Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Теорії пост матеріалізму та постекономізму в неогуманістичному дискурсі

Содержание

Сучасне суспільство:наукове осмислення змін та перспектив розвиткуПроблема теоретичного, емпіричного та практичного характеруНеобхідність інтегративних, міжпредметних підходів до аналізуПотребує об'єднання науковців різних галузей пізнання – філософії, історії, соціології, культурології, соціальної психології, політології, правознавства
ТЕОРІЇ  ПОСТ МАТЕРІАЛІЗМУ ТА  ПОСТ ЕКОНОМІЗМУ  В  НЕОГУМАНІСТИЧНОМУ Сучасне суспільство:наукове осмислення змін та перспектив розвиткуПроблема теоретичного, емпіричного та практичного характеруНеобхідність Ми живемо в епоху формування глобальної культури, яка передбачає перехід до нового ПЕРЕД ЛЮДСТВОМ СТОЯТЬ  ВЕЛИКІ ЗАВДАННЯ:   1. ЕФЕКТИВНО І Теорії сучасного суспільства та соціальних трансформаційТеорії переходу від капіталізму до соціалізму та Теорії сучасного суспільства та соціальних трансформаційТеорія переходу від закритого/традиційного/авторитарного до відкритого/сучасного/демократичного суспільстваТеорії ОСМИСЛЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН –  ЦЕ ОСМИСЛЕННЯ ЗМІСТУ ТА ПЕРСПЕКТИВ СУЧАСНИХ СУСПІЛЬНИХ ВАЖЛИВИМ ТА ЯКІСНИМ ЕТАПОМ В РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ СОЦІОЛОГІЧНОЇ ТЕОРІЇ перехід від дихотомічних ТИПОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН зміни у структурі;зміни у складі;зміни у функціях;зміни в межах;зміни ТИПОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН Окремі періоди:СтагнаціяКризиХаос - невизначеністьРівень та масштаб змін:МікроМезоМакро Індивідуальний рівень:Соціальні За думкою П.Штомпки, суспільство як складне динамічне поле, яке включає чотири основних ТЕОРІЯ ПОСТ ЕКОНОМІЧНОГО СУСПІЛЬСТВАПерехід до суспільства соціокультурної детермінаціїОснова – пост економічні, духовні ДЕТЕРМІНАЦІЙНИЙ ПІДХІДПриродна детермінація:доіндустріальнеЕкономічна детермінація:індустріальнеСоціокультурнадетермінація:постіндустріальне інформаційне, мережеве, пост економічнепервісне-рабовласницьке-феодальне   капіталістичне/соціалістичне ТЕОРІЯ ПОСТ МАТЕРІАЛІСТИЧНОГО СУСПІЛЬСТВА: РОНАЛЬД ІНГЛХАРТРональд Інглхарт – американський соціолог, політолог. У 200 публикацій Р. Інглхарта Найбільш відомі та популярніThe Silent Revolution, Princeton University Press, «Тиха революція» за Рональдом Інглхартом:Соціальні зміни в країнах Заходу:кількість «матеріалістів» скорочується, а http://www.worldvaluessurvey.org/wvs.jsp Гуманізм - формується як світогляд та філософська система в епоху Просвітництваяк світоглядяк АМЕРИКАНСЬКОЇ АСОЦІАЦІЇ ГУМАНІСТІВ: Гуманізм - це прогресивна життєва позиція, яка без допомоги Статут Міжнародного гуманістичного та етичного союзуГуманізм - демократична, етична життєва позиція, Генеральні Асамблеї Міжнародного гуманістичного та етичного союзу – щорічноКонгреси – раз у ОБМЕЖЕННЯ ГУМАНІЗМУ СТИМУЛЮВАЛИ ФОРМУВАННЯ  НЕОГУМАНІСТИЧНОЇ ПЛАТФОРМИ  (БРАБХАТ САРКАР – ІНДІСЬКИЙ ПРИНЦИПИ НЕОГУМАНІЗМУ: Відкритість, інновації, творчість, знання, мудрістьНе теістичністьКритичне мисленняПозитивне сприйняттяМоральність, етичністьСамореалізація людини,щастя, БУДЬТЕ ГУМАННИМИ ! ЗАВЖДИ БУДЬТЕ ЛЮДЬМИ З ВЕЛИКОЇ ЛІТЕРИ! БАЖАЮ  УСПІХІВ В НАУКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ТВОРЧОГО ІНСТИТУТ СОЦІОЛОГІЇ НАНУ 2013 РІК СОЦІОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГПерспектива 9 %Впорядкованність 2 %Згуртованість 4 ВИСНОВКИ: Теорії пост матеріалізму та пост економізму – наукова рефлексія на зміни,
Слайды презентации

