Әлеуметтану ғылымының даму тарихы1. Әлеуметтану ғылымының пайда болуы.2. Әлеуметтанудың дамуындағы классикалық кезең:А) О.Конт әлеуметтанудың негізін салушы;ә) Г.Спенсердің әлеуметтанулық ой-пікірлері.
1. Әлеуметтану ғылымының пайда болуы. 2. Әлеуметтанудың дамуындағы
классикалық кезең: А) О.Конт әлеуметтанудың негізін салушы; ә) Г.Спенсердің әлеуметтанулық ой-пікірлері.
Слайд 3
Әлеуметтану ғылым ретінде өзінің даму жолында негізгі төрт
кезеңнен өтті:
Слайд 4
1-кезең. Әлеуметтану ХІХ ғасырдың екінші жартысы мен ХХ ғасырдың
20-30 жылдарының басында қоғамдық құбылыстарды баяндау сипатында болды. Бұл
кезеңде ол философиядан бөлініп шығып, қоғам, адам, осылардың дамуы туралы мәселелерді зерттеудің, түсіндірудің жаңа ғылыми, әдістемелік тұжырымдарын іздестіре бастады.
Слайд 5
2-кезең. Қолданбалы әлеуметтану ХХ ғасырдың 30-60 жылдарын қамтиды. Бұл
кезеңде әлеуметтанудың әдістемелік және әдістік аппаратын дайындау басталды, әлеуметтану
эксперименталды (практикалық) ғылымға айналды.
Слайд 6
3-кезең. ХХ ғасырдың 60-90 жылдарын қамтитын кезеңде әлеуметтануөтендегң өзінің
теорияларын, алуан түрлі ой-тұжырымдарын өмірде қолдана бастады. Қазіргі кезде
Батыс елдерінде парламент және президент сайлауларының қарсаңында нақтылы әлеуметтік зерттеулер жүргізіліп отырады.
Слайд 7
4-кезең. Бүгінгі таңда әлеуметтану әлемдік шеңберде жүйелі білімге айналды.
Бұл кезеңде әлеуметтану ғылымында алуан түрлі тұжырымдамалар, көптеген теориялар
пайда болды.
Слайд 8
О.Конт жүйесі боынша жеке адам, қоғам, жалпы адамзат
өзінің дамуында міндетті түрде үш сатыдан өтеді. Ахметов Бекзат Агрономия
103 гр
Слайд 9 Бірінші теологиялық немесе жалған сатыда (адамзаттың пайда болуынан бастап
біздің заманымыздың 1300 жылына дейін) адам санасы құбылыстардың бастапқы
немесе соңғы себептерін табуға тырысады. Ол «абсолюттік білімге ұмтылады». Теологиялық ойлау өз кезегінде дамудың үш кезеңінен өтеді: фетишизм, политеизм, монотеизм. Екінші метафизикалық немесе абстрактілі сатыда (1300-1800) адам санасы құбылыстардың ішкі табиғатын, олардың мән-мағынасын қалыптасуының басты амалдарын ұғынуға, абстракциялар жолымен түсінуге тырысады. Олар сын тұрғысынан өткізіліп қаралады. Бұл кезең адамның интеллектуалды дамуының ғылыми түрін, яғни позитивизмді дайындады. Ал, үшінші позитивті немесе шынайы ғылыми кезеңнің (1800 жылдан бастап) негізгі белгісі – мұнда ақыл-ой түпкі себептер мен мәндердің ақылға қонымсыз анықтамаларынан бас тартып, оның орнына заңдарды қарапайым зерттеуге, яғни «бақыланатын құбылыстар арасындағы тұрақты қатынастарға» жүгінеді.
Слайд 10 О.Конттың ой-пікірлерін, идеясын одан әрі дамытқан ағылшын әлеуметтанушысы
Герберт Спенсер (1820-1903 жж.) болды. Оның әлеуметтанулық теориясы негізгі
екі мәселеден тұрады. Бұл ой – пікірлер Ч. Дарвиннің биологиялық түрлердің пайда болу теориясының негізі еді: 1. Қоғамды биологиялық организм ретінде қарау; 2. Әлеуметтік эволюция идеясы. Адам қоғамы тірі организмге ұқсас, сондықтан оған биологиялық заңдар тән. Г.Спенсердің қоғамды организммен теңестіруі қоғамды іштей үш жүйелес салаға бөлуге әкеледі. Олар: 1. Қолдаушы. 2. Материалдық игілікті қндіру көзіне негізделу. 3. Қоғамның жеке бөліктерінің арасындағы байланыс, қатынастрады анықтау.