон

Жоскен Депре (1450 - 1521) — 
франко-фламандський композитор
 епохи Відродження,
диригент церковних хорів.


Слайд 19 Мадрига́л (італ. madrigale, від лат. matricale — пісня рідною мовою) — світський літературний та

Мадрига́л (італ. madrigale, від лат. matricale — пісня рідною мовою) — світський літературний та музично-поетичний пісенний жанр

музично-поетичний пісенний жанр епохи Відродження, невеличкий (від 2 до 12

рядків) вірш на любовну тему.

Жанрове різноманіття. Мадригал

Вінченцо Галілеї (1520-1591) — італійський композитор, лютніст, музичний теоретик.


Слайд 20 Як літературний жанр, мадригал являв собою короткий ліричний (рідше —

Як літературний жанр, мадригал являв собою короткий ліричний (рідше — сатиричний) вірш на

сатиричний) вірш на тему кохання, пізніше — дотепний віршований комплімент

(іноді іронічний), адресований жінці.

Жанрове різноманіття. Мадригал


Слайд 21 Нікола Буало у своєму трактаті писав: «Мадригал повинен

Нікола Буало у своєму трактаті писав: «Мадригал повинен дихати ніжністю, солодкістю

дихати ніжністю, солодкістю й любов'ю». Генетично мадригал сходить до

еротичних народних пісень провансальських пастухів.

Жанрове різноманіття. Мадригал


Слайд 22 В епоху Відродження (15—16 ст.) Балет в Італії використовується під

В епоху Відродження (15—16 ст.) Балет в Італії використовується під час придворних бенкетів,

час придворних бенкетів, свят тощо. Звідти він був перенесений Катериною

Медичі у Францію, як вид спектаклю, що поєднує спів, танці і декламацію.

Жанрове різноманіття. Балет


Слайд 23 Канцо́на (італ. canzone — пісня) —пісня про лицарську любов, пов'язана з культом дами.
Вишукана

Канцо́на (італ. canzone — пісня) —пісня про лицарську любов, пов'язана з культом дами.Вишукана будова канцони була

будова канцони була строго строфічною, позначалася незрідка наскрізним римуванням, але схема

римування була у кожної канцони своя, оригінальна.
Остання строфа — торнада — виглядала коротшою, присвячувалася дамі серця.

Жанрове різноманіття. Канцона


Слайд 24 Завершується епоха Відродження виникненням нових музичних жанрів: сольній

Завершується епоха Відродження виникненням нових музичних жанрів: сольній пісні, ораторії і

пісні, ораторії і опери. Коли раніше центром музичної культури

був храм, то з цього часу музика зазвучала в оперному театрі.

Жанрове різноманіття. Опера


Слайд 25 В XVI ст. з'явилися нові музичні інструменти. Найбільшу

В XVI ст. з'явилися нові музичні інструменти. Найбільшу популярність придбали тих

популярність придбали тих з них, гра на яких давалася

аматорам музики легко й просто, не вимагаючи особливих навичок.

Музичні інструменти.


Слайд 26 Віола да гамба (італ. viola da gamba — ножна віола), або просто віола —

Віола да гамба (італ. viola da gamba — ножна віола), або просто віола — це старовинний струнний

це старовинний струнний смичковий музичний інструмент, близький за розміром

і діапазоном до сучасної віолончелі. Віола - це також загальна назва струнних смичкових інструментів, поширених у середні віки в романських країнах.

Музичні інструменти. Віола да гамба


Слайд 27 Лю́тня - родина різноманітних старовинних музичних інструментів, поширених в Європі та Малій Азіі зі стародавніх

Лю́тня - родина різноманітних старовинних музичних інструментів, поширених в Європі та Малій Азіі зі стародавніх часів.Музичні інструменти. Лютня

часів.

Музичні інструменти. Лютня


Слайд 28 У лютні короткий корпус; верхня частина плоска, а

У лютні короткий корпус; верхня частина плоска, а нижня нагадує півсферу.

нижня нагадує півсферу. До широкої шийці прироблений гриф, розділений

ладами, а голівка інструмента відігнута тому майже під прямим кутом.

Музичні інструменти. Лютня


Слайд 29 Блокфлейта, — музичний інструмент сімейства дерев'яних духових, різновид поздовжної флейти.