Слайд 2 Сучасне суспільство:
наукове осмислення змін та перспектив розвитку


Проблема теоретичного,

Сучасне суспільство:наукове осмислення змін та перспектив розвиткуПроблема теоретичного, емпіричного та практичного

емпіричного та практичного характеру

Необхідність інтегративних, міжпредметних підходів до аналізу

Потребує

об'єднання науковців різних галузей пізнання – філософії, історії, соціології, культурології, соціальної психології, політології, правознавства



Слайд 3 Ми живемо в епоху формування
глобальної культури,
яка

Ми живемо в епоху формування глобальної культури, яка передбачає перехід до

передбачає перехід до нового мислення:
 
Сучасна криза цивілізації
потребує формування

глобального мислення, об'єднання навколо
глобальних загальнолюдських цінностей


Слайд 4 ПЕРЕД ЛЮДСТВОМ СТОЯТЬ ВЕЛИКІ ЗАВДАННЯ: 1. ЕФЕКТИВНО І

ПЕРЕД ЛЮДСТВОМ СТОЯТЬ ВЕЛИКІ ЗАВДАННЯ:  1. ЕФЕКТИВНО І ГУМАННО

ГУМАННО ВИКОРИСТАТИ ДОСЯГНЕННЯ НАУКОВО-ТЕХНІЧНОГО ПРОГРЕСУ 2. ЗБЕРЕГТИ ПРИРОДУ 3. ПІДНЕСТИ КУЛЬТУРУ 4.

ЗАБЕЗПЕЧИТИ СПРАВЕДЛИВИЙ, МИРНИЙ, СТАЛИЙ РОЗВИТОК

Слайд 5 Теорії сучасного суспільства та
соціальних трансформацій
Теорії переходу від

Теорії сучасного суспільства та соціальних трансформаційТеорії переходу від капіталізму до соціалізму

капіталізму до соціалізму та комунізму
Теорії лібералізації, комерціалізації, маркетизації, конс’юмеризму


Теорії постсоціалістичних соціальних трансформацій
Теорії вестернізації, макдоналізації, прос’юмеризму
Теорії демократії та демократизації

Теорії сучасності і високої сучасності (радикального модерну)
Теорії конвергенції – інтеграції переваг капіталізму та соціалізму
Теорії модерну, високого модерну та постмодерну
Теорії масової культури та одномірної людини
Теорії індустріального та постіндустріального суспільства



Слайд 6 Теорії сучасного суспільства та
соціальних трансформацій
Теорія переходу від

Теорії сучасного суспільства та соціальних трансформаційТеорія переходу від закритого/традиційного/авторитарного до відкритого/сучасного/демократичного

закритого/традиційного/авторитарного до відкритого/сучасного/демократичного суспільства
Теорії інформаційного, мережевого, технотронного суспільства
Теорія переходу

від суспільства економічного детермінізму до суспільства пост економічної або соціокультурної детермінації
Теорії ризиків (ризикологія); Теорії катастроф;
Теорія культурної травми
Теорії глобалізації
Космо-планетарна теорія, екологічна та інвайронментальна теорія
Теорії сталого, збалансованого соціального розвитку.
Перехід від суспільства матеріалістичного світогляду до суспільства пост матеріалістичного світогляду



