Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Т.Шевченко

Содержание

Усі на сім світі —  І царята, і старчата —  Адамові діти.  Т. Шевченко 
Т.Шевченко Усі на сім світі —  І царята, і старчата —  Адамові діти.  Поема «Сон»- Проблемне питання:Чи довго ще на сім світі  Катам панувати?  Т. Г. Шевченко  Історія написання поеми «Сон»  В Україні Т.Шевченко провів кінець весни, все Будучи еще в Петербурге, я слышал везде дерзости и порицания на государя Епіграф у творі звучав так: «Дух истины, его же мир не Тема:   Зображення  російського тоталітарного імперського режиму,  картин реального життя Ідея: засудження аморальності й паразитизму господарів країни; заклик до самоусвідомлення народу, пробудження його національної гідності Жанр:  Ліро-епічна сатирична поема; політична сатира; поема-інвектива.   Підзаголовок Теорія літератури: Теорія літератури:Інвекти́ва (від лат. invectiva (oratio)), у свою чергу походить від (лат. Теорія літератури: Контраст — стилістична фігура протиставлення явищ, предметів, характерів; посилює змістовне Композиція: 1.Поділ поеми на частини за змістом: - пролог;  - покріпачена Україна;  - 4.Наявний епіграф. 5.Центральною картиною є зображення «генерального мордобитія». 6.Автор також звертається до Композиція:Експозиція: пролог, в якому поет розмірковує над тим, що кожна людина має Асоціативний ряд вступної частини:  - «Той мурує, той руйнує»; - « Той неситим оком Асоціативний ряд «Україна – земний рай» - «світає, край неба палає»;- «соловейко Асоціативний ряд «Україна – пекло»    - «Немає  там  власті»;- «Немає  там  кари»;- Асоціативний ряд: Сибір - «Вітер віє…. сніг біліє»;- «Туман і пустота»;- «Людей Особливості назви:  Назва поеми несе певне ідейне навантаження. В українській літературі Карта персонажів твору: Цар Микола ІІ - Портрет: високий, сердитий, «одутий, мов посинів».  - Риси: поганий, Ґронування: цар Микола ІІ Цариця:  - «Мов та чапля меж птахами, скаче, бадьориться».  - «Небога, мов Цар Петро І: - Портрет: «очі неситі».  - Риси: жорсткий, підступний, байдужий Чиновники і панство:- Риси: улесливість, жадність, алчність, ненажерливість, підступність. - «Деруть і Образи – символи: Сова– символ мудрості, істини.Цар волі – узагальнений образ борців, носіїв провідних Тестове опитування: 1. Закінчіть фразу відповідно до змісту твору: «У всякого не тільки 4. Хижа ліричного героя, що з’явився напідпитку додому, нагадувала:  а) садок вишневий; 7. Вирушаючи у підхмарну подорож, герой залишає край:  а) неприязний; б) Богом 10. Для чого ліричний герой здійснював мандри по небу? Щоб:  а) дослідити Олег ШуплякСюрреалістичні картини з оптичними ілюзіями.
Слайды презентации

Слайд 2 Усі на сім світі —  І царята, і старчата

Усі на сім світі —  І царята, і старчата —  Адамові діти.    Т. Шевченко 

—  Адамові діти.  Т. Шевченко 


Слайд 3 Поема «Сон»-

Поема «Сон»-    « сміливий маніфест слова

« сміливий маніфест слова проти

темного царства»; є першим у Росії сміливим і прямим ударом на гниль і неправоту кріпосництва»
І.Франко

Слайд 4 Проблемне питання:
Чи довго ще на сім світі  Катам панувати?  Т.

Проблемне питання:Чи довго ще на сім світі  Катам панувати?  Т. Г. Шевченко 

Г. Шевченко 


Слайд 5 Історія написання поеми «Сон»
В Україні Т.Шевченко

Історія написання поеми «Сон» В Україні Т.Шевченко провів кінець весни, все

провів кінець весни, все літо і всю осінь 1843

року, повернувся до Петербурга в лютому 1844 року. У цей час він і написав «Сон» («У всякого своя доля»), де відтворив живі враження дикої сваволі поміщиків, злиденного життя і нестерпних страждань кріпаків. Свій гнів вилив він у поемі, яка є гострою сатирою на царську Росію часів Миколи І, на всю систему самодержавного ладу. 

