Слайд 2
У початкових класах, відповідно до програми, закономірності перспективи
діти вивчають тільки шляхом спостереження її у натурі. Для
того щоб організовувати такі спостереження і навчити дітей передавати третій вимір на площині, учитель повинен знати основні поняття перспективи.
Слайд 3
Перспектива — точна наука,
що є розділом накреслювальної геометрії. Вона визначає основні закономірності
передачі третього виміру на площині.
Слайд 4
Різницю в зовнішньому вигляді предметів, і
уявні зміни деяких ознак особливо чітко побачили за допомоги
видошукача перспективного апарата художники епохи Відродження. Ці зміни були названі перспективними, тобто «побаченими крізь».
Мазаччо, Брунеллески,
Леонардо да Вінчі
Слайд 5
Особливості сприйняття глибини об'єкта нашим зором
В міру
видалення від нас предмети зменшуються, а рівнобіжні лінії, що
йдуть до обрію, сходяться. Чим далі розташований від нас предмет, тим меншим він нам здається; наступить такий момент, коли він перетворюється в крапку.
Слайд 6
Форма і розміри предметів візуально змінюються в залежності
від того, на якій відстані і в якому положенні
ми їх бачимо.
Зображення об'ємного предмета - це результат виявлення основних зв'язків між художником, предметом і середовищем.
Слайд 7
Середовище утворює предметна площина і фон.
Предметна площина
- це горизонтальна поверхня, на якій розташовується предмет що
ми зображуємо.
Слайд 8
Другий елемент середовища - фон виступає в якості
плоскої поверхні або глибокого простору.
При малюванні об'ємного предмета
треба увити собі фон як глибину, як частину просторового середовища, в якому розташований наш предмет.
Слайд 9
Картина площина при зображенні плоских предметів виступає в
якості щита, що несе на собі зображення.
При зображенні об'ємних
предметів повинна думатись глибиною
Слайд 10
ТОЧКА ЗОРУ
Для малювання потрібен образ, сформований в одному
положенні. Це одне найбільш вигідне положення закріплюється зоровою позицією
або точкою зору.
Спочатку вибрану точку зору зберігають на протязі всього зображення предмета.
Слайд 11
Лінія
обрію
Лінія обрію завжди знаходиться на рівні очей
малюючого і виникає в місці перетину, уявленої перед очима,
нескінченно довгої, горизонтальної площини з картинною площиною. Лінія обрію поділяє світ на дві частини: верхню і нижню, на "небо" і "землю".
Слайд 13
Фризове
компонування
фігур
Часткове затуляння дозволяє передати не тільки
рух, паралельний картинній площі, але й глибину, показати відстань
між фігурами, їх розміщення відносно художника
Художники
Давнього Єгипту
розміщували
всі фігури по
горизонталі поясами, фризами.
Слайд 14
Перше правило перспективи
для зображення глибини дальній предмет слід
частково затуляти ближнім.
Слайд 15
Збільшення розміру всього ближнього і зменшення всього віддаленого
можна спостерігати в житті кожну хвилину
Слайд 16
Друге правило перспективи
ближній предмет слід зображувати крупніше дальнього.
Слайд 17
Третє правило перспективи
основу ближнього предмета слід зображувати нижче
основи віддаленого.
Слайд 18
Основи предметів гранчастої форми мають прямолінійні межі -
ребра.
Щоб правильно зобразити ці ребра, слід чітко уявити собі
їх напрямки, особливо ті, які відвернуті від малюю чого і ніби йдуть у глибину
Спостереження
Квадрат покладемо перед собою на стіл так, щоб його основа була паралельна ближньому краю стола.
Два олівця поставимо вертикально і прикладемо до кутів основи квадрата. Поряд з ними бокові ребра квадрата будуть здаватися похилими.
Якщо ми уявно продовжимо рух похилих ребер в глибину, то, вочевидь, виявиться те, що вони переткнуться на лінії обрію. Таку точку перетину називають точкою сходження.
Слайд 20
четверте правило перспективи - горизонтальні ребра, паралельні картинній
площині, слід зображувати прямими горизонтальними лініями
Слайд 21
п'яте - горизонтальні ребра в кутовому положенні слід
зображувати похилими лініями;
шосте - горизонтальні ребра в кутовому положенні
слід зображувати коротше, ніж у фронтальному положенні
Слайд 22
Сьоме - вертикальні за натурою ребра слід зображувати
вертикальними лініями.
Розповсюджена помилка в дитячих малюнках
Слайд 23
восьме - площину у кутовому положенні слід зображувати,
скорочуючи її і
змінюючи напрям горизонтальних ребер, що йдуть в
глибину, у фронтальному без
перспективних змін;
Слайд 24
дев'яте - горизонтальну площину розташовану далеко від лінії
горизонту, слід
зображувати менш скорочено, ніж площину розташовану близько, а
площину, що
знаходиться на лінії горизонту, - горизонтальною лінією.
Слайд 25
десяте правило перспективи - площину круглої форми у
фронтальному положенні слід зображувати окружністю а в кутовому -
еліптичною фігурою.
ближня до нас половина площини, що розташована в кутовому положенні, здається більше віддаленої половини, а її контур - більш вигнутим