Слайд 7 ОСМИСЛЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН – ЦЕ ОСМИСЛЕННЯ ЗМІСТУ ТА

ОСМИСЛЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН – ЦЕ ОСМИСЛЕННЯ ЗМІСТУ ТА ПЕРСПЕКТИВ СУЧАСНИХ СУСПІЛЬНИХ

ПЕРСПЕКТИВ СУЧАСНИХ СУСПІЛЬНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ

Традиція протиставлення/порівняння:
«воєнного» та «промислового» суспільства

Г.Спенсером,
«Gemeinschaft» (спільноти) та «Gesellschafl» (суспільства) в роботах Ф.Тьоніса,
Суспільство «механічної» та «органічної» солідарності Е.Дюркгейма
Капіталізму та соціалізму/комунізму (К. Маркс)
«традиційного» та «капіталістичного» суспільств (М.Вебер)
Традиційного та сучасного суспільств (Т.Парсонс)
Закритого/тоталітарно-авторитарного та відкритого/демократичного суспільств (К.Попер)


Слайд 8 ВАЖЛИВИМ ТА ЯКІСНИМ ЕТАПОМ В РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ СОЦІОЛОГІЧНОЇ

ВАЖЛИВИМ ТА ЯКІСНИМ ЕТАПОМ В РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ СОЦІОЛОГІЧНОЇ ТЕОРІЇ перехід від

ТЕОРІЇ
перехід від дихотомічних підходів,
зокрема дихотомії соціальної статики

та соціальної динаміки, до розуміння соціальної реальності як динаміки, потоку змін різної швидкості, інтенсивності, ритму та темпу. В такому аспекті суспільство можна розглядати як
динамічне соціокультурне поле – середовище, що з’єднує людей між собою в систему соціальних відносин
[Штомпка, 1996: «Соціологія соціальних змін»].

Слайд 9 ТИПОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН
зміни у структурі;
зміни у складі;
зміни у

ТИПОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН зміни у структурі;зміни у складі;зміни у функціях;зміни в

функціях;
зміни в межах;
зміни у відносинах підсистем;
зміни в оточені (зовнішньому

середовищі).

Спрямовані/заплановані або не спрямовані/спонтанні;
однолінійні або мультилінійні;
прискорені або сповільнені;
плавні або ступеневі;
спіральні або циклічні (хвильові);
висхідні/прогресивні/позитивні/ конструктивні або низхідні/регресивні/негативні/деструктивні


Структурні зміни

Процесуальні зміни


Слайд 10 ТИПОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН
Окремі періоди:
Стагнація
Кризи
Хаос - невизначеність
Рівень та масштаб

ТИПОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН Окремі періоди:СтагнаціяКризиХаос - невизначеністьРівень та масштаб змін:МікроМезоМакро Індивідуальний

змін:
Мікро
Мезо
Макро
Індивідуальний рівень:
Соціальні процеси проявляються у змінах цінностей, норм,

інтересів, мотивів поведінки людей та практик їх життя.

Слайд 11 За думкою П.Штомпки, суспільство як складне динамічне поле,

За думкою П.Штомпки, суспільство як складне динамічне поле, яке включає чотири


яке включає чотири основних структурних елементів :
ідеальну,
нормативну,
інтеракційну,


потенційну (можливу) частини

Відповідно 4 послідовні рівні змін соціокультурного поля:
перший рівень – артикуляція, легітимізація або пере формулювання ідей, виникнення та зникнення ідеологій, переконань, доктрин та теорій;

другий рівень – інституціоналізація поряд з переглядом норм, цінностей, правил або відмова від них (деінституціоналізація); виникнення та зникнення етичних кодів, правових систем;

третій рівень – виробництво, диференціація та переформування каналів взаємодії, організаційних та групових зв’язків; виникнення або зникнення груп, кіл спілкування та особистих мереж;