Слайд 6 Будучи еще в Петербурге, я слышал везде дерзости

Будучи еще в Петербурге, я слышал везде дерзости и порицания на

и порицания на государя и правительство. Возвратясь в Малороссию,

я услышал еще более и хуже между молодыми  и между степенными людьми; я увидел нищету и угнетение крестьян помещиками, посессорами и экономами-шляхтичами, и все это делалось и делается именем государя и правительства.
Із відповіді Т.Шевченка на допиті в 1847р.

Слайд 7 Епіграф у творі звучав так:
«Дух истины,

Епіграф у творі звучав так: «Дух истины, его же мир

его же мир не может  прияти, яко не видит

его, ниже знает его» (Біблія) .
Отже, завдання поета — відкрити очі на правду, несправедливість, яка існує в суспільстві.


Слайд 8 Тема: 
Зображення
російського тоталітарного імперського режиму,

Тема:  Зображення російського тоталітарного імперського режиму, картин реального життя народу в умовах самодержавної Росії.


картин реального життя народу в умовах самодержавної Росії.


Слайд 9 Ідея:
засудження аморальності й паразитизму господарів країни;
заклик

Ідея: засудження аморальності й паразитизму господарів країни; заклик до самоусвідомлення народу, пробудження його національної гідності

до самоусвідомлення народу, пробудження його національної гідності


Слайд 10 Жанр:
Ліро-епічна сатирична поема; політична сатира; поема-інвектива.

Жанр: Ліро-епічна сатирична поема; політична сатира; поема-інвектива.  Підзаголовок твору

Підзаголовок твору — «Комедія» — вказує на

комічно-сатиричний, гротескно-кумедний характер змальованих у ньому основних сцен-картин, особливо наприкінці поеми. 

Слайд 11 Теорія літератури:

Теорія літератури:

Слайд 12 Теорія літератури:

Інвекти́ва (від лат. invectiva (oratio)), у свою

Теорія літератури:Інвекти́ва (від лат. invectiva (oratio)), у свою чергу походить від

чергу походить від (лат. invehor — накидаюся, нападаю) —

форма літературного твору, одна з форм памфлета, що висміює або гостро критикує реальну чи уявну особу або групу.


Алегорія (гр. allеgoria — іномовлення) — вид метафори: іншомовне зображення предмета чи явища через інші, подібні до них, з метою наочно показати їх суттєві риси. Використовується, як правило, у загадках, байках і відзначається загальновпізнаваним характером. Алегорія — засіб посилення поетичної виразності.


Слайд 13 Теорія літератури:
Контраст — стилістична фігура протиставлення явищ,

Теорія літератури: Контраст — стилістична фігура протиставлення явищ, предметів, характерів; посилює

предметів, характерів; посилює змістовне й емоційне звучання твору. Використовується

у віршах, прислів’ях та приказках, у назвах книг і творів. Це фігура побудована на використанні антонімічних пар. У Т. Шевченка поетичний контраст — це не просто художній прийом, а мистецький підхід, метод пізнання дійсності, у якій було аж надто багато протиріч. 

Слайд 14 Композиція: 
1.Поділ поеми на частини за змістом: - пролог;  - покріпачена

Композиція: 1.Поділ поеми на частини за змістом: - пролог;  - покріпачена Україна; 

Україна;  - сибірські нетрії;  - самодержавний Петербург;  - прийом у царських палатах;  -

видіння над Невою;  - вранішня столиця;  - другий прийом у палатах. 
2.Форма подачі матеріалу: сон нетверезої людини, розповідь від 1-ї особи.
3.Вид подорожування : політ. Летить із совою, шукає раю  на світі.



Слайд 15 4.Наявний епіграф.

5.Центральною картиною є зображення «генерального мордобитія».