Блокфлейта, — музичний інструмент сімейства дерев'яних духових, різновид поздовжної флейти. Відрізняється від інших

Відрізняється від інших інструментів свого сімейства наявністю 7 пальцевих

отворів на лицевій стороні й одного на тильній, так званого октавного клапану.

Музичні інструменти. Блок флейта


Слайд 30 Клавесин - старовинний клавішний струнно-щипковий музичний інструмент, металеві струни

Клавесин - старовинний клавішний струнно-щипковий музичний інструмент, металеві струни якого защипуються плектром

якого защипуються плектром з пера або шкіри.
Музичні інструменти. Клавесин


Слайд 31 Поступаючись фортепіано в силі і динаміці (струни фортепіано звучать в

Поступаючись фортепіано в силі і динаміці (струни фортепіано звучать в результаті ударів по

результаті ударів по них оббитих фільцем молоточків, а не

від защипування), клавесин мав свої переваги: велику ясність тону, ритмічну чіткість і прекрасну поєднуваність з іншими інструментами і голосами.

Музичні інструменти. Клавесин


Слайд 32 Ґійом Дюфаї (близько 1400 — 27 листопада 1474) — франко-фламандський композитор, один з

Ґійом Дюфаї (близько 1400 — 27 листопада 1474) — франко-фламандський композитор, один з родоначальників нідерландської школи.

родоначальників нідерландської школи.

Жиль Беншуа́ (близько 1400—20 вересня 1460) — франко-фламандський

композитор, представник «першої нідерландської школи».)

Композитори епохи Відродження.

Дюфаї (ліворуч)
і Жиль Беншуа


Слайд 33 Гійом Дюфаї (близько 1400 — 27 листопада 1474) — франко-фламандський композитор, один

Гійом Дюфаї (близько 1400 — 27 листопада 1474) — франко-фламандський композитор, один з родоначальників нідерландської школи.Композитори епохи Відродження.

з родоначальників нідерландської школи.
Композитори епохи Відродження.


Слайд 34 Якоб Аркаде́льт (близько 1507, Намюр — 14 жовтня 1568, Париж?) — франко-фламандський композитор; працював

Якоб Аркаде́льт (близько 1507, Намюр — 14 жовтня 1568, Париж?) — франко-фламандський композитор; працював переважно в Італії.

переважно в Італії. Один із засновників традиції італійського мадригала XVI століття.
Композитори

епохи Відродження.

Слайд 35 Жоскен Депре (близько 1450 - 27 серпня 1521) — франко-фламандський композитор епохи Відродження,

Жоскен Депре (близько 1450 - 27 серпня 1521) — франко-фламандський композитор епохи Відродження, диригент церковних хорів.Композитори епохи Відродження.

диригент церковних хорів.
Композитори епохи Відродження.


Слайд 36 За допомогою математичних розрахунків нідерландським і фламандським композиторам

За допомогою математичних розрахунків нідерландським і фламандським композиторам вдалося вирахувати формулу

вдалося вирахувати формулу поєднань музичних інтервалів.
Головною метою письменництва

стає створення стрункої, симетричною і грандіозної, внутрішньо завершеною звукової конструкції. 

Досягнення у музиці


Слайд 37 Один з найяскравіших представників цієї школи Йоханнес Окегем

Один з найяскравіших представників цієї школи Йоханнес Окегем на основі математичних

на основі математичних обчислень склав мотет на 36 голосів.

У творчості Окегема представлені всі жанри, характерні для нідерландської школи: меса, мотет і шансон.

Досягнення у музиці

Йоханнес Окегем (бл. 1425-1497) –
фламандський композитор, представник
нідерландської школи.


Слайд 38 В епоху відродження відбувалося активне формування національних шкіл —

В епоху відродження відбувалося активне формування національних шкіл — нідерландської , італійської, французької,

нідерландської , італійської, французької, німецької , англійської, іспанської, чеської, польської.

Складалися також школи окремих міст (римська, венеціанська )а також індивідуальні композиторські стилі.

Композиторські школи та представники


Слайд 39 Нідерландська школа (трапляється також назва франко-фламандська школа) — найбільша композиторська школа

Нідерландська школа (трапляється також назва франко-фламандська школа) — найбільша композиторська школа в музиці епохи Відродження.Композиторські школи та представники

в музиці епохи Відродження.
Композиторські школи та представники


  • Имя файла: muzikaepohi-vіdrodzhennya.pptx
  • Количество просмотров: 116
  • Количество скачиваний: 0