четвертий рівень – кристалізація, утвердження та перегрупування можливостей, інтересів, життєвих перспектив, піднесення та падіння статусів, розподіл та упорядкування нових ієрархій [Штомпка, 1996: с. 29]

Слайд 12 ТЕОРІЯ ПОСТ ЕКОНОМІЧНОГО СУСПІЛЬСТВА
Перехід до суспільства соціокультурної детермінації
Основа

ТЕОРІЯ ПОСТ ЕКОНОМІЧНОГО СУСПІЛЬСТВАПерехід до суспільства соціокультурної детермінаціїОснова – пост економічні,

– пост економічні, духовні цінності -
знань, науки, креативності,

інновацій, інтелектуальної праці

Інформаційно-комп'ютерна революція
Суспільство засноване на знаннях та технологіях

Слайд 13 ДЕТЕРМІНАЦІЙНИЙ ПІДХІД




Природна детермінація:
доіндустріальне
Економічна детермінація:
індустріальне
Соціокультурна
детермінація:
постіндустріальне інформаційне, мережеве,
пост економічне
первісне-рабовласницьке-феодальне

ДЕТЕРМІНАЦІЙНИЙ ПІДХІДПриродна детермінація:доіндустріальнеЕкономічна детермінація:індустріальнеСоціокультурнадетермінація:постіндустріальне інформаційне, мережеве, пост економічнепервісне-рабовласницьке-феодальне  капіталістичне/соціалістичне

капіталістичне/соціалістичне

посткапіталістичне /
комуністичне

Сер.ХХ ст.

ХУ-ХУІІ ст.


Слайд 14 ТЕОРІЯ ПОСТ МАТЕРІАЛІСТИЧНОГО СУСПІЛЬСТВА: РОНАЛЬД ІНГЛХАРТ
Рональд Інглхарт –

ТЕОРІЯ ПОСТ МАТЕРІАЛІСТИЧНОГО СУСПІЛЬСТВА: РОНАЛЬД ІНГЛХАРТРональд Інглхарт – американський соціолог, політолог.

американський соціолог, політолог.
У 1970-ті роки я розробив концепцію

постматеріалізма.
професор Мічиганського університету, керівник лабораторії порівняльних соціальних досліджень у Вищій школі економіки Її суть в тому, що в західних демократіях цінності молодих людей зміщуються :
від цінностей фізичного та економічного виживання до цінностей самовираження, громадянських свобод, гендерної рівності, захисту навколишнього середовища

Слайд 15 200 публикацій Р. Інглхарта

Найбільш відомі та популярні


The

200 публикацій Р. Інглхарта Найбільш відомі та популярніThe Silent Revolution, Princeton University

Silent Revolution, Princeton University Press, 1977.

Culture Shift in Advanced Industrial

Society, Princeton University Press, 1990.
Value Change in Global Perspective, University of Michigan Press, 1995 (with Paul R. Abramson).
Modernization and Postmodernization, Princeton University Press, 1997.
(with Wayne Baker) «Modernization, Cultural Change and the Persistence of Traditional Values.» American Sociological Review. (February, 2000).
Rising Tide: Gender Equality and Cultural Change around the World, Cambridge University Press, 2003 (co-authored with Pippa Norris).
Human Beliefs and Values: A Cross-Cultural Sourcebook based on the 1999—2002 values Surveys., Mexico City: Siglo XXI, 2004 (co-edited with Miguel Basanez, Jaime Deiz-Medrano, Loek Halman and Ruud Luijkx).
Sacred and Secular: Religion and Politics Worldwide, Cambridge University Press, 2004 (co-authored with Pippa Norris).
Modernization, Cultural Change and Democracy: The Human Development Sequence, Cambridge University Press, 2005 (co-authored with Christian Welzel).


Слайд 16 «Тиха революція» за Рональдом Інглхартом:

Соціальні зміни в країнах

«Тиха революція» за Рональдом Інглхартом:Соціальні зміни в країнах Заходу:кількість «матеріалістів» скорочується,

Заходу:
кількість «матеріалістів» скорочується, а «постматеріалістов »- зростає.