4.Наявний епіграф. 5.Центральною картиною є зображення «генерального мордобитія». 6.Автор також звертається



6.Автор також звертається до історичної ретроспективи (Петро І, Катерина

ІІ, гетьман)

Композиція: 

Гетьман Павло Полуботок


Слайд 16 Композиція:
Експозиція: пролог, в якому поет розмірковує над тим,

Композиція:Експозиція: пролог, в якому поет розмірковує над тим, що кожна людина

що кожна людина має власну долю; зображує соціальні й

моральні гріхи, які процвітають в країні.  Зав’язка: лаштування п’яного ліричного героя до сну і врешті-решт його політ до неба.  Розвиток дії: змалювання загальної картини життя у часи покріпачення самодержавством простого люду.  Кульмінація: сатиричне висміювання катів і грабіжників народу.  Розв’язка: «Не здивуйте, / Брати любі, милі, / Що не своє розказав вам, / А те, що приснилось». 

Слайд 17 Асоціативний ряд вступної частини:
 - «Той мурує, той руйнує»;
 - «

Асоціативний ряд вступної частини:  - «Той мурує, той руйнує»; - « Той неситим

Той неситим оком за край світа зазирає»;
  - «Той тузами

обирає свата»;
  - «А той нишком у куточку гострить ніж на брата»;
 - «Запустить пазурі в печінки»;
 - «Кров, як воду, точить».

Слайд 18 Асоціативний ряд «Україна – земний рай»
- «світає, край неба

Асоціативний ряд «Україна – земний рай» - «світає, край неба палає»;-

палає»;
- «соловейко сонце зустрічає»;
- «тихесенько вітер віє»;
- «степи, лани

мріють»;

- «верби зеленіють»;
- «тополі… розмовляють з полем»;
- «країна повита красою».


Слайд 19 Асоціативний ряд «Україна – пекло»
   - «Немає  там  власті»;
- «Немає 

Асоціативний ряд «Україна – пекло»    - «Немає  там  власті»;- «Немає  там 

там  кари»;
- «Латану  свитину з каліки  знімають»;
- «Покритка з

байстрям шкандибає»;
- «Батько й мати одцурались;

«Розпинають  вдову за  подушне»;
«А сина кують, в військо оддають»;
«Під тином опухла дитина, голоднеє мре».


Слайд 20 Асоціативний ряд: Сибір
- «Вітер віє…. сніг біліє»;
- «Туман

Асоціативний ряд: Сибір - «Вітер віє…. сніг біліє»;- «Туман і пустота»;-

і пустота»;
- «Людей не чуть»;
 - «Загули кайдани»;
 - «заворушилася пустиня»;
 -

«мерці за правдою встають»;
- «злодій штемпований кайдани волочить»
 - «розбійник зубами скрегоче»;
 - «цар всесвітній, цар волі»;
 - «не плаче, не стогне».

Слайд 21 Особливості назви:
Назва поеми несе певне ідейне

Особливості назви: Назва поеми несе певне ідейне навантаження. В українській літературі

навантаження. В українській літературі часто використовува-лась метафора сну, від

якого народ скоро повинен прокину-тись. Поет показує старшні картини самого цього сну. Більш того сон стає сатиричним прийомом, який дає  поетові во-лю в сатиричному, гіперболізо-ваному та символічному змалю-ванні суспільних вад.

Слайд 22 Карта персонажів твору:

Карта персонажів твору:

Слайд 23 Цар Микола ІІ 
- Портрет: високий, сердитий, «одутий, мов

Цар Микола ІІ - Портрет: високий, сердитий, «одутий, мов посинів».  - Риси:

посинів».  - Риси: поганий, проклятий, лукавий, лютий, сердитий.  - Вседержитель.  - Ведмідь

або кошеня.  - «Цар волі».  - П’яничка.  - Неситий, «цвенькає». 

Слайд 24 Ґронування: цар Микола ІІ

Ґронування: цар Микола ІІ

Слайд 25 Цариця: 
- «Мов та чапля меж птахами, скаче, бадьориться».  -

Цариця:  - «Мов та чапля меж птахами, скаче, бадьориться».  - «Небога,

«Небога, мов опеньок засушений».  - «Тонка, довгонога, … хита головою».  -

«Богиня».  - «Цяця». 

