У XIX - на початку XX ст. українська культура досягла свого розквіту. Це був період, позначений зростанням національної самосвідомості. На цій хвилі розгортається творчість цілої плеяди українських митців, які збагатили вітчизняну духовну скарбницю. У руслі авангарду
культура досягла свого розквіту. Це був період, позначений зростанням
національної самосвідомості. На цій хвилі розгортається творчість цілої плеяди українських митців, які збагатили вітчизняну духовну скарбницю. У руслі авангарду розвивався український живопис початку XX століття. Молоді художники відмовлялися від академічних традицій, намагалися в нових естетичних формах вирішити складні проблеми, що поставали перед суспільством. Український образотворчий авангард єднав нашу культуру з європейською.
Слайд 3
Трохи пізніше, ніж в Західній Європі в Україні
на межі столітть з'являються художники-імпресіоністи, які прагнуть передати у
творах витончене відтворення особистісних вражень та спостережень. Яскравим представником цієї генерації малярів був Микола Бурачек, відомий картинами Дніпра та Києва.
Український зимовий пейзаж
Слайд 4
Довгі роки мешкала під Харковом у селищі Нескучне
жінка-маляр Зінаїда Серебрякова (1884-1967), багато творів якої присвячено українському
селу та темам Сходу. Вона також належить до вітчизняних імпресіоністів. Після еміграції Серебрякова довгі роки мешкала у Франції та Бельгії. Частину робіт закордонного періоду майстрині передано в Київ.
Слайд 6
Розвиток живопису в Україні у післяреволюційні роки на
початку 20 століття проходив у боротьбі художніх течій і
напрямів. Поряд з тими, хто стояв на позиціях традиційного реалізму, творили прихильники футуризму, формалізму (наприклад, розписи Василя Єрмилова Харківського партійного клубу).
Слайд 7
У галузі станкової графіки працювали Михайло Жук, Іван
Падалка, Володимир Заузе. Михайло Жук Іван Падалка