Це є

наслідком економічного зростання і відсутності великих збройних
конфліктів

«Чисті матеріалісти» (ЧС) - це громадяни, орієнтовані на
економічне благополуччя та безпеку держави, процвітання своєї
сім'ї, збереження власного матеріального благополуччя. Першорядне
значення для цієї категорії громадян мають рівень життя, законність і по-
рядок.
«Чисті постматеріалісти» (ЧПМ) - індивіди, орієнтовані,
насамперед, на цінності нематеріального характеру: якість життя, гаран-
тії прав і свобод людини, самовираження та самовизначення особистості, за-
щиту навколишнього середовища і т.п.
«Змішані матеріалісти» (СМ) - громадяни, у яких на першому
місці стоять матеріалістичні цінності, а на другому - постматеріальні.
«Змішані постматеріалісти» (СПМ) - люди, що ставлять на перше
місце постматеріальні цінності, а на друге - матеріальні.

Слайд 17 http://www.worldvaluessurvey.org/wvs.jsp

http://www.worldvaluessurvey.org/wvs.jsp

Слайд 18 Гуманізм - формується як світогляд та філософська система

Гуманізм - формується як світогляд та філософська система в епоху Просвітництваяк

в епоху Просвітництва

як світогляд
як принцип
як практика
як теорія
як концепція







Слайд 19 АМЕРИКАНСЬКОЇ АСОЦІАЦІЇ ГУМАНІСТІВ:

Гуманізм - це прогресивна життєва позиція,

АМЕРИКАНСЬКОЇ АСОЦІАЦІЇ ГУМАНІСТІВ: Гуманізм - це прогресивна життєва позиція, яка без

яка без допомоги віри в надприродне стверджує нашу здатність

і обов'язок вести етичний спосіб життя в цілях самореалізації і в прагненні принести більше благо людству.






Слайд 20 Статут
Міжнародного гуманістичного та етичного союзу
Гуманізм -

Статут Міжнародного гуманістичного та етичного союзуГуманізм - демократична, етична життєва

демократична, етична життєва позиція, яка стверджує, що людські істоти

мають право і обов'язок визначати зміст і форму свого життя.
Гуманізм закликає до побудови більш гуманного суспільства за допомогою етики, заснованої на людських та інших природничих цінностях, в дусі розуму і вільного пошуку, за рахунок використання людських здібностей.
Гуманізм має нетеістичне спрямування і не приймає надприродне бачення реального світу.





Діяльність
Міжнародного гуманістичного та етичного союзу
(1952 рік, м. Амстердам)
117 організацій з 40 країн світу
Україна не входить і не має своєї національної асоціації


Слайд 21 Генеральні Асамблеї Міжнародного гуманістичного та етичного союзу –

Генеральні Асамблеї Міжнародного гуманістичного та етичного союзу – щорічноКонгреси – раз

щорічно
Конгреси – раз у 3 роки

Here is an overview

of some of the GA’s planned and recently held:
2002    Amsterdam, Holland (World Humanist Congress)
2003    WashingtonDC, USA
2004    Kampala, Uganda
2005    Paris, France (World Humanist Congress)
2006    New York, USA
2007    Torino, Italy
2008    WashingtonDC, USA (World Humanist Congress)
2009    London, England
2010     Brussels, Belgium
2011     Oslo, Norway (World Humanist Congress)
2012     Montreal, Canada
2013     Bucharest, Romania
2014     Oxford, United Kingdom (World Humanist Congress) hosts: the British Humanist Association
2015     Manila, Philippines, hosts: Philippines Atheists and Agnostics Society (PATAS)
2016     Malta, hosts: Malta Humanist Association (MHA)
2017     São Paulo, Brazil (World Humanist Congress) hosts: Secular Humanist League of Brazil, Liga Humanista Secular do Brasil (LiHS)