Слайд 26 Цар Петро І: 
- Портрет: «очі неситі».  - Риси:

Цар Петро І: - Портрет: «очі неситі».  - Риси: жорсткий, підступний,

жорсткий, підступний, байдужий до проблем простого люду.  - «Людоїде, змію».  -

Вбивця і самодур.  - Проклятий людом.  - «Мов світ увесь хоче загарбати».  - Кат-бузувір. 

Слайд 27 Чиновники і панство:
- Риси: улесливість, жадність, алчність, ненажерливість,

Чиновники і панство:- Риси: улесливість, жадність, алчність, ненажерливість, підступність. - «Деруть

підступність.
- «Деруть і з батька, і з брата».


- «П’явки людські».
- Пузаті, сопуть, хропуть, понадувались, як індики.

Слайд 28 Образи – символи:
Сова– символ мудрості, істини.
Цар волі – узагальнений образ

Образи – символи: Сова– символ мудрості, істини.Цар волі – узагальнений образ борців, носіїв

борців, носіїв провідних ідей;
рожеві квіти – безсмертні ідеї декабристів;
білі птахи

-душі померлих на будівництві, одна з пташок – Павло Полуботок;

Слайд 29 Тестове опитування: 
1. Закінчіть фразу відповідно до змісту твору:

Тестове опитування: 1. Закінчіть фразу відповідно до змісту твору: «У всякого не

«У всякого не тільки своя доля, а й…»:  а) погляд

на довкілля; б) індивідуальні здібності; в) життєвий шлях; г) нахили і здібності.  2. «Щедра та розкішна» людина:  а) храми мурує; б) богобоязлива; в) намагається «неситим оком за край світа зазирати»;  г) не реагує на будь-яке лихо.  3. «Царят і старчат» поет називає:  а) адамовими дітьми; б) тихими і тверезими; в) байдужими до власної долі;  г) загарбниками і поневолювачами рідного краю. 

Слайд 30 4. Хижа ліричного героя, що з’явився напідпитку додому,

4. Хижа ліричного героя, що з’явився напідпитку додому, нагадувала:  а) садок

нагадувала:  а) садок вишневий; б) море перед бурею;
в)

достиглу ниву; г) тихий рай.  5. Як характеризується сон п’яного з бенкету:  а) віщим; б) дивним;
в) казковим; г) миттєвим.  6. Птах, який супроводжував політ героя у сні:  а) сокіл; б) орел; в) сова; г) жайворонок. 

Слайд 31 7. Вирушаючи у підхмарну подорож, герой залишає край:  а)

7. Вирушаючи у підхмарну подорож, герой залишає край:  а) неприязний; б)

неприязний; б) Богом забутий; в) сліз і страждання; г)

де землі родючії й сади квітучі. 8. Твір Т. Шевченка, про героїню якого згадує він у «Сні», зазначаючи: «То покритка, попідтинню / з байстрям шкандибає, / батько й мати одцурались, / й чужі не приймають».  а) «Тополя»; б) «Лілея»; в) «Катерина»; г) «Причинна».  9. З якою метою оповідач звертається до Бога? Щоб він:  а) побачив, що відбувається на землі;  б) покарав винних у соціальній несправедливості;  в) поспівчував горю покритки;  г) щораз ощасливлював бідних людей. 

Слайд 32 10. Для чого ліричний герой здійснював мандри по

10. Для чого ліричний герой здійснював мандри по небу? Щоб:  а)

небу? Щоб:  а) дослідити життя в підхмар’ї; б) відчути радість

і насолоду від цього;  в) віднайти на краю світу рай; г) поспілкуватися з Богом.  11. Пролітаючи над містом, сновидець міг спостерігати за:  а) театральним дійством; б) спорудженням храмів;  в) муштрою солдат; г) катуванням злочинця.  12. Царицю поет у творі називає:  а) зів’ялою квіткою; б) опалим листям; 
в) засушеним опеньком; г) пораненим птахом. 

Слайд 33 Олег Шупляк
Сюрреалістичні
картини з оптичними
ілюзіями.

Олег ШуплякСюрреалістичні картини з оптичними ілюзіями.

  • Имя файла: tshevchenko.pptx
  • Количество просмотров: 100
  • Количество скачиваний: 0