Слайд 22 ОБМЕЖЕННЯ ГУМАНІЗМУ СТИМУЛЮВАЛИ ФОРМУВАННЯ НЕОГУМАНІСТИЧНОЇ ПЛАТФОРМИ (БРАБХАТ САРКАР

ОБМЕЖЕННЯ ГУМАНІЗМУ СТИМУЛЮВАЛИ ФОРМУВАННЯ НЕОГУМАНІСТИЧНОЇ ПЛАТФОРМИ (БРАБХАТ САРКАР – ІНДІСЬКИЙ ФІЛОСОФ,

– ІНДІСЬКИЙ ФІЛОСОФ, МИСЛИТЕЛЬ, ГУРУ. 1921-1990 РР. )
Антропоцентризм

Модернізм

Індивідуалізм

Монокультуралізм
Національний

партіотизм

Біо, еко центризм

Постмодернізм

Комунітарний індивідуалізм
Мультікультуралізм
Глобальний патріотизм

Гуманізм

Неогуманізм


Слайд 23 ПРИНЦИПИ НЕОГУМАНІЗМУ:
Відкритість, інновації, творчість, знання, мудрість
Не теістичність
Критичне мислення
Позитивне

ПРИНЦИПИ НЕОГУМАНІЗМУ: Відкритість, інновації, творчість, знання, мудрістьНе теістичністьКритичне мисленняПозитивне сприйняттяМоральність, етичністьСамореалізація

сприйняття
Моральність, етичність
Самореалізація людини,щастя, благополуччя
Інтеграція, співчуття, турботливість, доброта, любов
Демократичність, права

людини
Гендерна рівність та паритет
Вихованість, толерантність, повага
Відповідальність за дітонародження
Збереження природи
Політична активність
Справедливість в розподілі ресурсів, подолання бідності
Необхідність розбудови транснаціональних, глобальних організацій для глобального управління

Слайд 24 БУДЬТЕ ГУМАННИМИ ! ЗАВЖДИ БУДЬТЕ ЛЮДЬМИ З ВЕЛИКОЇ ЛІТЕРИ!

БУДЬТЕ ГУМАННИМИ ! ЗАВЖДИ БУДЬТЕ ЛЮДЬМИ З ВЕЛИКОЇ ЛІТЕРИ!

Слайд 25 БАЖАЮ УСПІХІВ В НАУКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ТВОРЧОГО НАТХНЕННЯ !
Кириленко

БАЖАЮ УСПІХІВ В НАУКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ТВОРЧОГО НАТХНЕННЯ ! Кириленко Олеся Миколаївнаolesya.kirilenko@gmail.com


Олеся Миколаївна

olesya.kirilenko@gmail.com


Слайд 26 ІНСТИТУТ СОЦІОЛОГІЇ НАНУ 2013 РІК СОЦІОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ
Перспектива 9 %
Впорядкованність

ІНСТИТУТ СОЦІОЛОГІЇ НАНУ 2013 РІК СОЦІОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГПерспектива 9 %Впорядкованність 2 %Згуртованість

2 %
Згуртованість 4 %
Підйом 3 %
Свобода 5 %
Богатство 5

%
Злидні 35 %
Безлад 49 %
Розруха 32 %
Протистояння 25 %
Тупик 22 %
Тиск 16 %

Слава 10 %
Здоров'я 36 %
Влада 20 %
Сім'я 36 %
Кохання 8 %
Престижні речі 21 %
Багатство, гроші 44 %
Кар'єра, бізнес 40 %
Гарна освіта 11 %
Подорожі світом 5 %
Доброчинність 28 %
Самореалізація 13 %
Хороші друзі 11 %
Відпочинок 3 %

Образ українського суспільства

Цінності життя


  • Имя файла: teorії-post-materіalіzmu-ta-postekonomіzmu-v-neogumanіstichnomu-diskursі.pptx
  • Количество просмотров: 145
  • Количество скачиваний: 0